طعنه گارمین به اپل واچ اولترا: ما عمر باتری را بر اساس ماه‌ها اندازه می‌گیریم، نه ساعت‌ها

شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گارمین با اشاره‌ی دوباره به عمر باتری ۵۵۰ روز ساعت هوشمند Enduro 2 درحالت صرفه‌‌جویی مصرف انرژی، به عمرباتری اپل واچ اولترا طعنه می‌زند.
تبلیغات

اپل با معرفی واچ اولترا در رویداد Far Out خود، سرانجام به بخش سودآور دیگری از بازار ساعت‌های هوشمند قدم گذاشت. بااین‌حال، شرکت آمریکایی گارمین از مدتی قبل، به‌عنوان یکی از بزرگان بازار ساعت‌های هوشمند اسپرت و مقاوم شناخته می‌شود. این شرکت اکنون سعی دارد با تمسخر غیرمستقیم اپل واچ اولترا، از پیشتازی خود در این بازار دفاع کند.

گارمین روز گذشته توئیتی منتشر کرد که عمر باتری اعلام‌شده برای اپل واچ اولترا را هدف قرار می‌دهد. این شرکت می‌گوید:

ما عمر باتری را برای ماه‌ها اندازه‌گیری می‌کنیم و نه برای چند ساعت.

این توئیت همچنین شامل هشتگی برای ساعت پرچم‌دار ورزشی جدید گارمین موسوم به Enduro 2 است. این محصول به‌لطف سلول‌های خورشیدی داخلی خود، نسل دوم ساعت‌های اسپرت و مقاوم محسوب می‌شود که عمرباتری معمولی آن ۴۶ روز بوده و با هربار شارژ درحالت صرفه‌جویی مصرف برق به ۵۵۰ روز می‌رسد.

ازطرف دیگر، طبق اعلام اپل، ساعت هوشمند واچ اولتر، با هربار شارژ تا ۳۶ ساعت دوام خواهد آورد و اگر حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی را نیز مدنظر قرار دهیم، عمر باتری ساعت پرچم‌دار جدید کوپرتینونشین‌ها به ۶۰ ساعت افزایش می‌یابد. بااین‌حال، این دستگاه در محیط‌های باز، مجموعه امکانات متفاوتی نسبت به ساعت پرچم‌دار مقاوم گارمین ارائه می‌دهد. اپل واچ اولترا از صفحه‌نمایش OLED بهره می‌برد و حداکثر روشنایی آن به رقم خیره‌کننده‌ی ۲۰۰۰ نیت می‌رسد و ازاین‌نظر به‌سختی با Enduro 2 و نمایشگر MIP کارآمد‌ آن، قابل مقایسه است.

همان‌طور که NotebookCheck اشاره می‌کند، اپل واچ اولترا و گارمین Enduro 2 هرکدام مزایا و معایبی دارند که درواقع برای دو گروه متفاوت از مشتریان طراحی شده‌اند. بااین‌حال، خریداران بالقوه، درنهایت از رقابت پر جنب‌وجوش بین این دو برند، بهره خواهند برد و به‌همین دلیل، شوخی گارمین می‌تواند به‌عنوان نسیمی تازه برای بازار ساعت‌های هوشمند توصیف شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات