نسخه تیتانیومی اپل واچ سری ۶ به‌‎شدت کمیاب شده است

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شواهد نشان می‌‌دهد که نسخه تیتانیومی اپل واچ سری ۶ با محدودیت در عرضه مواجه است و ظاهراً موجودی این ساعت در بسیاری از خرده‌فروشی‌های آمریکا و سایر کشورها به اتمام رسیده.
تبلیغات

به گزارش MacRumors و با استناد مارک گِرمن از بلومبرگ، در حال حاضر نسخه‌ی تیتانیومی اپل واچ سری ۶ با قیمت پایه ۷۹۹ دلار، در ایالات متحده و سایر بازارها برای تحویل در خرده‌فروشی‌ها موجود نیست. این در حالی است که هیچ‌گونه خبری دال‌ بر توقف تولید یا فروش نسخه مذکور از سوی اپل منتشر نشده است. مارک گِرمن بر این باور است که با توجه به قیمت بالای نسخه‌ی تیتانیومی، غول دنیای فناوری این نسخه را در تعداد محدود تولید کرده و با نزدیک شدن به بازه‌ی رونمایی از نسل بعدی ساعت‌های هوشمند این شرکت در کمتر از دو ماه دیگر، موجودی نسخه‌ی تیتانیومی به اتمام رسیده است.

مشخص نیست اپل نسخه‌ی تیتانیومی را برای همیشه کنار گذاشته است یا خیر. گِرمن می‌گوید برای فهمیدن این موضوع باید تا زمان رونمایی از نسل هفتم این ساعت‌های هوشمند منتظر بمانیم؛ اما دور از انتظار نیست که اپل این مدل را به دلیل تقاضای کم حذف کند. برای یادآوری، اپل قبلاً فروش مدل‌های اپل واچ ادیشن با بدنه‌ی سرامیک و طلا را پایان داده است. تحلیلگر یادشده معتقد است که استفاده از تیتانیوم و متحمل شدن هزینه‌ای گزاف برای محصولی که عمر مفیدش تقریباً پنج سال است، توجیه عقلانی ندارد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که براساس گزارش‌های قبلی، غول دنیای فناوری پس از پنج نسل متمادی استفاده از استیل ضد زنگ در شاسی مدل‌های پرچم‌دار آیفون، درصدد است بار دیگر این بخش را دستخوش تغییراتی کند و ظاهراً این‌ بار برای قدرت‌ بخشیدن به ساختار آیفون از آلیاژ تیتانیوم سخت بهره خواهد گرفت. در مقایسه‌ با فولاد ضد زنگ، تیتانیوم سختی نسبتاً زیادی دارد که باعث مقاومت بیشتر آن دربرابر خراش می‌شود و به مقاومت کافی در‌ برابر خم شدن می‌انجامد.

تیتانیوم به‌اندازه فولاد مقاوم و ۴۵ درصد سبک‌تر است. این عنصر دو برابر آلومینیوم استحکام‌ دارد و تنها ۶۰ درصد از آن سنگین‌تر است؛ بنابراین آیفون ۱۴ می‌تواند مقاومتی چشمگیر و حداقل ازلحاظ تئوری، ۴۵ درصد شاسی سبک‌تری از مدل‌های کنونی داشته باشد. البته این عنصر بسیار گران است و استفاده آن در ابعادی به اندازه اپل واچ تقریباً ۴۰۰ دلار اضافه هزینه در بر دارد؛ بنابراین ممکن است مجهز شدن آیفون ۱۴ به بدنه تیتانیومی قیمتش را به‌شدت افزایش بدهد.

انتظار می‌رود غول دنیای فناوری هفتمین نسل اپل واچ را در بازه‌ی شهریور تا مهر سال جاری رونمایی و روانه‌ی بازار کند. این محصول می‌تواند اولین تغییر گسترده زبان طراحی اپل واچ طی چند سال گذشته باشد. به‌عنوان بخشی از طراحی مجدد، اپل واچ سری ۷ می‌تواند شامل یک شاسی با لبه‌های تخت باشد که تقریباً شبیه به آیفون ۱۲ یا آیپد پرو به‌ نظر می‌رسد. گفته می‌شود اپل به با الهام از لاجیک برد آیفون، از فناوری جدید دوطرفه برای SiP (سیستم‌-در-پکیج) استفاده خواهد کرد که منجر به کاهش اندازه اجزای پردازشی برای تعبیه باتری حجیم‌تر یا حسگرهای جدید خواهد شد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات