سامسونگ از رابط کاربری جدید ساعت‌های هوشمند خود رونمایی کرد

سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در رویداد MWC از جدیدترین نسخه رابط کاربری ساعت‌های هوشمند خود با نام One UI Watch رونمایی کرد.
تبلیغات

One UI Watch که توسط سامسونگ و برای ساعت‌های هوشمند این شرکت توسعه داده شده است، در جریان MWC 2021 معرفی شد. این رابط کاربری روی پلتفرم جدید Wear OS که محصول مشترک سامسونگ و گوگل است، اجرا خواهد شد. نسخه قبلی One UI برای برقراری ارتباط بین ساعت‌ها و گوشی‌های هوشمند گلکسی عرضه شده بود و نسخه جدید قرار است این ارتباط را منسجم‌تر کند.

سامسونگ در MWC اشاره کرد که One UI Watch در کنار پلتفرم یکپارچه مشترک با گوگل، تجربه جدیدی از کار با گلکسی واچ برای کاربران به همراه خواهد داشت.

بر اساس گفته‌های قائم مقام ارشد گوگل، سمیر سمات، این همکاری با سامسونگ می‌تواند عمر باتری طولانی‌تر، عملکرد سریع‌تر و مجموعه بزرگی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث را برای کاربران گجت‌های پوشیدنی سامسونگ به همراه بیاورد.

اکوسیستم یکپارچه ساعت های سامسونگ

چیزی که از One UI Watch در این رویداد نشان داده شد، ظاهر رابط کاربری برای تمام ساعت‌های هوشمند ساخته‌شده بر اساس پلتفرم جدید گوگل-سامسونگ نخواهد بود؛ بلکه در واقع لایه رویی رابط کاربری مخصوص دستگاه‌های سامسونگ است. با این اوصاف، هدف اصلی طراحی این لایه از رابط کاربری، ایجاد ظاهری یکپارچه برای تمام سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای سامسونگ به نظر می‌رسد.

بلاک تماس در رابط کاربری جدید ساعت سامسونگ

با نگاهی به منوی تنظیمات می‌توان دید که سامسونگ آن را کاملا مشابه منوی گوشی طراحی کرده است و تنظیمات نیز از روی گوشی همگام‌سازی می‌شوند. اگر کاربر منطقه‌های زمانی متفاوتی در برنامه ساعت گوشی خود داشته باشد، روی ساعت نیز به آن‌ها دسترسی خواهد داشت. تماس‌گیرنده‌های بلاک‌شده در گوشی، در ساعت هم بلاک خواهند شد.

نمایش مناطق زمانی مختلف در ساعت و گوشی

علاوه بر این، سامسونگ از نوعی ابزار طراحی برای واچ فیس رونمایی کرده است که توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند از آن به منظور طراحی پوسته‌ برای پلتفرم جدید استفاده کنند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا واچ فیس‌های Tizen یا Wear OS فعلی با پلتفرم یا رابط کاربری جدید سازگار خواهند بود یا خیر.

جذاب‌ترین نکته را شاید بتوان در همگام بودن نصب اپلیکیشن‌های جدید روی گوشی و ساعت دانست. مشابه اتفاقی که در اپل واچ می‌افتد، اگر کاربر برنامه جدیدی روی گوشی نصب کند که با ساعت هوشمند نیز سازگار است، نصب آن به‌صورت خودکار روی ساعت نیز انجام خواهد شد. در واقع بر خلاف اتفاقی که در ساعت‌های مبتنی بر Tizen می‌افتد و کار نصب اپ روی Wear OS را طاقت‌فرسا می‌‌کند، نیازی به نصب دستی برنامه‌ها یا سر و کله زدن با فروشگاه اپلیکیشن نیست.

با این اوصاف به نظر می‌رسد اولین تجربه One UI Watch همین امسال و در رویداد آنپکد سامسونگ و روی گجت‌های پوشیدنی این شرکت اتفاق بیفتد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات