اپل watchOS 8 را با ویژگی ردیابی میزان تنفس رونمایی کرد

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
اپل watchOs 8 را با به‌عنوان جدیدترین سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند خود با قابلیت‌های جدید و انبوهی از بهبودها رونمایی کرد.
تبلیغات

اپل مدت‌ها است که برای رونمایی از آخرین دستاوردهایش در حوزه نرم‌افزار از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC بهره می‌گیرد. تمرکز رویداد مذکور معمولا معطوف بر سیستم‌عامل‌ها و سرویس‌های شرکت واقع در کوپرتینو است و رویداد امسال نیز از این قاعده مستثنی نبود. 

به‌طور کلی امسال جزئیات بسیار کمی از سیستم‌عامل‌های بعدی اپل منتشر شده بود و همین امر جذابیت رویداد را دو چندان می‌کرد. درنهایت، غول دنیای فناوری در جریان سی‌ودومین رویداد توسعه‌دهندگان از سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند خود با انبوهی از بهبودهای ریز و درشت همچون تنظیم تصاویر پرتره به‌عنوان واچ فیس، دسترسی سریع‌تر به میموجی‌ها در برنامه‌ی آی‌مسیج، بهبود تایپ‌کردن و... رونمایی کرد. نسخه‌ی جدید watchOS، بیشتر روی بهبود قابلیت‌های پیشین و درعین‌حال ارائه‌ی ویژگی‌های جدید به کاربران متمرکز است.

اکنون، به‌لطف به‌روزرسانی جدید، برنامه‌ی Sleep میزان تنفس را ردیابی می‌کند. این معیار سلامت به کاربران در تعیین کیفیت خواب شبانه کمک خواهد کرد. افزون‌براین، کوپرتینویی‌ها دو تمرین جدید تای چی و پیلاتس را به سرویس فیتنس پلاس اضافه کرده‌اند. تمرینات مذکور در پاییز امسال در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

قابلیت‌های جدید watchOS 8

برنامه فوتوز (Photos) از طرحی موزاییکی جدید مشابه سیستم‌عامل iOS برخوردار است. کاربران می‌توانند با بهره‌گیری از دکمه‌ی موسوم به Digital Crown در برنامه پیمایش کرده و با ضربه زدن تصاویر را انتخاب کنند. هنگام ارسال پیام، می‌توان مکان نشانگر تایپ را با دیجیتال کراون کنترل کنید. اپل همچنین جستجوی GIF را در برنامه Messages اضافه کرده است. صفحه اشتراک‌گذاری در فوتوز نیز بهبود یافته است، کاربران را قادر می‌سازد یک تصویر را از طریق آی‌مسیج به اشتراک بگذارند.

افزون‌براین، اپل والت کلیدهای اتاق هتل‌ها، کلیدهای ماشین با فناوری باندهای فوق‌وسیع (uwb) و شناسه‌های ایالتی را ذخیره می‌کند. با داشتن شناسه یادشده در آیفون و اپل واچ، می‌توانید شناسه خود را به‌صورت ایمن در مکان‌هایی مانند فرودگاه‌ها استفاده کنیید. اپل والت همچنین از کلیدهای خانه هوشمند نیز پشتیبانی خواهد کرد. به‌زودی افراد می‌توانند کلید خانه خود را مستقیما در والت ذخیره کنند تا به‌راحتی قفل در منزل خود باز و بسته کنند. کلیدهای خانه به اپل واچ یا آیفون اجازه می‌دهد با یک ضربه قفل در ورودی شما را باز کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات