مدل‌های جدید اپل واچ و مک‌بوک در پایگاه نظارت داده اوراسیا دیده شد

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اخیراً مدل‌های جدید مک‌بوک و اپل واچ در پایگاه نظارت داده اوراسیا فهرست شده‌ است که نشان می‌دهد این محصولات در آینده‌ای نزدیک رونمایی و روانه‌ی بازار خواهند شد.
تبلیغات

دستگاه‌های اپل معمولاً قبل از عرضه‌ی رسمی باید در پایگاه‌های نظارت داده‌ی برخی مناطق به ثبت برسند و ظاهراً بانک اطلاعات کمیسیون اقتصادی اوراسیا (EEC) مجموعه‌ای از پارت نامبرهای جدید را به پایگاه داده خود اضافه کرده است که از آن‌ها به‌عنوان نسل بعدی مک‌بوک پرو و اپل واچ یاد می‌شود و نشان می‌دهد که اپل در حال آماده شدن برای عرضه محصولات پاییزی است.

۱۹ دستگاه جدید مبتنی بر سیستم‌عامل مک در پایگاه داده مذکور اضافه شده‌اند که ۱۷ مورد از آن‌ها دستگاه‌هایی هستند که قبلاً به این پایگاه داده اضافه شده بودند و اکنون دوباره با macOS Monterey فهرست شده‌اند. در این میان دو رایانه جدید با پارت نامبر A2442 و A2485 دیده می‌شود که گمان می‌رود نسل بعدی نوت‌بوک‌های حرفه‌ای اپل باشند.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که غول دنیای فناوری در صدد رونمایی از مک‌بوک پرو بازطراحی‌شده در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی است که از قرار معلوم، مؤلفه‌های طراحی آن از محصولات اخیر اپل نظیر آی‌مک ۲۴ اینچی و آیپد پرو مجهز به نمایشگر و لبه‌های کاملاً تخت الهام گرفته شده است. گفته می‌شود این نوت‌بوک در دو ابعاد ۱۴ و ۱۶ اینچی به نمایشگر جدید مینی ال‌ای‌دی مجهز خواهد شد که می‌تواند کاربر را در محتوای بصری غوطه‌ور کند. به نظر می‌رسد اپل برای تأمین قدرت پردازشی نسل بعدی مک‌بوک پرو به تراشه M1X متکی خواهد بود که نسخه‌ی بهبودیافته تراشه M1 با هسته‌های پردازشی و گرافیکی بیشتر است.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، پایگاه داده EEC چند مدل اپل واچ را نیز فهرست کرده است که ۶ دستگاه ناشناخته و جدید را شامل می‌شود. پایگاه نظارت داده اوراسیا مدل‌های جدید را به‌عنوان دستگاه‌های پوشیدنی شخصی اپل توصیف می‌کند که به نظر می‌رسد watchOS 8 را اجرا می‌کنند. مدل‌های مذکور شامل پارت نامبرهای A2473،اA2474،اA2475،اA2476،ا A2477 و A2478 هستند که فرض می‌شود مدل‌های اپل واچ سری ۷ باشند.

اعتقاد بر این است که اپل طبق سنت همیشگی در بازه‌ی شهریور تا مهر سال جاری جدیدترین دستاوردش در حوزه گوشی‌ هوشمند را در کنار هفتمین نسل اپل واچ رونمایی و روانه بازار خواهد کرد. تاکنون اطلاعات زیادی از نسل آینده ساعت‌ اپل منتشر شده است و مطابق شایعات و گمانه‌زنی‌ها، احتمال می‌رود غول دنیای فناوری امسال اپل واچ را هم‌سو با مک‌بوک پرو، به زبان طراحی جدید با لبه‌ها و نمایشگر تخت مزین کند. شواهد نشان می‌دهد که نسل بعدی ساعت هوشمند اپل با الهام از لاجیک بُرد آیفون، از فناوری جدید دوطرفه برای SiP (سیستم‌-در-پکیج) استفاده خواهد کرد که منجر به کاهش اندازه اجزای پردازشی برای تعبیه باتری حجیم‌تر یا حسگرهای جدید خواهد شد.

ویژگی‌های پیشرفته سلامتی مانند سنجش دمای بدن و نظارت بر قند خون نیز برای اپل واچ آینده پیش‌بینی شده است؛ اما بعید به نظر می‌رسد اپل برای ارائه‌ی این ویژگی‌ها در مدل‌های سری ۷ امسال آماده باشد. اپل واچ سری ۷ به پردازنده سریع‌تر و اتصال بی‌سیم پیشرفته‌تر مجهز خواهد شد که پشتیبانی از باندهای فوق‌ وسیع (UWB) را شامل می‌شود. ظاهراً ویژگی نظارت بر گلوکز در اپل واچ ۲۰۲۱ وجود نخواهد داشت و اپل استفاده از آن را به زمان دیگری موکول کرده است.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات