امکان کنترل پیکسل واچ با ژست‌های حرکتی روی پوست، احتمالا در این ساعت ارائه خواهد شد

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کاربران پیکسل واچ گوگل احتمالاً قادر خواهند بود با حرکت انگشت روی پوست خود، این ساعت هوشمند را کنترل کنند.
تبلیغات

امسال شاهد معرفی اولین ساعت هوشمند گوگل خواهیم بود. تصاویر بازاریابی فاش‌شده از این محصول، ساعتی با نمایشگر دایره‌ای را نشان می‌دهد که از سیستم‌عامل Wear OS بهره خواهد برد و درست مثل گوشی‌های سری پیکسل، ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی را در دسترس کاربران قرار خواهد داد که این نوع قابلیت‌ها را به‌طور معمول در سایر ساعت‌های هوشمند مجهز به Wear OS نمی‌بینیم.

فون‌آرنا گزارش داده است بر اساس پتنت پیکسل واچ که اواسط سال ۲۰۲۰ در سازمان مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رسیده و افشاگر معروف، لتس‌گودیجیتال آن را به‌اشتراک گذاشته‌ است، این محصول احتمالاً از قابلیتی به‌ نام «رابط پوستی برای ابزارهای پوشیدنی» بهره خواهد برد.

پتنت رابط پوستی ساعت پیکسل واچ

با استفاده از فناوری رابط پوستی (Skin interface) برای ابزارهای پوشیدنی که در گواهی ثبت اختراع پیکسل واچ ارائه شده است، کاربران این ساعت هوشمند قادر خواهند بود از ژست‌های حرکتی روی پوست خود برای کنترل این دستگاه استفاده کنند. پیکسل واچ با بهره گرفتن از این ویژگی جدید، حرکت‌هایی مثل کشیدن انگشت یا ضربه‌زدن روی پوست کاربر در نواحی نزدیک به محل پوشیدن این ساعت را تشخیص می‌دهد.

در مورد هدفون‌ها، ناحیه‌ی جلوی گوش می‌تواند برای اعمال این ژست‌ها مناسب باشد. همچنین برای دستگاهی مثل پیکسل واچ، مچ‌دست، ساعد یا پشت دست از جمله نواحی مناسبی هستند که می‌توان با اعمال ژست‌های حرکتی، این ساعت را کنترل کرد.

پتنت رابط پوستی ساعت پیکسل واچ

رابط پوستی، گزینه‌ی ورودی جدیدی برای هدفون‌ها، ساعت‌های هوشمند و حتی عینک‌های هوشمند است. حرکات‌هایی که روی پوست انجام می‌شوند، با ایجاد موج مکانیکی که با استفاده از چندین حسگر تعبیه‌شده روی دستگاه‌های پوشیدنی ازجمله شتاب‌سنج، شناسایی می‌شوند، کار خواهند کرد. سونی ماه گذشته قابلیتی به‌ نام Wide Area Tap را برای جفت‌سازی هدفون‌های بی‌سیم خود معرفی کرد؛ قابلیتی که می‌تواند تشخیص دهد کاربر چه زمانی روی پوست ناحیه‌ی جلوی گوش خود ضربه زده است.

هواوی در سال ۲۰۱۸ روی سیستمی مشابه سیستم رابط پوستی گوگل برای ساعت‌های هوشمند خود کار می‌کرد. کاربران با فشردن یکی از انگشتان خود روی پوست، می‌توانند شروع به نوشتن کنند و حروف روی صفحه‌نمایش ساعت نمایش داده می‌شود. درهمین‌حال، با در نظر گرفتن اینکه گوگل حق اختراع این قابلیت را دریافت کرده است، باید دید آیا این شرکت از این تکنولوژی در پیکسل واچ یا مدل‌های به‌روزرسانی‌شده‌ی پیکسل بادز استفاده خواهد کرد یا خیر.

احتمال دارد پیکسل واچ در ماه مه و در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل موسوم به Google I/O معرفی شود. البته تاکنون هیچ جزئیاتی درمورد نسل بعدی پیکسل بادز دردسترس نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات