نخستین تصاویر واقعی پیکسل واچ پیش از معرفی رسمی فاش شد

یک‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
یکی از کارمندان گوگل نسخه‌ای از پیکسل واچ را در رستورانی جاگذاشته است که درواقع تمامی جزئیات طراحی نخستین ساعت هوشمند گوگل را نمایان می‌کند.
تبلیغات

شواهد حاکی از آن است که گوگل قصد دارد به‌زودی از نخستین ساعت هوشمند خود با نام پیکسل واچ رونمایی کند. تاکنون رندرها و مشخصات سخت‌افزاری زیادی نیز از ساعت هوشمند مذکور در سطح اینترنت منتشر شده؛ اما تابه‌حال هیچ تصویر واقعی از آن منتشر نشده بود. حالا با توجه به نزدیک شدن به رونمایی رسمی دستگاه، عکس‌هایی واقعی از طراحی (احتمالاً) نهایی آن نیز منتشر شده است؛ آن هم در یک رستوران!

به‌نظر می‌رسد که یکی از کارمندان گوگل نسخه‌ای از پیکسل واچ این شرکت را در رستورانی در ایالات متحده جا گذاشته است و کاربری به سرعت عکس‌هایی از آن را برای Android Central ارسال کرده است. هرچند گمان می‌کنیم که این اقدام نوعی بازاریابی از سوی گوگل برای آمدن به صدر اخبار فناوری باشد.

پیش‌تر جان پراسر تصاویر رندر اولین ساعت گوگل را منتشر کرد و عکس‌هایی که امروز منتشر شده نیز بر حقیقی بودن رندرها صحه می‌گذارند. همان‌طورکه در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید اهالی مانتن ویو برای اولین ساعت هوشمند خود از طراحی دایره‌ای شکل استفاده کرده‌اند؛ موضوعی که بسیاری از اهالی تکنولوژی آن را برای ساعت‌های هوشمند ناکارآمد می‌دانند و عقیده دارند که طراحی آیکن‌ها و به‌طور کلی سیستم عامل گجت‌های پوشیدنی برای صفحات مربعی مناسب‌تر است. البته موافقان فرم‌فکتور دایره‌ای نیز اعتقاد دارند که باید شمایل ساعت‌های کلاسیک حفظ شود و الهام از قالب گوشی‌های هوشمند برای طراحی نمایشگر حرکتی اشتباه از جانب شرکت‌های تولید کننده است.

تصاویر واقعی از پیکسل واچ گوگل

بهتر است از نظر موافقان و مخالفان بگذریم و به خود دستگاه بپردازیم. گوگل برای یکپارچه‌تر به‌نظر رسیدن بدنه، نمایشگر را به سمت داخل خم کرده و در مرکز به قسمت فلزی دستگاه پیوند داده است. درحال‌حاضر حاشیه نمایشگر به دلیل روشن نشدن دستگاه، مشخص نیست. استفاده از فلز براق و کرومی رنگ ظاهری شیک و رده‌بالا به دستگاه داده است و با همان نگاه اول به‌راحتی می‌توان به پریمیوم بودن دستگاه پی‌برد.

تصاویر واقعی از پیکسل واچ گوگل
تصاویر واقعی از پیکسل واچ گوگل
تصاویر واقعی از پیکسل واچ گوگل
تصاویر واقعی از پیکسل واچ گوگل

علاوه‌براین کراون نقره‌ای (دکمه چرخان دایره‌ای) نیز در سمت راست ساعت هوشمند به چشم می‌خورد که دکمه کپسولی دیگری نیز در کنار آن وجود دارد. گزارش‌های پیشین نیز حاکی از وجود دو دکمه در پیکسل واچ بودند که دکمه دوم برای فراخوانی دستیار صوتی گوگل کاربرد دارد. پیش از این نیز در موکاپ‌های WearOS به وجود دکمه دوم اشاره شده بود.

در زیر کراون دستگاه، حفره‌ای کوچک به چشم می‌خورد که احتمالاً میکروفون یا ارتفاع سنج خواهد بود. قسمت زیرین نقره‌ای رنگ است اما به‌نظر می‌رسد که لایه‌ای شیشه‌ای روی آن را پوشانده است. در مرکز قسمت یادشده هم چهار حفره برای حسگرهای مختلف اعم از ضربان قلب و غیره وجود دارد.

همچنین در بالای ساعت هوشمند درگاهی برای عیب‌یابی و دسترسی مستقیم به لایه‌های زیرین نرم‌افزاری وجود دارد که با توجه به نهایی نبودن دستگاه، احتمالاً از مدل نهایی حذف شود. درحال‌حاضر هیچ اطلاعی از Wear OS 3 نداریم و همان‌طورکه پیش‌تر نیز اشاره شد، فردی که پیکسل واچ را یافته نتوانسته از مرحله لوگوی گوگل رد شود و دستگاه را روشن کند.

تصاویر واقعی از بندهای پیکسل واچ گوگل
تصاویر واقعی از بندهای پیکسل واچ گوگل
تصاویر واقعی از بندهای پیکسل واچ گوگل
تصاویر واقعی از بندهای پیکسل واچ گوگل

شخص مذکور همچنین به بندهای پیکسل واچ نیز دسترسی داشته و توانسته اطلاعاتی از جنس آن در اختیارمان بگذارد. به گفته او جنس بند از نوع ژله‌ای مانند است؛ مشابه همان چیزی که در اپل واچ وجود دارد. برای اتصال بند به ساعت نیز از زبانه‌هایی مخصوص استفاده شده است بنابراین باید حتماً از بندهای عرضه‌شده برای پیکسل واچ استفاده کنید و همانند انواع ساعت هوشمند سامسونگ امکان استفاده از بند ساعت وجود ندارد.

مورد عجیب دیگر اینکه به همراه پیکسل واچ گوگل، جعبه آن نیز قرار داده شده بود! جعبه‌ای که روی آن عبارت «این دستگاه توسط کمیسیون فدرال ارتباطات کانادا تأیید نشده و تحت آئین‌نامه اتحادیه اروپا نیز بررسی نشده است» وجود داشت. از این رو به جرئت می‌توان گفت که دستگاه یافت‌شده تنها برای بررسی‌های داخلی گوگل و طی کردن روند توسعه آن استفاده می‌شده است.

پیش‌تر گزارش‌هایی مبنی بر استفاده پیکسل واچ از تراشه ساخت سامسونگ منتشر شده بود. همچنین برخی از شایعات اشاره به حافظه ۳۲ گیگابایتی دستگاه داشتند که باعث می‌شود پیکسل واچ به یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۲ تبدیل شود. انتظار می‌رود پیکسل واچ گوگل ماه آینده به‌همراه پیکسل 6a در رویداد I/O‌ رونمایی شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات