با وجود رشد فوق‌العاده سامسونگ، اپل کماکان صدرنشین مطلق بازار ساعت‌های هوشمند است

یک‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌ جدید Canalys نشان می‌دهد میزان فروش دستبندهای سلامت و ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، دوباره روند افزایشی داشته است.
تبلیغات

طبق جدیدترین تخمین‌های کانالیس (Canalys)، محموله‌های جهانی دستبندهای هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ با دو درصد افزایش به ۴۱٫۷ میلیون دستگاه رسید که پس‌ از کاهش ۳٫۷ درصدی در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری، بازگشت روبه‌رشد مهمی محسوب می‌شود. ساعت‌های هوشمند رده‌پایین و ساعت‌هایی که به‌عنوان زیردسته‌ی ساعت‌های مچی طبقه‌بندی می‌شوند نیز به‌ترتیب ۴۶٫۶ و ۹٫۳ درصد رشد داشته‌اند. دسته‌بندی ساعت‌های مچی در کنار دستبندهای سلامت، همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند درحالی‌که دست‌بندهای مدل پایه در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ با کاهش شدید ۳۵٫۵ درصدی مواجه شده‌اند. عملکرد دستبندهای سلامتی در این بازه‌ی زمانی در هند با رشد درخورتوجهی ۲۷۵ درصدی همراه بوده و این کشور ازنظر فروش کلی دستبندهای هوشمند و سلامت، پس از چین و ایالات متحده در جایگاه سوم قرار دارد و سهم آن برای اولین‌بار به ۱۵ درصد رسیده است.

رونق اولیه‌‌ی فروش ساعت‌های هوشمند روی رشد این بازار در هند تأثیر داشت، به‌طوری‌که این محصولات ۹۱ درصد از کل محموله‌های پوشیدنی‌های هوشمند را در این کشور به‌خود اختصاص داده؛ علاوه‌براین، عرضه‌ی ۵٫۷ میلیون ساعت هوشمند رده‌پایین در هند، این کشور را به بزرگ‌ترین بازار برای چنین محصولاتی تبدیل کرده است. اشویج آیتال، تحلیل‌گر کانالیس گفت:

شرکت‌های برتر محلی مثل Noise، Fire-Bott و BoAt، فرمولی برنده برای رسیدن سریع به سطح محموله‌های سه‌ماهه‌ی بیش از یک میلیون واحد پیدا کرده‌اند. طرح‌های جذاب و مقرون‌به‌صرفه که برای کاربران جوان و باهوش به بازار عرضه می‌شوند، به فروشندگان کمک می‌کنند تا تقاضای فعلی را برآورده سازند. البته کاربران اغلب نیاز به تعامل عمیق‌تری با دستگاه‌ها و قابلیت‌های سلامتی آن‌ها دارند. خریداران این نوع محصولات به‌زودی به‌دنبال دستگاه‌ها و قابلیت‌های سلامت بهبودیافته، مثل دریابی بهتر و معیارهای سلامتی بیشتر خواهند بود. فروشندگان باید این تغییر را در نیاز مردم پیش‌بینی کنند تا از ناامید شدن آن‌ها جلوگیری شود و بازار محصولات پوشیدنی هوشمند همچنان به رشد خود ادامه دهد.

Noise در هند با دراختیار داشتن ۲۹ درصد از بازار دستبندهای سلامتی، پیشتاز است و پس از آن Fire-Bott و BoAt به‌ترتیب با سهم ۲۵ و ۲۰ درصدی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

شرکت سازنده

فروش سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲ (میلیون دستگاه)

سهم بازار در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲ (درصد)

فروش سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ (میلیون دستگاه)

سهم بازار در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ (درصد)

رشد سالانه

اپل

۸٫۴

۲۶٫۴ درصد

۷٫۹

۳۱٫۱ درصد

۶ درصد

سامسونگ

۲٫۸

۸٫۹ درصد

۱٫۸

۷ درصد

۵۸ درصد

هواوی

۲٫۶

۸٫۳ درصد

۲٫۳

۹ درصد

۱۴ درصد

Noise

۱٫۸

۵٫۸ درصد

۰٫۴

۱٫۵ درصد

۳۸۲ درصد

گارمین

۱٫۷

۵٫۵ درصد

۱٫۹

۷٫۶ درصد

منفی ۱۱ درصد

سایر برندها

۱۴٫۳

۴۵٫۳ درصد

۱۱٫۱

۴۳٫۸ درصد

۲۹ درصد

کل

۳۱٫۷

۱۰۰ درصد

۲۵٫۴

۱۰۰ درصد

۲۵ درصد

سینتیا چن، تحلیلگر کانالیس می‌گوید اپل همچنان با سهم ۲۶ درصدی، بر بازار جهانی ساعت‌های هوشمند تسلط دارد. سامسونگ با رشد درخورتوجهی ۵۸ درصدی از هواوی پیشی گرفت و با وجود عرضه‌ی سری گلکسی واچ ۵، حدود ۲٫۸ میلیون ساعت هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار کرده است. جدیدترین مدل ساعت‌های هوشمند سامسونگ و گارمین و عرضه‌ی ساعت‌های جدید اپل و گوگل در ماه‌های آينده، رقابت را در بخش ساعت‌های هوشمند رده‌بالا، افزایش خواهد داد. کاربران ساعت‌های هوشمند، اطلاعات بیشتری درمورد این محصولات دارند و دستگاه‌هایی را انتخاب می‌کنند که بهترین امکانات ردیابی موردنظر آن‌ها را برای نظارت بر سلامت یا فعالیت‌های ورزشی ارائه می‌دهند.

چن همچنین اظهار داشت:

تجربه‌ی کاربری ممتاز با طراح‌های جذاب، کیفیت ساخت بالا، نرم‌افزارهای بصری، یک‌پارچه‌سازی اکوسیستم و ردیابی سلامت موًثر، بهبود خواهد یافت. اگرچه این موضوع چالش‌برانگیز است، اما فروشندگان باید تجربه و دانش توسعه‌ی نرم‌افزار و الگوریتم‌های خود را ارتقا دهند و آن‌ها را با استراتژی سلامت دیجیتال ترکیب کنند تا شانس برنده‌ شدن در دراز‌مدت را داشته باشند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات