بیش از نیمی‌ از ساعت‌های هوشمند سطح‌بالای فروخته‌شده در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ اپل واچ بوده‌اند

سه‌شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
سهم اپل از فروش ساعت‌های هوشمند سطح‌بالا در جهان در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ بیش از ۵۰ درصد بوده است.
تبلیغات

اگر احساس می‌کنید برخی از گزارش‌هایی که سازمان‌های تحقیقاتی معتبر در چند سال گذشته درباره‌ی بازار جهانی ساعت‌های هوشمند منتشر کرده‌اند، عدالت را برای برترین شرکت فعال در این صنعت یعنی اپل برآورده نکرده است، Counterpoint Research آمار کاملاً حیرت‌انگیز جدیدی در این‌زمینه به‌اشتراک گذاشته است که ظاهراً تصویری واضح‌تر و دقیق‌تر از همیشه ترسیم می‌کند.

۵۰٫۶ درصد، این رقمی است که نشان می‌دهد بسیاری از ساعت‌های هوشمند سطح‌بالای (HLOS) فروخته‌شده بین جولای و سپتامبر سال جاری در جهان، لوگویی نمادین با تم میوه دارند. HLOS مخفف سیستم‌عامل سطح‌بالا است که ارزان‌ترین ساعت‌های هوشمند را از معادله حذف می‌کند تا از شرایط نسبتاً یکسان برای همه‌ی سازندگان اصلی سخت‌افزار پوشیدنی اطمینان حاصل شود.

اپل درمقابل جهان

فون‌آرنا می‌نویسد کانترپوینت با جداکردن ساعت‌های هوشمند پایه از دستگاه‌های HLOS، به‌جای افزودن برندهایی مانند Noise و Fire-Boltt و boAt، اپل را درمقابل شرکت‌هایی مانند سامسونگ، هواوی، گارمین، فیت‌بیت، فسیل یا حتی شیائومی قرار می‌دهد. بدین‌ترتیب، برتری باورنکردنی ساعت‌های اپل بر رقبای مستقیم و جایگزین‌های پرچم‌دار آن‌ها، بیش از هر زمان دیگری مشهود است؛ زیرا حتی مجموع سهم بازار همه رقبای آن به سطح فروش سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند جهان نمی‌رسد.

بیش از یکی از هر دو ساعت هوشمند سطح‌بالای فروخته‌شده در سراسر جهان در بازه‌ی زمانی جولای تا سپتامبر از غول فناوری کوپرتینویی است و اپل واچ سری ۸ با وجود سابقه‌ی بسیار کم، در این حوزه بیشترین فروش را تجربه کرده است. توجه کنید که فروش کلی ساعت‌های هوشمند اپل درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی سوم سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته است و چه باور کنید یا نه، به‌نظر می‌رسد آمار فروش ۵۰٫۶ درصدی ذکرشده از بخش HLOS، کمی کمتر از سهم ۵۳ درصدی سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ است.

سامسونگ نیز به‌طور چشمگیری موفق شد هم فروش ساعت‌های هوشمند سطح‌بالای خود و هم سهم بازارش را درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی دوم امسال بهبود ببخشد و جای تعجب نیست که این امر در درجه‌ی اول به‌دلیل عرضه‌ی مدل‌های جدید این برند بود.

البته گلکسی واچ ۵ و واچ ۵ پرو هنوز برای رقابت با قهرمان بازار، یعنی اپل واچ، به سطح موفقیت مدنظرش نرسیده است؛ اما سامسونگ به‌طور درخورتوجهی در حال بهبود برتری خود بر Amazfit است؛ شرکتی که در این فهرست جایگاه سوم را ازآنِ خود کرده است. هواوی و گارمین نیز به‌ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم قرار دارند.

وقتی ساعت‌های هوشمند پایه‌ که نسخه‌ای سبک‌تر از سیستم‌عامل را درمقایسه‌با Watch OS یا Wear OS اجرا می‌کنند، به معادله اضافه شوند، هواوی از رتبه‌ی چهارم به رتبه‌ی پنجم سقوط می‌کند و برند کوچکی به نام Noise در جایگاه آن قرار می‌گیرد. این شرکتی مستقر در هند است که شاید کاربران در نیم‌کره‌ی غربی جهان کاملاً از آن غافل باشند.

دومین و سومین شرکت‌های بزرگ این بخش نیز خارج از هند چندان شناخته‌شده نیستند و این نشان‌دهنده نقش مهم کشور یادشده در آخرین رشد فصلی بازار ساعت‌های هوشمند است. مجموع محموله‌های ساعت‌های هوشمند درمقایسه‌با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است و اتفاقاً هند برای اولین‌بار در تاریخ، عنوان بزرگ‌ترین بازار را برای این محصولات به‌ خود اختصاص داد و از ایالات متحده پیشی گرفت.

همان‌طورکه می‌توانید تصور کنید، این شرایط برای شرکت‌هایی مانند سامسونگ و گارمین نوعی مشکل است؛ جایی که در آن محبوبیت زیادی ندارند. دراین‌میان، گارمین قطعاً می‌تواند مطمئن باشد که میزان فروش ثابتش با بیشترین ASP (متوسط ​​قیمت فروش) در کل صنعت جبران می‌شود و این رقم حتی بیشتر از متوسط قیمت فروش است. درواقع، این رقم برای گارمین حدود ۳۶۵ دلار است که نشان می‌دهد هر ساعت هوشمند فروخته‌شده در سراسر جهان حاشیه‌ی سود بسیار زیادی برای این شرکت به‌ارمغان می‌آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات