برخلاف انتظار، اپل واچ سری ۸ احتمالاً به حسگرهای جدید مجهز نخواهد شد

دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اگرچه انتظار می‌رفت اپل واچ سری ۸ با سخت‌افزار جدیدی مثل حسگر تشخیص دمای بدن عرضه شود، اما ظاهراً این اتفاق رخ نخواهد داد و این محصول فقط از نظر ظاهری تغییراتی خواهد داشت.
تبلیغات

پیش‌ از این گزارش شده بود که اپل واچ سری ۸ با حسگر تشخیص دمای بدن عرضه خواهد شد؛ سنسوری که انتظار می‌رفت در مواردی مثل تشخیص تب به افراد کمک کند. متأسفانه اکنون شنیده‌ها حاکی از آن است که هیچ سخت‌افزار جدیدی به نسل بعدی ساعت هوشمند اپل در سال ۲۰۲۲ اضافه نخواهد شد، اما این محصول با تغییرات فیزیکی دیگری دردسترس قرار خواهد گرفت.

مارک گورمن از بلومبرگ با توجه به این‌ که انتظار می‌رود هیچ حسگر جدیدی به سری اپل واچ ۸ اضافه نشود، در خبرنامه‌ی PowerOn خود می‌نویسد که بزرگ‌ترین تغییراتی که در این محصول شاهد آن خواهیم بود، فیزیکی هستند. وی اطلاعاتی درمورد این محصول ارائه کرد:

طبق اطلاعاتی که به‌دست من رسیده است، مدل رده‌بالای اپل واچ سری ۸، کمی بزرگ‌تر از مدل استاندارد آن خواهد بود، به‌طوری‌که فقط برای بخشی از مشتریان جذاب به‌نظر خواهد رسید. صفحه‌نمایش این مدل هفت درصد بزرگ‌تر خواهد بود و ظاهری جدید ارائه خواهد کرد. از سال ۲۰۱۸ تاکنون، این اولین‌ بار است که اپل قصد دارد ساعت هوشمند خود را با طراحی جدید ارائه دهد. سبک به‌روز‌شده‌ی اپل واچ بعدی، تکامل ظاهر مستطیل‌شکل فعلی آن خواهد بود. این محصول همچنین از لبه‌های صاف که در شایعات به آن‌ اشاره شده است، بهره نخواهد برد. جنس بدنه‌ی سری ۸ ساعت‌های هوشمند این شرکت از تیتانیوم بادوام‌تر است که به افزایش استحکام آن کمک می‌کند.

به گزارش WccfTech، اپل واچ سری ۸ اواخر سال جاری در سه نسخه عرضه خواهد شد. شاید مهم‌ترین مدل این محصول، نسخه‌ی مقاوم آن باشد. طبق شایعات، این محصول درواقع گران‌ترین مدل نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل خواهد بود. نسخه‌ی مقاوم اپل واچ سری ۸ برخلاف دومدل دیگر آن، احتمالاً از پوششی ناهموار بهره خواهد برد که به افزایش دوام آن در شرایط سخت کمک می‌کند. متأسفانه احتمال دارد این مدل به‌دلیل قیمت بالا، به‌طور انبوه تولید نشود. درواقع گزارش‌ها نشان می‌دهند فقط یک میلیون‌ واحد از این محصول به بازار عرضه خواهد شد.

با توجه به این‌ که اپل واچ سری ۸ حسگرهای جدیدی دریافت نخواهد کرد، می‌توان انتظار داشت سیستم نظارت بر فشار خون و قند خون نیز در این محصول ارائه نشود. البته این احتمال وجود دارد که قابلیت‌ها و حسگرهای جدید به مدل‌های آینده‌ی این محصول اضافه شود اما برای سال ۲۰۲۲ باید انتظارات خود را همچنان پایین‌تر نگه داریم. علاوه‌براین نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل از تراشه‌ی جدید بهره نخواهد برد و درواقع با همان سیستم-روی-چیپ (SoC) اپل واچ سری ۷ و سری ۶ عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات