تماشا کنید: تیزر رسمی عینک هوشمند هواوی با لنزهای قابل تعویض و سیستم‌عامل HarmonyOS

شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دو لنز موجود در عینک هوشمند یکپارچه هستند که به‌صورت مغناطیسی به جلو می‌چسبند. این عینک در جریان رویدادی، پنج‌شنبه دوم دی‌ماه ۱۴۰۰، رسما رونمایی خواهد شد.
تبلیغات

به‌گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، هواوی درحال آماده‌شدن برای معرفی مجموعه جدیدی از گجت‌ها در تاریخ ۲۳ دسامبر (دوم دی‌ماه ۱۴۰۰) است. این مجموعه، گوشی تاشوی P50 Pocket، ساعت هوشمند Watch D و دستگاه‌های دیگر، از‌جمله عینک هوشمند را شامل خواهد شد. در حال حاضر، عینک‌های هوشمند مسیری جدید برای شرکت‌های فناوری محسوب می‌شوند و انواع مختلفی دارند.

برخی از عینک‌های هوشمند در دسته‌ی عینک واقعیت افزوده (AR) جای می‌گیرند، برخی دیگر به‌عنوان دوربین و برخی دیگر شبیه به هدفون عمل می‌کنند. عینک هوشمند جدید هواوی بلندگوهای هدایت استخوانی (bone conductive speakers) خواهد داشت که در بخش شقیقه‌ها تعبیه می‌شود و می‌تواند ارتعاشات را از طریق استخوان‌های جمجه به گوش داخلی کند. عینک هواوی از سیستم‌عامل HarmonyOS استفاده خواهد کرد که احتمالا برای فعال‌کردن دستورهای صوتی و ادغام با سایر ابزارهای سازگار با هارمونی به‌کار می‌رود.

یکی از ویژگی‌های جالب عینک مذکور این است که هر دو لنز را می‌توان به‌صورت یکپارچه تعویض کرد؛ بدین‌صورت که پنل جلویی آن با آهن‌ربا به بدنه متصل می‌شود. این ویژگی هوشمندانه به همان سخت‌افزار اجازه می‌دهد عملکردی مانند عینک مطالعه و همچنین عینک آفتابی داشته باشد.

هواوی در حال حاضر دو نسل از عینک‌های هوشمند را در سبد محصولاتش دارد که هردو با همکاری شرکت کره‌ای Gentle Monster تولید شدند و فقط دستگاه‌های هوشمند صوتی بودند. به‌نظر می‌رسد مدل جدید این عینک تنها محصول هواوی خواهد بود که بدون مشارکت برند مد ساخته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات