متا (فیسبوک سابق) در حال ساخت یک ساعت هوشمند برای رقابت با اپل واچ است

جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً شرکت متا (فیسبوک سابق) درحال کار روی یک ساعت هوشمند است. براساس تصویر منتشرشده برای نسخه‌ی آی‌اواس اپلیکیشن شرکت مورد اشاره، این محصول از یک دوربین جلویی و یک بند قابل تعویض بهره خواهد برد.
تبلیغات

فیسبوک پس از کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان Connect، نام خود را به «متا» تغییر داد. مارک گِرمن از بلومبرگ گزارش داده است که متا درحال کار روی یک ساعت هوشمند است که از دوربین جلو بهره می‌برد. این خبر با استناد به فایل تصویری موجود در نسخه‌ی آی‌اواس متا منتشر شده است. اپلیکیشن فیسبوک ویو برای کنترل عینک‌های هوشمند این برند که با همکاری ری‌بن معرفی شده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش زد دی‌نت، گِرمن که معمولاً اخبار اپل را به‌طور منظم پوشش می‌دهد اعلام کرده است که فیسبوک قصد دارد اولین ساعت هوشمند خود را در سال آینده معرفی کند. البته هنوز برنامه‌ی زمان‌بندی معرفی این محصول دردسترس نیست.

گِرمن در این رابطه گفت:

در این عکس، یک ساعت نشان داده شده، که به یک دوربین جلویی، شبیه به دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند مجهز شده است. لبه‌های نمایشگر این محصول کمی خمیدگی دارد و یک دکمه در لبه‌ی سمت راست ساعت تعبیه شده است که احتمالاً برای کنترل دستگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

براساس اعلام گِرمن، طراحی این ساعت هوشمند شبیه به اپل‌واچ است. وی در ادامه‌ی گزارش خود توضیح داده است که اپل قصد دارد سال آینده سه مدل ساعت هوشمند جدید از جمله اپل‌واچ سری ۸ را معرفی کند.

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل متا، علاوه‌بر اعلام خبر تغییر نام فیسبوک به برند متا، در مورد آنچه که وی به‌عنوان بازار Horizon از آن یاد می‌کند و نیز اقتصاد فراجهانی گسترده‌تر صحبت کرد؛ بازار و اقتصادی که می‌تواند از طیف وسیعی‌ از تجربه‌های مرتبط با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها پشتیبانی کند. این مورد قبلا توسط جاناتان گریگ از وب‌سایت زد دی‌نت نیز اعلام شده بود. زاکربرگ در ادامه‌ی سخنان خود، به‌طور مفصل درمورد برنامه‌های شرکت متبوعش برای ایجاد یک اقتصاد برای طراحانِ سازنده‌ی جهان‌های جدید، اشیاء مجازی و موارد دیگر صحبت کرد.

نظر شما در مورد ساخت ساعت هوشمند توسط شرکت متا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات