نظارت بر چرخه قاعدگی ازطریق حسگر دما؛ جدیدترین قابلیت گلکسی واچ ۵ سامسونگ

سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
وصل کردن شارژر بی سیم گلکسی واچ ۵ پرو
گلکسی واچ ۵ به‌زودی نظارت بر چرخه‌ی قاعدگی بانوان را از‌طریق حسگر دما امکان‌پذیر می‌کند. گفتنی است اپل واچ همین‌حالا قابلیتی مشابه دارد.
تبلیغات

سامسونگ با عرضه‌ی گلکسی واچ ۵ سرانجام حسگر دما را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کرد. در زمان عرضه‌ی گلکسی واچ ۵، حسگر دمای این ساعت عملاً کار خاصی انجام نمی‌داد. بر‌اساس گزارش ورج، سامسونگ با همکاری توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن Natural Cycles قصد دارد پایش چرخه‌ی قاعدگی را از‌طریق حسگرهای دما در گلکسی واچ ۵ امکان‌پذیر کند.

سامسونگ در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید قابلیت جدید گلکسی واچ ۵ اطلاعات بیشتری درباره‌ی چرخه‌ی قاعدگی ارائه می‌دهد. فعلاً جزئیات دقیق قابلیت یادشده در گلکسی واچ ۵ اعلام نشده است.

بهترین ساعت ها و مچ بند های هوشمند بازار ایران [آبان ۱۴۰۱]
بهترین ساعت ها و مچ بند های هوشمند بازار ایران [آبان ۱۴۰۱]
مطالعه '27

سیستم‌های نظارت بر چرخه‌ی قاعدگی و باروری به شیوه‌های مختلف در گجت‌های پوشیدنی ارائه می‌شوند. برای نمونه، اپل با استفاده از حسگرهای سنجش دما در اپل واچ سری ۸ و اپل واچ اولترا زمان تخمینی تخمک‌گذاری قبلی را به کاربر اعلام می‌کند؛ اما زمان تخمک‌گذاری بعدی را پیش‌بینی نمی‌کند.

همچنین، سومین نسل از حلقه‌ی هوشمند Oura Ring با بهره‌گیری از حسگر دما زمان آغاز چرخه‌ی قاعدگی بعدی را پیش‌بینی می‌کند. سایر شرکت‌های فعال در بازار گجت‌های پوشیدنی مثل گارمین افزون‌بر پایش قاعدگی، قابلیت نظارت بر بارداری را نیز ارائه می‌دهند.

سامسونگ می‌گوید قابلیت جدید گلکسی واچ ۵ با این هدف طراحی شده است که نظارت بر چرخه‌ی قاعدگی را به شیوه‌ای ساده و جامع امکان‌پذیر کند. این قابلیت شامل تخمین زمان تخمک‌گذاری قبلی و پیش‌بینی زمان آغاز چرخه‌ی قاعدگی بعدی است.

Natural Cycles فقط یکی از دو شرکتی محسوب می‌شود که گواهی رسمی سازمان غذا و داروی آمریکا را به‌منظور ارائه‌ی قابلیتی دیجیتالی برای جلوگیری از بارداری دریافت کرده است. این نخستین‌باری نیست که سیستم Natural Cycles وارد گجت‌های پوشیدنی می‌شود؛ اما نخستین‌باری است که الگوریتم‌ این شرکت به ساعت‌های هوشمند راه پیدا می‌کند.

Natural Cycles در سال ۲۰۲۱ مجوزهای لازم را دریافت کرد تا با جمع‌آوری داده‌های دمایی از گجت‌های پوشیدنی، سیستمی برای پیش‌بینی بارداری توسعه دهد. Natural Cycles سال گذشته با Oura Health همکاری کرد تا از داده‌های حلقه‌ی هوشمند این شرکت استفاده کند.

سامسونگ می‌گوید دارندگان گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو برای دسترسی به قابلیت جدید به دانلود اپلیکیشن مجزا ملزم نیستند و این قابلیت در قالب سرویس Samsung Health ارائه خواهد شد. سامسونگ با گذشت زمان قابلیت‌های جدیدی به Samsung Health اضافه کرده است تا این اپلیکیشن بهتر از هر زمان دیگری روی سلامت کاربران نظارت انجام دهد.

سامسونگ می‌گوید قابلیت پایش چرخه‌ی قاعدگی برپایه‌ی حسگر دما به تأیید وزارت ایمنی غذا و داروی کره‌‌جنوبی رسیده است و با پیش‌نیازهای اروپا نیز سازگاری دارد. قابلیت جدید گلکسی واچ ۵ در فصل دوم سال جاری میلادی در ۳۲ کشور دنیا ازجمله آمریکا و بریتانیا در‌دسترس قرار می‌گیرد.

فیت‌بیت اولین شرکت دنیا بود که در سال ۲۰۱۸ قابلیت پایش چرخه‌ی قاعدگی را به گجت‌های پوشیدنی اضافه کرد. یک سال بعد، اپل و گارمین نیز قابلیتی مشابه به محصولات خود آوردند. سامسونگ نخستین‌بار در سال ۲۰۲۰ از این قابلیت در ساعت‌هایش استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات