قابلیت ECG اپل واچ جان زن مبتلا به بیماری قلبی را نجات داد

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
کاربر هفتادساله اپل واچ به‌لطف حسگر ECG این ساعت هوشمند، به‌موقع از اختلال ضربان قلبش مطلع شد و از سکته مغزی احتمالی نجات یافت.
تبلیغات

چند ماه پیش، زنی هفتادساله و اهل ایالت آریزونا آمریکا قصد داشت برای پیاده‌روی از خانه خارج شود که اپل واچش به او اخطار داد ضربان قلبش نامنظم است. به‌گفته این زن، اپل واچ در هشدارش نشان داد ضربان قلب وی ۱۷۴ است و از‌آنجاکه دچار فیبریلاسون‌ دهلیزی یا ضربان نامنظم قلب شده، باید سریعا به پزشک مراجعه کند. پزشکان بیمارستان محلی نیز پس از بررسی وضعیت او، تشخیص اپل واچ را تأیید کردند.

این گزارش مدل اپل واچ این زن را مشخص نکرده؛ اما قابلیت تشخیص تپش قلب از سال ۲۰۱۸ در ساعت‌‎های هوشمند اپل وجود داشته است. اپل واچ به‌طور مستمر داده‌هایی را تجزیه‌وتحلیل و از وضعیت سلامت کاربر نمایی کلی ترسیم می‌کند که از حسگر اپتیکال ضربان قلب خود دریافت می‌کند. هنگامی که این حسگر متوجه اختلال در ضربان قلب شود، به کاربر هشدار می‌دهد تا از نارسایی قلبی یا سکته مغزی احتمالی جلوگیری شود.

اپل حسگر ECG ساعت‌های هوشمندش را در هر مدل ارتقا می‌دهد تا دقت اطلاعات پایش ضربان قلب آن بیشتر شود. سال گذشته، اپل واچ سری 6 با حسگر اپتیکال اکسیژن خون عرضه شد که داده‌های ارزشمندی درباره سطح اشباع ارائه می‌دهد و به تشخیص بیماری‌هایی نظیر وقفه تنفسی در خواب می‌تواند کمک کند.

قابلیت دیگر اپل واچ که می‌تواند افتادن کاربر را تشخیص دهد، با تماس با اورژانس جان مرد هفتادساله‌ای را نجات داده بود که از دوچرخه افتاده و هوشیاری‌اش را از دست داده بود. اخیراً نیز اپل واچ زنی که دچار سانحه رانندگی شده بود، به‌طور خودکار تصادف را تشخیص داده و با پلیس تماس گرفته بود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که نسل بعدی اپل واچ به پایش میزان گلوکز خون مجهز خواهد بود که یکی از قابلیت‌های مفید در علوم پزشکی امروزی به‌حساب می‌آید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات