گلکسی واچ خورشیدی سامسونگ احتمالا در دست ساخت است

چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ احتمالاً در حال ساخت یک ساعت‌ هوشمند از سری گلکسی واچ است که از انرژی خورشیدی بهره خواهد برد.
تبلیغات

سامسونگ قصد دارد در سری گلکسی‌ واچ از انرژی خورشیدی استفاده کند. غول فناوری کره‌ای از چند سال قبل در حال کار روی ایده‌ی استفاده از پنل‌ خورشیدی در بند ساعت‌های هوشمند خود است.

به گزارش سمموبایل، اداره‌ی ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) اخیراً پتنتی منتشر کرده است که تاریخ ثبت آن به سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد و لتزگودیجیتال به این پتنت دست یافته است. پتنت مورد بحث، یک گلکسی واچ را نشان می‌دهد که بندهای آن به سلول‌های خورشیدی مجهز شده است؛ ولی هیچ اطلاعاتی در مورد کارایی این سیستم دردسترس نیست.

گلکسی واچ مجهز به سلول خورشیدی

شاید ایده‌ی اصلی سامسونگ این بوده است که از سلول‌های خورشیدی به‌عنوان منبع تأمین انرژی کمکی برای سری گلکسی واچ بهره ببرد. این یک ایده‌ی عالی است که از نظر تئوری می‌تواند دستگاه‌های پوشیدنی سامسونگ را با محیط‌ زیست سازگارتر کند و در مواقعی که کاربران به شارژر دسترسی ندارند، یک روش جایگزین برای شارژ دستگاه دردسترس آن‌ها قرار بدهد.

آیا سامسونگ قصد دارد از فناوری انرژی خورشیدی در گلکسی‌ واچ ۵ استفاده کند؟

هنوز خیلی زود است که بخواهیم در مورد برنامه‌های سامسونگ برای نسل بعدی سری گلکسی واچ صحبت کنیم؛ زیرا گلکسی ‌واچ ۴ به‌تازگی معرفی شده است. در بهترین حالت ممکن می‌توان گفت فناوری مورد بحث در محصولات پوشیدنیِ آینده‌ی سامسونگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نسل فعلی سری گلکسی واچ، از لبه‌های معمولی بهره می‌برد و بنابراین روش مشخصی برای انتقال جریان الکتریکی از بند به بدنه‌ی اصلی این ساعت وجود ندارد.

سامسونگ دائما در تلاش است تا سیاست‌های مربوط به حفظ‌ محیط‌ زیست خود را بهبود بدهد و اخیراً موفق شده است در کارخانه‌های خود در آمریکا، اروپا و چین، ۱۰۰ درصد از انرژی تجدیدپذیر استفاده کند.

اوایل سال جاری، سامسونگ در ریموت‌کنترل تلویزیون‌های هوشمند QLED خود از پنل‌ خورشیدی استفاده کرده است. این مورد نشان می‌دهد که احتمالاً سامسونگ قصد دارد در آینده از انرژی خورشیدی در انواع دیگری از محصولات خود استفاده کند. مسلما دستگاه‌های پوشیدنی گزینه‌ی خیلی خوبی برای بهره بردن از این فناوری محسوب می‌شوند.

البته پتنت‌ها همیشه نشان‌دهنده‌ی محصول نهایی نیستند و فقط پیش‌نمایشی از دیدگاه شرکت‌ها را در مورد این محصولات نشان می‌دهند. گذشت زمان مشخص خواهد کرد که سامسونگ برای استفاده از فناوری سلول‌های خورشیدی در محصولات پوشیدنی آینده‌ی خود تا چه حد جدی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات