شایعه: اپل واچ سری ۷ احتمالا در دو مدل ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری عرضه خواهد شد

چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود اپل واچ سری ۷ می‌تواند ابعاد بزرگ‌تری در مقایسه با نسل گذشته‌اش داشته باشد و در دو مدل ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری عرضه شود؛ اما ظاهراً بندهای قدیمی همچنان با آن سازگار خواهند بود.
تبلیغات

اپل واچ سری ۷ یکی از محصولات آتی اپل محسوب می‌شود که شایعات و اطلاعات زیادی از آن منتشر شده است و اخیراً در مقاله‌ای جداگانه همه جزئیات احتمالی آن را به‌تفصیل بررسی کرده‌ایم. بااین‌حال، تاکنون یکی ابهامات به ابعاد نسل بعدی ساعت هوشمند اپل باز می‌گردد و مشخص نیست که اپل چه تصمیمی را در قبال این موضوع اتخاذ کرده است. اکنون، افشاگری در شبکه اجتماعی ویبو به این موضوع پرداخته و ادعا می‌کند که احتمالاً اپل واچ سری ۷ مانند سالیان گذشته در دو مدل عرضه خواهد شد؛ بااین‌تفاوت که ابعاد هر یک از مدل‌ها یک میلی‌متر افزایش خواهد یافت.

افشاگر یادشده با نام کاربری Uncle Pan (عمو پَن) با انتشار رندرهای جان پراسر، پست کوتاهی را در مورد تغییرات احتمالی اپل واچ سری ۷ در ویبو به اشتراک گذاشته و خاطرنشان کرده است که ساعت‌های مذکور دو اندازه ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری خواهند داشت و از قرار معلوم، کاملاً با بندهای قدیمی سازگار هستند.

به‌طور کلی، اپل تنها یک‌بار در اپل واچ سری ۴ ابعاد ساعت‌های هوشمند را دستخوش تغییر کرده و آن نیز به دلیل کاهش حاشیه‌های نمایشگر بوده است. اعتقاد بر این است که اپل واچ سری ۷ می‌تواند کاملاً بازطراحی و مانند محصولات اخیر کوپرتینویی‌ها به نمایشگر و لبه‌های تخت مزین شود؛ بنابراین، در صورت صحت داشتن شایعات و با استناد به سری آیفون ۱۲، نمایشگر و ابعاد بدنه اپل واچ سری ۷ با توجه به تخت شدن، می‌تواند کمی بزرگ‌تر از نسل گذشته باشد. همچنین گفته می‌شود ضخامت شاسی در مقایسه با اپل واچ سری ۶ به‌طور ناچیزی افزایش خواهد یافت؛ اما احتمالاً کاربران در استفاده‌های روزمره متوجه آن نخواهند شد.

افشاگر مذکور شایعات اخیر در رابطه با بازطراحی اپل واچ را تأیید کرده و معتقد است که غول دنیای فناوری به‌جای فریم گرد، فریم تخت را برای این محصول انتخاب خواهد کرد. عمو پَن سابقه در خور توجهی در افشای محصولات اپل ندارد؛ اما معدود افشاهای آن تقریباً دقیق بوده است. به‌عنوان مثال، او رنگ کیف چرمی جدید مگ‌سیف را به درستی فاش کرده بود.

شایعات حاکی از آن است که هفتمین نسل ساعت‌های هوشمند اپل می‌تواند از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G)، پشتیبانی کند و شامل گزینه‌های جدید برای جنس بدنه و ویژگی‌های متمرکز بر سلامتی باشد؛ اما در حقیقت، به‌نظر می‌رسد که این مشخصات از واقعیت دور باشند؛ زیرا گمان می‌رود که کانون توجه اپل به افزایش شارژدهی این سری معطوف شده باشد.

علاوه‌ بر افزایش حجم باتری، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که کوپرتینویی‌ها در اپل واچ سری ۷ از ارائه حسگرهای جدید به‌منظور افزایش شارژدهی صرف‌نظر کرده‌اند. حسگرها معمولاً در کنار نمایشگر و پردازنده مهم‌ترین منابع مصرف انرژی هستند؛ بنابراین افزایش تعداد آن‌ها منابع انرژی بیشتری می‌طلبد و از قرار معلوم، اپل به همین منظور از همان حسگرهای پیشین در هفتمین نسل ساعت‌های هوشمندش بهره خواهد گرفت. افزون براین، پشتیبانی از شبکه 5G نیز می‌تواند به‌شدت روی شارژدهی تأثیر گذار باشد؛ بنابراین، اپل احتمالاً از ارائه این قابلیت نیز صرف‌نظر خواهد کرد.

اپل معمولاً در بازه‌ی سپتامبر هر سال رویداد جدیدی را برای رونمایی از جدیدترین محصولاتش برگزار می‌کند که در حقیقت، مهم‌ترین محصولات این رویداد آیفون‌های جدید و اپل واچ‌ها هستند. سال گذشته اپل به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و به‌تبع محدودیت‌های عرضه و مشکلات لجستیکی، مجبور شد که اپل واچ سری ۶ را در شهریور و آیفون‌های جدید را در مهر رونمایی و با تأخیر عرضه کند.

بااین‌حال، شواهد نشان می‌دهد که شرایط در مقایسه با سال گذشته بهبودیافته است و احتمالاً اپل به بازه‌ی سُنتی رونمایی از محصولات جدیدش در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی بازخواهد گشت؛ بنابراین، به احتمال زیاد اپل واچ سری ۷ در رویداد شهریور رونمایی و پس از مدت کمی روانه‌ی بازار خواهد شد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل واچ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات