اکسپریا پرو آی سونی با حسگر دوربین ۱ اینچی و قیمت ۱۸۰۰ دلار معرفی شد

سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
اکسپریا پرو آی سونی با صفحه‌نمایش 4K و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ معرفی شد. لوازم جانبی زیادی نیز برای ولاگرها و علاقه‌مندان وجود دارد.
تبلیغات

سونی امروز به‌طور رسمی جدیدترین گوشی هوشمندش را با نام اکسپریا پرو آی (Xperia Pro-I) که تولیدکنندگان محتوا را هدف قرار داده است، معرفی کرد. نکته‌ی جالب توجه، استفاده از فناوری دوربین است که سونی از همان فناوری تصویربرداری پیشرفته که در دوربین‌های بدون آینه‌ خود که در مدل RX100 VII به‌کار گرفته، توسعه داده است.

اکسپریا پرو آی سونی به‌عنوان اولین گوشی هوشمند جهان با حسگر یک اینچی دارای تشخیص حالت است. گوشی جدید سونی از یک حسگر Exmor RS نوع ۱.۰ با زمینه‌ی ۲٫۴ میکرومتر برای ایجاد عملکرد چشمگیری در نور کم بهره می‌برد.

اکسپریا پرو آی مجهز به حسگر ۱ اینچی

حسگر یک اینچی اکسپریا پرو آی از دوربین RX100 VII وام گرفته شده است. این دوربین از عکاسی ۱۲ بیتی RAW برای محدوده‌ی دینامیکی باورنکردنی و دیافراگم دو‌گانه‌ که از f/2.0 تا f/4.0 برای تغییر عمق میدان استفاده می‌شود، پشتیبانی می‌کند. گوشی مذکور همچنین به یک تراشه LSI در کنار یک موتور پردازش تصویر BIONZ X مجهز است.

اکسپریا پرو آی از سه لنز دوربین تشکیل شده است که همگی با پوشش ضدبازتاب *ZEISS T و حسگر 3D iToF بهبود یافته‌اند. یک لنز ۲۴ میلی‌متری توسعه‌یافته وجود دارد که از ZEISS Tessar Optics برای ثبت تصاویر با کنتراست و وضوح بالا استفاده می‌کند.

دیافراگم دوربین اکسپریا پرو ۱

این گوشی سونی در کنار لنز ۲۴ میلی‌متری به دو حسگر دیگر شامل حسگر ۱۲ مگاپیکسلی ۱۶ میلی‌تری f/2.2 اولتراواید و حسگر ۱۲ مگاپیکسلی ۵۰ میلی‌متری f/2.4 تله‌فوتو با زوم ۲ برابر مجهز است. افزون بر این، حسگر 3D iToF فاصله‌ی بین دوربین و سوژه‌ی مورد نظر را برای اطمینان از فوکوس خودکار، سریع و دقیق محاسبه می‌کند.

اکسپریا پرو آی دارای ۳۱۵ نقطه‌ی فوکوس خودکار یا نقطه‌ی اتوفوکوس (AF) با تشخیص حالت است که تقریبا ۹۰ درصد از کادر را پوشش می‌دهد. افزون بر این، فناوری فوکوس خودکار دیگری وجود دارد که شامل ویژگی‌های Real-time Eye-AF در انسان و حیوانات، عکاسی متوالی با سرعت ۲۰ فریم در ثانیه و شاتر ضد اعوجاج برای ثبت بهتر سوژه با حرکت سریع‌تر است.

بنابر ادعای سونی، اکسپریا پرو آی اولین گوشی هوشمند جهان است که به کاربران این امکان را می‌دهد ویدئو‌های 4K باکیفیت با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری اسلوموشن با سرعت حدکثر ۵ برابر کمتر از سرعت ضبطش به نمایش درآید. همچنین یک میکروفون تک‌صدایی در کنار دوربین اصلی برای ضبط واضح گفتار تعبیه شده است.

دوربین اکسپریا پرو آی سونی

دو دکمه‌ی فیزیکی دوربین روی دستگاه قرار دارد که دکمه‌ی شاتر دو مرحله‌ای و دیگری دکمه‌ی دایره‌ای را شامل می‌شود که برای راه‌اندازی اپلیکیشن Videography Pro تعبیه شده است. این برنامه کنترل‌های پیشرفته‌ای مانند تعادل رنگ رنگ رسفید، نوردهی و فوکوس را ارائه می‌دهد.

با توجه به اینکه هدف این گوشی هوشمند سازندگان محتوا یا ولاگرها است، یک مانیتور ویژه Vlog در اندازه‌ی ۳٫۵ اینچی با رزولوشن 720P وجود دارد که می‌تواند به پشت گوشی متصل شود و به کاربران امکان فیلم‌برداری با حسگر دوربین جدید ۱ اینچی را بدهد.

دکمه فیزیکی اکسپریا پرو آی سنوی

از دیگر مشخصات اکسپریا پرو آی می‌توان به صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی 4K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز اشاره کرد. قدرت سخت‌افزاری این گوشی سونی را تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ تأمین می‌کند که با ۱۲ گیگابایت رم همراه است.

با چنین عملکرد‌های پیشرفته‌ای که در دوربین اکسپریا پرو آی شاهد هستیم، به حافظه ذخیره‌سازی خوبی نیاز خواهیم داشت و از آنجایی که سونی حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی را درنظر گرفته است، از این نظر مشکلی به‌وجود نخواهد آمد. افزون براین، یک درگاه کارت microSD قرار داد که به شما امکان افزایش حافظه ذخیره‌سازی گوشی را تا یک ترابایت می‌دهد.

مانیتور vlog

اکسپریا پرو آی در بخش اتصال از شبکه‌ی ارتباطی 5G‌ و Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند. این دستگاه توسط سیستم‌عامل اندروید اجرا می‌شود و وظیفه‌ی تأمین انرژی آن را باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت برعهده دارد که از فناوری شارژ سریع ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند.

اکسپریا پرو آی سونی از دسامبر امسال برای خرید با قیمت ۱۸۰۰ دلار در ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، هلند و شمال اروپا در دسترس خواهد بود.

سونی پیش‌فروش این گوشی سونی را از تاریخ ۲۸ اکتبر (۶ آبان ۱۴۰۰) آغاز خواهد کرد. به‌غیر از گوشی هوشمند، مانیتور Vlog و کاور چرم نیز در دسامبر ۲۰۲۱ به‌ترتیب با قیمت ۲۰۰ دلار و ۹۰ دلار به‌فروش خواهد رسید.

در ادامه می‌توانید ویدئوی تیزر رسمی اکسپریا پرو آی را مشاهده کنید:

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی اکسپریا پرو آی سونی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات