فیسبوک نام خود را به Meta تغییر داد

پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
فیسبوک در جهت همسو شدن نام شرکت با اقدامات فعلی و آینده، نام خود را به Meta تغییر داد.
تبلیغات

مدتی بود که اخبار و شایعاتی از تغییر نام یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه فضای مجازی منتشر می‌شد. اما سرانجام امروز این حرف به واقعیت تبدیل شد و فیسبوک به‌عنوان بخشی از یک تغییر بزرگ تجاری در برند خود، نام شرکتش را به متا (Meta) تغییر داد.

به گزارش بی‌بی‌سی، این شرکت اعلام کرد از آنجایی که دامنه کاریش از رسانه‌های اجتماعی فراتر رفته و به حوزه‌هایی مانند واقعیت مجازی (VR) گسترش یافته، بهتر است نام آن در برگیرنده عملکردهای مختلف آن باشد. باید اشاره کرد که این تغییر روی پلتفرم‌های اختصاصی آن مانند فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ اعمال نمی‌شود و فقط شرکت مادر تأثیر می‌پذیرد.

این اقدام پس از اینکه مجموعه‌ای از داستان‌های منفی درباره شرکت مذکور منتشر شده بود، صورت می‌گیرد. فرانسیس هاوگن، کارمند سابق فیسبوک که افشاگری‌هایی درباره آن انجام داده، می‌گوید این شرکت «سود خود را نسبت به امنیت در اولویت قرار می‌دهد».

در سال ۲۰۱۵، گوگل نیز تغییراتی انجام داد و نام شرکت مادر خود را آلفابت گذاشت. البته این تغییرات زیاد به چشم کسی نیامد و صحبت زیادی از آن نشد.

متا/ Meta

مارک زاکربرگ، رئیس فیسبوک، نام جدید این شرکت را در حالی اعلام کرد که از برنامه‌هایش برای ساخت یک «متاورس» خبر داد. متاورس دنیای آنلاینی است که مردم اغلب می‌توانند با استفاده از هدست‌های VR وارد یک محیط مجازی شوند. کاربران این دنیا قادر خواهند بود در آن بازی کرده، کار کنند و حتی با یکدیگر ارتباط داشته باشند. او گفت که نام فعلی این شرکت نمی‌تواند «نمایانگر همه کارهایی باشد که امروز انجام می‌دهیم، چه رسد به برنامه‌هایی که برای آینده داریم»، بنابراین باید تغییر کند.

او در یک کنفرانس مجازی گفت:

امیدوارم به مرور زمان به عنوان یک شرکت متاورس دیده شویم و قصد دارم کار و هویت خود را با آنچه در حال ساخت آن هستیم، تطبیق دهم. ما اکنون به عنوان دو بخش مختلف به کسب‌و‌کار خود نگاه می‌کنیم و گزارش می دهیم؛ یکی برای خانواده اپ‌هایمان و دیگری برای تلاشی که در پلتفرم‌های آینده انجام می‌شود و به‌عنوان بخشی از پروژه، زمان آن فرا رسیده است که یک برند جدید اتخاذ کنیم تا همه کارهایی که انجام می‌دهیم را در بر گیرد. تا منعکس کنیم چه کسی هستیم و قصد ساخت چه چیزی را داریم.

این شرکت همچنین روز پنجشنبه از تابلوی جدیدی در دفتر مرکزی خود در منلو پارک کالیفرنیا، رونمایی کرد که روی آن به جای لوگوی لایک با انگشت شست، یک شکل بی‌نهایت آبی استفاده شده بود.

زاکربرگ گفت نام جدید نشان می‌دهد که با گذشت زمان، کاربران برای استفاده از سایر خدمات این شرکت نیازی به استفاده از فیسبوک نخواهند داشت. متا از کلمه یونانی به معنای فراتر گرفته شده است. برای یک فرد خارجی، متاورس ممکن است شبیه نسخه‌ای از VR باشد، اما برخی از مردم معتقدند که این فناوری می‌تواند آینده اینترنت باشد. افراد ممکن است در عصر متاورس بتوانند به جای استفاده از رایانه، با گجت‌های مخصوص وارد دنیایی مجازی شده و از امکانات آن استفاده کنند؛ محیطی کاملا دیجیتالی که مردم سراسر جهان را به هم متصل می‌کند. امید است بتوان در آینده از دنیای مجازی برای هر چیزی از کار، بازی و کنسرت گرفته تا معاشرت با دوستان و خانواده استفاده کرد.

نظر شما همراهان زومیت درباره تغییر نام فیسبوک به متا چیست؟ شما چه آینده‌ای را برای فیسبوک سابق و متای فعلی پیش‌بینی می‌کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات