اپل واچ‌های جدید برای استفاده از GPS، دیگر به اتصال آیفون نیاز ندارند

پنج‌شنبه ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
قطب‌نما اپل واچ اولترا
مدل‌های ۲۰۲۲ ساعت‌های هوشمند اپل واچ امکان استفاده از ویژگی‌های مرتبط با GPS را بدون‌ نیاز به جفت‌سازی با آیفون دراختیار کاربران قرار می‌دهند.
تبلیغات

مدل‌های قدیمی‌تر اپل واچ برای ارائه‌ی برخی قابلیت‌ها مثل موقعیت‌یاب جغرافیایی (GPS) به اتصال آیفون نیاز داشتند. خوشبختانه براساس اطلاعات درج‌شده در اسناد پشتیبانی اپل، مدل‌های ۲۰۲۲ این ساعت هوشمند برای استفاده از قابلیت‌هایی مثل GPS به اتصال آیفون نیاز ندارند. سند پشتیبانی اپل توضیح می‌دهد کاربران چگونه با کالیبره‌کردن اپل واچ خود هنگام انجام تمرینات ورزشی و سایر فعالیت‌ها، اندازه‌گیری‌های دقیقی دریافت خواهند کرد.

WccfTech می‌نویسد اتصال به آیفون برای استفاده از GPS به کاهش مصرف باتری اپل واچ کمک می‌کند؛ اما در این سناریو و هنگام کالییبره‌کردن، دستگاه اندازه‌گیری‌های نادرستی دریافت می‌کرد. به‌هرحال، یکی از مشکلات رویکرد جدید این است که شاید مصرف باتری مدل‌های ۲۰۲۲ ساعت‌های هوشمند اپل افزایش یابد؛ زیرا این محصولات باتری‌های کوچکی دارند؛ بنابراین، کاربران باید آن‌ها را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر شارژ کنند.

با‌‌توجه‌به این‌که استفاده از GPS داخلی در اپل‌ واچ‌های جدید باعث افزایش مصرف باتری خواهد شد، احتمالاً دارندگان مدل اولترا، جدیدترین نسل این ساعت هوشمند، از قابلیت مذکور استفاده خواهند کرد؛ زیرا این مدل باتری بزرگ‌تری دارد. در مقام مقایسه، اپل واچ اولترا به باتری ۵۴۲ میلی‌آمپرساعتی و اپل واچ سری ۸ به باتری ۳۰۸ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است و این یعنی تفاوت ۷۶ درصدی در ظرفیت باتری آن‌ها وجود دارد.

به‌هرحال، باید این نکته را هم مدنظر گرفت که اپل واچ اولترا قیمت گرانی دارد؛ ازاین‌رو، بیشتر افراد احتمالاً تمایل زیادی به خرید آن نخواهند داشت. شاید اپل بتواند تغییراتی در به‌روزرسانی‌های آینده‌ی watchOS اعمال کند تا کاربران بتوانند با جفت‌سازی ساعت هوشمند خود با آیفون، به افزایش عمر باتری آن کمک کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات