عمر باتری پیکسل واچ گوگل احتمالاً کمتر از گلکسی واچ ۵ سامسونگ خواهد بود

سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌روزرسانی جدید اپلیکیشن Fitbit اطلاعاتی درمورد اولین ساعت هوشمند گوگل نشان می‌دهد که براساس آن به‌نطر می‌رسد عمر باتری این محصول نسبت به گلکسی واچ سری ۵ سامسونگ کمتر خواهد بود.
تبلیغات

با توجه به معرفی نسل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ موسوم به گلکسی واچ ۵، جالب است ببینیم آیا ساعت هوشمند آینده‌ی گوگل شانسی برای مبارزه با محصول کره‌ای‌ها دارد یا خیر. بررسی کدهای فایل APK اپلیکیشن Fitbit نشان می‌دهد عمر باتری ساعت گوگل نسبت به آن‌چه سامسونگ تبلیغ می‌کند کمتر است.

هفته‌ی گذشته وب‌سایت 9to5Google نیز به‌روزرسانی ۳٫۶۵ برنامه‌رسمی Fitbit را ازحالت کامپایل خارج کرد تا اطلاعاتی درمورد پیکسل واچ به‌دست آورد. به گزارش Gizmodo، بررسی فایل نصبی این اپلیکیشن حاوی کدی برای قابلیت «یادآوری شارژ شبانه» بود. اساساً اگر سطح باتری این محصول به‌قدری پایین باشد که نتواند در طول شب کار کند، اعلانی برای شارژ دستگاه قبل از خواب مشاهده خواهید کرد. این هشدار با رسیدن سطح باتری به ۳۰ درصد نمایان خواهد شد که نشان می‌دهد پیکسل واچ احتمالاً با مصرف این میزان باتری، حدود هشت ساعت کار می‌کند.

مصرف ۳۰ درصد باتری برای کارکرد هشت ساعته هنگام خواب زیاد به‌نظر می‌رسد و ازطرفی اکثر ساعت‌های هوشمند مدرن از کاربر انتظار دارند که هنگام خوابیدن، ساعت خود را روشن نگه دارند تا اطلاعات مرتبط با ریتم‌های استراحت در شب را جمع‌آوری کنند. به‌عنوان مثال سامسونگ در توصیف گلکسی واچ ۵ می‌گوید کاربران می‌توانند سیستم نظارت چرخه‌های REM را هنگام خواب فعال کنند.

برنامه‌ی Fitbit معیار جالبی را نشان می‌دهد. گوگل شرکت Fitbit را درسال ۲۰۱۷ خریداری کرد و انتظار می‌رفت برخی از قابلیت‌های مهم برنامه‌ی تناسب‌اندام آن را در سخت‌افزارهای پوشیدنی خود ارائه دهد. درحالی‌که طبق شایعات، پیکسل واچ با هربار شارژ می‌تواند تا ۲۴ ساعت دوام بیاورد، باید دید با روشن کردن همه‌ی حسگرهای آن، عمر باتری دستگاه چقدر کاهش خواهد یافت. به‌عنوان مثال، طبق اعلام سامسونگ، با هربار شارژ گلکسی واچ ۵ می‌توان تا ۵۰ ساعت با آن کار کرد، درحالی‌که دست‌بند هوشمند معمولی Fitbit 5 درحالی‌که GPS آن خاموش باشد به‌طور متوسط با هربار شارژ کامل تا یک هفته دوام خواهد آورد.

اگرچه ساعت‌های هوشمند و دستبندهای تناسب‌اندام، اغلب عمر باتری را بیشتر از آن‌چه که هست توصیف می‌کنند، اما بهینه‌سازی مصرف انرژی در چنین دستگاه‌های کوچکی، بسیار چالش‌برانگیز است. درمورد گلکسی واچ ۴ نیز عواملی مثل روشن کردن موقعیت‌یاب، یا اجرای اپلیکیشن‌های پس‌زمینه می‌تواند به‌میزان درخورتوجهی روی عمر باتری آن تأثیر بگذارد.

ممکن است پیکسل واچ برای کاربران معمولی، بهینه‌سازی شده باشد. به‌هرحال اگر نیاز به امکانات ردیابی سلامت دارید و عمر باتری نیز اهمیت زیادی برای شما دارد، انتخاب یک دستبند هوشمند نسبت به ساعت هوشمند گزینه‌ی بهتری است زیرا این محصولات روی ردیابی داده‌های مرتبط با تناسب‌اندام تمرکز دارند و عمر باتری آن‌ها نیز بیشتر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات