آگهی جدید اپل، کاربر را به تصور مرگش بدون اپل واچ دعوت می‌کند

یک‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل می‌خواهد همه بدانند خرید ساعت هوشمند ۴۰۰ دلاری‌اش مسئله‌ی مرگ و زندگی است و این موضوع را به طرز کاملاً احساسی در ویدئوی تبلیغاتی جدیدش به تصویر می‌کشد.
تبلیغات

آگهی تلویزیونی جدید اپل با نام «911» (شماره تماس با اورژانس) هیچ تصویر دلهره‌آوری را به بیننده نشان نمی‌دهد؛ فقط صدای سه مکالمه‌ی تلفنی بین اپراتور ۹۱۱ و افرادی را پخش می‌کند که موفق شدند در موقعیتی بغرنج و نزدیک به مرگ به کمک اپل واچ خود با اورژانس تماس بگیرند. یکی از آن‌ها درون خودرویی فرو رفته و در آب گیر افتاده و ممکن است هر لحظه غرق شود؛ دیگری از ارتفاع بلندی افتاده و پایش شکسته و نفر سوم موج‌سواری است که پدل‌بردش را از دست داده و در دریا گرفتار شده است.

تماشا در یوتیوب

البته نگران نباشید؛ داستان هر سه نفر پایان خوشی خواهد داشت. اپل در پایان ویدئو به ما می‌گوید: «جیسون، جیم و آماندا به کمک ساعتشان در عرض چند دقیقه نجات پیدا کردند.» اما پیام ضمنی این ویدئو کاملاً واضح است؛ اینکه اگر این سه نفر محصول معجزه‌آسا و نجات‌بخش اپل را روی مچ دستشان نداشتند، در تنهایی و بدون رسیدن کمک می‌مردند.

اپل به ساخت تبلیغات احساسی و منقلب‌کننده مشهور است و این ویدئوی یک دقیقه‌ای که برای تبلیغ اپل واچ سری ۷ ساخته شده، از این قاعده مستثنا نیست. احتمالاً شما نیز با گوش دادن به صدای ترسان این سه نفر که هر لحظه منتظر بودند عمرشان به پایان برسد، خود را در حال خونریزی یا غرق شدن تصور کرده‌اید، در حالی‌که هیچ کمکی در راه نیست تا جانتان را نجات دهد؛ مگر اینکه روی مچتان یک اپل‌ واچ داشته باشید!

البته مدل‌های قدیمی سری اپل واچ در برخی موارد موفق به نجات جان کاربران خود شده‌اند و اپل نیز از این داستان‌ها برای ساخت این ویدئوی به‌شدت احساسی و حماسی استفاده کرده است. به همین خاطر است که این آگهی در عین سواستفاده کردن از احساسات مخاطب، تا حدی درست است و بی‌شک افراد زیادی با تماشای آن یا خواندن داستان نجات افرادی که اپل واچ داشته‌اند، حاضرند برای این محصول لوکس و به‌شدت گران هزینه کنند.

اگرچه این‌ روزها ساعت‌های هوشمند بسیاری قادر به برقراری تماس‌های اضطراری هستند، اکثر کاربران ترجیح می‌دهند به‌خاطر قابلیت تشخیص سقوط، تشخیص ضربان قلب نامنظم و نشانگر تعادل و صاف راه رفتن سراغ اپل واچ بروند. اما این قابلیت‌ها و داستان‌ها نباید باعث شود فراموش کنیم اپل در این تبلیغ دارد روی حس ترس ما تمرکز می‌کند و قصد دارد با ترساندن، ما را به خرید اپل واچ ترغیب کند.

از طرفی، این را هم باید در نظر گرفت قابلیتی که اپل در این ویدئو رویش متمرکز شده، برقراری تماس تلفنی است؛ قابلیتی که به‌راحتی می‌توان با هر گوشی موبایلی انجام داد و لزومی ندارد برایش ۴۰۰ دلار اضافی خرج کرد. از طرف دیگر، در این محصول لوکس اپل هنوز خبری از سنجش فشار خون یا اندازه‌گیری سطح گلوکز خون نیست که وزنه‌‌ی بیشتری به جنبه‌ی پزشکی و نجات‌بخش این ساعت هوشمند اضافه کند.

نظر شما درباره‌ی این ویدئوی تبلیغاتی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات