سامسونگ به پشتیبانی از اولین ساعت هوشمند اندرویدی خود خاتمه می‌دهد

سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ اعلام کرد که دارندگان ساعت هوشمند گلکسی گیر از ۱۴ مرداد دیگر نمی‌توانند به گلکسی استور دسترسی داشته باشند.
تبلیغات

تقریبا ۸ سال از معرفی و عرضه‌ی اولین ساعت هوشمند اندرویدی سامسونگ یعنی گلکسی گیر می‌گذرد؛ محصولی که توانست جایگاهی برای شرکت کره‌ای در بازار ساعت‌ هوشمند ایجاد کند و باعث شد محصولات بیشتری از شرکت کره‌ای روانه‌ی بازار شود.

سامسونگ به پشتیبانی از گلکسی گیر ادامه داد و با اینکه سیستم‌ عامل تایزن را معرفی کرد، همچنان دارندگان گلکسی گیر می‌توانستند به گلکسی استور دسترسی داشته باشند و اپلیکیشن‌های اندروید برای گجت‌های پوشیدنی را دانلود و نصب کنند؛ اما به نظر می‌رسد روزهای پشتیبانی از گلکسی گیر به اتمام رسیده است و شرکت کره‌ای در نظر دارد به پشتیبانی گلکسی استور از اولین ساعت هوشمند اندرویدی خود خاتمه بدهد.

به گزارش Android Authority، دارندگان گلکسی گیر از ۵ آگوست ۲۰۲۱ (۱۴ مرداد ۱۴۰۰) دیگر نخواهند توانست به گلکسی استور دسترسی داشته باشند و اپلیکیشن‌های اندروید را از طریق این فروشگاه مجازی دانلود و نصب کنند. البته شرکت کره‌ای راهکاری نیز به کاربران خود ارائه داده است. در واقع اگر کاربری بخواهد همچنان به گلکسی استور دسترسی داشته باشد، باید سیستم‌عامل تایزن را روی گلکسی گیر نصب و آن را جایگزین اندروید کند.

کاربران با نصب تایزن می‌توانند همچنان به گلکسی استور دسترسی داشته باشند و آپدیت‌های جدید دریافت کنند. البته چنین اقدامی می‌تواند جنبه‌های منفی نیز داشته باشد. با نصب تایزن و جایگزینی آن با اندروید، دستگاه تمامی اطلاعات کاربر را پاک می‌کند و همچنین کاربر نمی‌تواند برخی از اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشد.

سامسونگ در سال ۲۰۱۴ سیستم‌عامل تایزن را معرفی کرد و برای دارندگان گلکسی گیر فرصتی فراهم کرد که بتوانند آن را نصب کنند. اقدام اخیر شرکت کره‌ای کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ زیرا در نظر دارد به‌زودی اولین ساعت هوشمند مجهز به WearOS 3.0 را معرفی کرد که احتمالا گلکسی واچ ۴ نام دارد. چنین اتفاقی در حالی رخ می‌دهد که شرکت کره‌ای پشتیبانی از تایزن را برای محصولات قدیمی خود ادامه خواهد داد و امکان ارتقای آن‌ها به WearOS 3.0 فراهم نخواهد شد.

البته گلکسی گیر محصولی قدیمی است و احتمالا اغلب دارندگان آن به تایزن کوچ کرده‌اند یا ساعت هوشمند جدیدتری خریده‌اند. در هر صورت، ادامه‌ی پشتیبانی از محصولی قدیمی تنها با نصب سیستم‌ عامل جدید برای بسیاری از دارندگان گلکسی گیر می‌تواند خوشایند باشد.

WearOS 3.0 محصول مشترک گوگل و سامسونگ است که البته هر دو شرکت نگاه ویژه‌ای به آن دارند. موفقیت این سیستم‌عامل می‌تواند عاملی برای تشویق شرکت‌های دیگر به استفاده از آن  باشد. از طرفی، ساعت هوشمند نسل بعدی سری گلکسی واچ در میان اولین محصولاتی قرار می‌گیرد که همراه با WearOS 3.0 روانه‌ی بازار خواهد شد.

انتظار می‌رود به‌زودی سامسونگ با برگزاری کنفرانس خبری، علاوه بر معرفی ساعت هوشمند مبتنی بر WearOS 3.0 به معرفی محصولات دیگری از جمله ایرباد، گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی S21 FE بپردازد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات