اپل برای افزایش شارژدهی، از ارائه حسگرهای جدید در اپل واچ سری ۷ صرف نظر کرده است

دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل احتمالاً برای افزایش شارژدهی نسل بعدی ساعت هوشمند خود از ارائه حسگر پایش گلوکز خون و تشخیص دمای بدن صرف نظر کرده است.
تبلیغات

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، می‌دانید مدتی است که شایعات ضدونقیضی در رابطه با قابلیت‌های نسل بعدی ساعت هوشمند اپل منتشر می‌شود. شایعات اخیر حاکی از آن است که غول دنیای فناوری قصد دارد  پس از سه نسل از آخرین بازطراحی در اپل واچ سری ۴، مؤلفه‌های طراحی نسل بعدی ساعت‌های هوشمندش را تغییر بدهد، اپل واچ سری ۷ را به کالبدی جدید مشابه زبان طراحی محصولات اخیر اپل با نمایشگر و فریم تخت آراسته کند. با عبور از تغییرات ظاهری، پیش‌بینی می‌شد که پایش مستمر قند خون بدون نیاز به خون‌گیری یکی از قابلیت‌های اصلی ساعت هوشمند بعدی اپل باشد؛ اما مینگچی کو معتقد است که اپل از ارائه حسگرهای جدید به نفع افزایش شارژدهی محصول صرف نظر کرده است. 

مینگ-چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران می‌گوید که انتظار دارد غول دنیای فناوری هفتمین نسل از اپل واچ را در بازه‌ی شهریور تا مهر سال جاری رونمایی و روانه‌ی بازار کند. وی معتقد است که این محصول می‌تواند اولین تغییر گسترده زبان طراحی اپل واچ طی چند سال گذشته باشد. به‌عنوان بخشی از طراحی مجدد، اپل واچ سری ۷ می‌تواند شامل یک شاسی با لبه‌های تخت باشد که تقریباً شبیه به آیفون ۱۲ یا آیپد پرو به‌ نظر می‌رسد. افزون بر این، گفته می‌شود که اپل به با الهام از لاجیک برد آیفون، از فناوری جدید دوطرفه برای SiP (سیستم‌-در-پکیج) استفاده خواهد کرد که منجر به کاهش اندازه اجزای پردازشی برای تعبیه باتری حجیم‌تر یا حسگرهای جدید خواهد شد.

طبق گزارش‌های متعدد از منابع آگاه به سیاست‌های اپل، انتظار می‌رود این شرکت معرفی حسگرهای دیگر را تا سال ۲۰۲۲ به تأخیر بیندازد. برای مثال، مارک گِرمن از بلومبرگ بر این باور است که اپل در حال کار روی راهی است تا بتواند با استفاده از یک سنسور اپتیکال غیر تهاجمی، قابلیت نظارت بر قند خون را به ساعت هوشمند خود منتقل کند؛ اما این قابلیت احتمالاً تا چند سال دیگر آماده راه‌اندازی تجاری نخواهد بود. اپل همچنین در نظر داشت حسگر سنجش دمای بدن را در سال جاری میلادی به اپل واچ اضافه کند؛ اما بلومبرگ می‌گوید احتمالاً در به‌روزرسانی ۲۰۲۲ شاهد حسگر مذکور خواهیم بود.

به‌طور کلی انتظار می‌رود ابعاد کنونی در بازطراحی جدید حفظ شود و تنها ممکن است شاسی کمی ضخیم‌تر باشد؛ البته این افزایش ضخامت به‌هیچ‌وجه برای کاربر مشهود نخواهد بود و به موجب آن، اپل می‌تواند فضای کافی برای افزایش ظرفیت باتری ایجاد کند. در حال حاضر، نسخه ۴۴ میلی‌متری اپل واچ سری ۶ از باتری ۱٫۱۷ وات ساعتی استفاده می‌کند که ۳٫۵ درصد بزرگ‌تر از باتری سری ۵ است. از سوی دیگر، باتری نسخه ۴۰ میلی‌متری ظرفیتی در حدود ۱٫۰۲۴ وات ساعتی ارائه می‌دهد که ۸٫۵ درصد بیشتر از باتری نسل گذشته است. بااین‌حال، اضافه شدن ویژگی‌ها و حسگرهای جدید در مدل‌های اخیر اپل واچ سبب شده است که شارژدهی این محصولات تقریباً ثابت بماند.

اپل مدعی است که باتری ششمین نسل از ساعت‌های هوشمندش تقریباً ۱۸ ساعت دوام می‌آورد و پاسخ‌گوی تمام فعالیت‌های روزانه است؛ اما برخلاف سایر محصولات نظیر آیفون، این ادعا از اپل واچ سری ۱ تا آخرین مدل ثابت بوده است. حال اپل قصد دارد بالاخره شارژدهی اپل واچ سری ۷ را دست‌خوش تغییراتی کند و احتمالاً با این حرکت قصد دارد نظر افراد بیشتری را به این ساعت‌ها جلب کند.

افزایش ظرفیت باتری همچنین می‌تواند به اپل واچ اجازه بدهد بهتر با ساعت‌های هوشمند دیگر رقابت کند که تمایل دارند عمر باتری چندروزه خود را به‌عنوان یک ویژگی متمایزکننده به رخ بکشند. برای مثال، ساعت هوشمند Fitbit Versa 3 با یک‌بار شارژ می‌تواند بیش از شش روز کار کند. علاوه بر پیشرفت‌های احتمالی باتری، انتظار می‌رود اپل واچ سری ۷ به قابلیت اتصال بی‌سیم و تراشه U1 مبتنی بر باندهای فوق‌ سریع (Ultra Wideband) بهبودیافته، حاشیه‌های نمایشگر نازک‌تر و استفاده از تکنیک لمینت جدیدی که نمایشگر را به شیشه محافظ نزدیک می‌کند، مجهز شود.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات