نسل ششم ساعت هوشمند فسیل از نسخه قدیمی WearOS گوگل استفاده می‌کند

چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌ها نشان می‌دهد که نسل جدید ساعت هوشمند فسیل مجهز به تراشه اسنپدراگون ۴۱۰۰ پلاس و نسخه قدیمی سیستم‌عامل Wear گوگل خواهد بود.
تبلیغات

مدتی بود اطلاعات مختلفی از نسل ششم ساعت هوشمند فسیل در فضای مجازی قرار می‌گرفت. حال، GSMArena گزارشی منتشر کرده است که در آن، مقام‌های ارشد شرکت فسیل اطلاعات مختلفی از مشخصات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گجت هوشمند جدیدشان ارائه داده‌اند. طبق گفته‌ این مقام‌ها، نسل ششم ساعت هوشمند فسیل همچنان میزبان سیستم‌عامل Wear گوگل خواهد بود؛ اما از نسخه سوم استفاده نمی‌کند.

نسخه سوم سیستم‌عامل Wear گوگل با همکاری سامسونگ توسعه داده شده است؛ اما مقام‌های ارشد شرکت فسیل قصد دارند نسخه قدیمی سیستم‌عامل گوگل را برای گجت‌های پوشیدنی استفاده کنند. از دیگر اطلاعات موجود درباره ساعت هوشمند جدید فسیل عرضه آن در دو نسخه ۴۲ و ۴۴ میلی‌متری خواهد بود و برای تراشه نیز فسیل به‌سراغ استفاده از تراشه اسنپدراگون ۴۱۰۰ پلاس کوالکام خواهد رفت.

فرقی نخواهد کرد که کدام نسخه ساعت هوشمند جدید فسیل را بخرید؛ زیرا آن‌ها به صفحه‌نمایشی ۱/۲۸ اینچی AMOLED با رزولوشن ۴۱۶ در ۴۱۶ پیکسل مجهز خواهند بود. همچنین، ویژگی صفحه‌نمایش همیشه‌روشن برای ساعت هوشمند جدید فسیل در نظر گرفته شده است تا اعلانات را برای کاربر به‌نمایش بگذارد. در لبه کناری ساعت هوشمند نسل‌ششمی فسیل، سه دکمه قرار دارد که دکمه وسط نیز درواقع شامل تاج می‌شود.

ساعت هوشمند نسل ششمی فسیل

روی بدنه ساعت هوشمند می‌توان به اسپیکر و میکروفون دسترسی داشت و از آن‌ها برای مکالمه‌ استفاده کرد. در گزارش آمده است اسنپدراگون ور ۴۱۰۰ پلاس می‌تواند تا ۸۵ درصد عملکرد بهتری از اسنپدراگون ور ۳۱۰۰ ارائه دهد. ساعت هوشمند جدید فسیل را علاوه‌بر اسنپدراگون ۴۱۰۰ پلاس، یک گیگابایت حافظه رم و هشت گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی همراهی خواهد کرد.

از نظر ارتباطات نیز، نسل ششم ساعت هوشمند فسیل از ارتباطاتی مانند بلوتوث ۵، GPS، چیپ NFC SE و وای‌فای بهره‌مند خواهد بود. محصول جدید فسیل از گوگل پی نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین، باید این نکته را در نظر گرفت که ساعت هوشمند جدید فسیل سال آینده Wear OS 3 را به‌صورت آپدیت دریافت خواهد کرد؛ اما سران این شرکت قصد دارند محصول جدیدشان را با نسخه قدیمی Wear به بازار عرضه کنند.

اقدام فسیل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ اما انتشار جدیدترین نسخه سیستم‌عامل Wear برای پوشیدنی جدید فسیل خبر خوشی برای کسانی خواهد بود که قصد دارند نسل ششم ساعت هوشمند این شرکت را بخرند. محصول جدید فسیل امکاناتی مانند حسگر سنجش میزان اکسیژن خون و سنجش برنامه خواب در طول شبانه‌روز و حالت‌های ورزشی مختلف خواهد داشت.

ساعت هوشمند نسل ششمی فسیل

از ویژگی‌های دیگر محصول جدید فسیل می‌توان به مقاومت دربرابر نفوذ قطرات آب به داخل دستگاه و عمر مفید باتری ۲۴ ساعته اشاره کرد. ساعت هوشمند نسل‌ششمی فسیل حق انتخاب بسیاری نیز در‌اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ ازجمله انتخاب بدنه‌ای از نوع استیل یا چرم. علاقه‌مندان برای خرید مدل بند چرمی باید ۲۹۹ دلار و برای خرید مدل بند استیل ۳۱۹ دلار پرداخت کنند.

انتظار می‌رود محصول جدید فسیل ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) روانه بازار ایالات متحده شوند. قیمت و زمان عرضه ساعت هوشمند نسل‌ششمی فسیل برای بازار جهانی هنوز مشخص نیست و انتظار می‌رود به‌زودی اعلام شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات