هدست واقعیت مجازی اکسپریا ویو سونی با قیمت ۲۶۰ دلار معرفی شد

سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی در رویداد معرفی محصولاتش، هدست واقعیت مجازی اکسپریا ویو را رونمایی کرده است که درصورت جفت‌شدن با گوشی اکسپریا وان مارک ۲ و اکسپریا وان مارک ۳، می‌تواند وضوح 2K را برای هر دو دهانه نمایش دهد.
تبلیغات

امروز، ۴ آبان ۱۴۰۰، سونی در رویداد معرفی محصولاتش، گوشی هوشمند دوربین محور اکسپریا پرو آی (Xperia Pro-I) را معرفی کرد. درکنار این گوشی، محصولی که موردتوجه قرار گرفت، هدست واقعیت مجازی اکسپریا ویو (Xperia View VR headset) بود.

در گذشته، سونی محصولاتی مانند هدست پلی استیشن VR را عرضه کرده بود؛ اما هدست واقعیت مجازی با نام تجاری اکسپریا (Xperia) را برای اولین‌بار معرفی کرده است. با‌این‌حال، این هدست به‌تنهایی قابل‌استفاده نیست و برای استفاده از آن به گوشی هوشمند اکسپریا نیاز خواهد بود که در آن جای بگیرد. به‌همین‌د‌لیل، هدست مذکور نام تجاری اکسپریا را به‌ خود اختصاص داده است.

هدست واقعیت مجازی اکسپریا ویو سونی -۱

به‌نقل از گیزموچاینا، این هدست فقط از گوشی‌های اکسپریا وان مارک ۲ و اکسپریا وان مارک ۳ پشتیبانی می‌کند و طوری طراحی شده است که گوشی کاملا درون هدست قرار می‌گیرد. بنابر ادعای سونی، با استفاده از هدست می‌توان ویدئو‌های VR 8K HDR را مشاهده کرد؛ هرچند احتمالا فقط جنبه بازاریابی خواهد داشت؛ زیرا هر دو گوشی اکسپریا وان مارک ۲ و اکسپریا وان مارک ۳ حداکثر از صفحه‌نمایش با رزولوشن 4K بهره می‌برند. درنهایت طبق گزارش، به‌نظر می‌رسد درصورت جفت‌شدن هدست با گوشی اکسپریا وان مارک ۲ و اکسپریا وان مارک ۳ می‌تواند وضوح 2K را برای هر دو دهانه نمایش دهد.

هدست واقعیت مجازی اکسپریا ویو به میزان ۱۲۰ درجه دید افقی را ارائه می‌دهد و لنز آن ساختار ترکیبی با راندمان فوکوس زیادی دارد. افزون‌براین، از عملکرد تنظیم فاصله بین لنز برخوردار است که می‌تواند موقعیت لنز و نمایش تصویر را باتوجه‌‌به فاصله بین چشم‌ها تنظیم کند.

هدست واقعیت مجازی اکسپریا ویو سونی -۲

فرایند نصب هدست تقریبا آسان است. به‌سادگی می‌توانید پوشش جلو آن با اهرم اختصاصی را بردارید و سپس گوشی را به داخل حرکت دهید و آن را ببندید.

سونی برنامه اختصاصی را برای هدست واقعیت مجازی اکسپریا ویو در نظر گرفته است که در آن فهرستی از برنامه‌های سازگار با اکسپریا ویو و سایر محتواها را در حالت واقعیت مجازی (VR) نمایش می‌دهد. همچنین، می‌توان رسانه‌های ذخیره‌شده را در حافظه داخلی یا خارجی مسقیما پخش کرد.

هدست واقعیت مجازی اکسپریا ویو سونی -۳

به‌لطف بریدگی‌های موجود در هدست واقعیت مجازی اکسپریا ویو، دسترسی مستقیم به دکمه‌های اختصاصی اکسپریا وان مارک ۲ و اکسپریا وان مارک ۳ بسیار آسان است. در این هدست، نیاز به کنترلر جداگانه حذف شده است؛ زیرا می‌توان نشانگر را با دکمه‌های تنظیم صدا حرکت داد و با دکمه دوربین انتخاب کرد.

هدست واقعیت مجازی اکسپریا ویو در فروشگاه رسمی سونی ژاپن با قیمت ۲۹،۷۰۰ ین (۲۶۰ دلار) می‌فروشد. ناگفته نماند هنوز گزارشی مبنی‌بر عرضه جهانی این هدست منتشر نشده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره هدست واقعیت مجازی اکسپریا ویو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات