نام ساعت‌های هوشمند سامسونگ در لیست دریافت Wear OS 3 دیده نمی‌شود

یک‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اعلام کرده که پلتفرم یکپارچه ساعت‌های هوشمند این شرکت با نام Wear OS 3 شناخته شده و در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ برای تعداد محدودی از ساعت‌های هوشمند عرضه خواهد شد.
تبلیغات

بالاخره گوگل اطلاعات جدیدی در مورد پلتفرم یکپارچه خود برای ساعت‌های هوشمند منتشر کرد. به‌روزرسانی به این پلتفرم که Wear OS 3 نام گرفته است، از نیمه دوم سال ۲۰۲۲ آغاز شده و برای تعداد محدودی از ساعت‌های هوشمند منتشر خواهد شد. از آنجایی که انتظار می‌رفت اولین ساعت‌های مبتنی بر Wear OS 3 در رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ معرفی شوند، تاریخ اعلام شده توسط گوگل ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

در حال حاضر لیست ساعت‌هایی که از این آپدیت پشتیبانی می‌کنند عبارت است از:

  • TicWatch Pro 3 GPS
  • TicWatch Pro 3 Cellular/LTE
  • TicWatch E3 
  • نسل جدید ساعت‌های Fossil Group

نکته عجیب در لیست اعلام شده توسط گوگل، عدم حضور سایر ساعت‌های Fossil و برندهای مرتبط با آن و همچنین تمام ساعت‌های مبتنی بر تایزن سامسونگ است، درحالی‌که می‌توان گفت این برندها بهترین ساعت‌های هوشمند را به کاربران اندروید ارائه می‌کنند.

در مجموع، به نظر نمی‌رسد الان زمان خوبی برای خرید ساعت هوشمند اندرویدی باشد، چرا که تقریبا تمام ساعت‌ها یا به‌روزرسانی مذکور را دریافت نمی‌کنند یا آن را در سال ۲۰۲۲ دریافت خواهند کرد. حتی می‌توان گفت که خرید ساعت‌های موجود در لیست کوتاه گوگل هم ایده چندان مناسبی به نظر نمی‌رسد. این شرکت اعلام کرده که در برخی موارد معدود، احتمال تأثیرپذیرفتن تجربه کاربری بعد از به‌روزرسانی وجود دارد. این مسئله را می‌توان به طرق مختلفی تعبیر کرد، اما محتمل‌ترین پیشامد را شاید بتوان عملکرد کند سیستم‌عامل جدید روی دستگاه‌های قدیمی‌تر به حساب آورد.

علاوه بر این، به‌روزرسانی به Wear OS 3 نیازمند بازگشت به تنظیمات کارخانه است که منجر به پاک شدن تمام اطلاعات و داده‌های ذخیره شده کاربر می‌شود. در حالت عادی باید این اطلاعات به گوشی کاربر منتقل شوند، اما احتمال می‌رود که این انتقال اطلاعات چندان بدون دردسر و درست انجام نشود. با این حال گوگل به احتمال عدم تمایل کاربران به انجام به‌روزرسانی هم توجه کرده و قول داده که برای نسخه‌های پیشین Wear OS هم پچ‌های امنیتی منتشر کند. این شرکت اعلام کرده که تا دو سال پس از عرضه هر دستگاه، به پشتیبانی از نسخه‌های فعلی Wear OS ادامه خواهد داد.

سخنگوی گوگل در یک بیانیه ایمیلی اعلام کرد که گوگل پیش از ارائه به‌روزرسانی جزئیات بیشتری ارائه خواهد کرد تا کاربران بتواند با اطلاع کافی تصمیم بگیرند.

با اینکه گوگل پلتفرم یکپارچه جدید خود برای ساعت‌های هوشمند را طی رویداد I/O اخیر معرفی کرد، همچنان اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست. فعلا گفته شده که Wear OS 3 برخی از ویژگی‌های پلتفرم تایزن سامسونگ را خواهد داشت. به هر حال، اینطور به نظر می‌رسد که Wear OS 3 نکات مثبت زیادی برای دارندگان ساعت‌های هوشمند به همراه داشته باشد. گوگل مدعی است که Wear OS 3 سریع‌تر از نسخه‌های فعلی بوده و عمر باتری بیشتری را هم به همراه خواهد داشت. علاوه بر این اپلیکیشن‌های مستقل گوگل مپس، اسپاتیفای آفلاین و پایش فعالیت Fitbit را نیز ارائه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات