تصاویر نسخه اولیه اپل واچ سری ۳ درگاه هوشمند این ساعت را نشان می‌دهند

یک‌شنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
به‌نظر می‌رسد نمونه اولیه اپل واچ سری ۳ به نوعی سیستم اتصال هوشمند مجهز بوده است که احتمالا علاقه اپل به ارائه بندهای مغناطیسی هوشمند را نشان می‌دهد.
تبلیغات

سال ۲۰۱۴، اپل برای اولین‌بار پس از مرگ استیو جابز، دسته‌ای جدید در محصولاتش ایجاد کرد و بعد از ماه‌ها گمانه‌زنی در رویداد سنتی‌اش در سپتامبر همان سال، محصول جدیدی موسوم به اپل واچ را رونمایی کرد که درحقیقت همان ساعت هوشمند اپل محسوب می‌شد. در این ساعت، اپل از مجموعه نرم‌افزار و حسگرهایی استفاده کرد که باعث محبوبیت فراوان آن شد و امروزه، اپل واچ پرفروش‌ترین ساعت هوشمند بازار محسوب می‌شود. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها برای ارائه قابلیت‌های جدید به چیزی بیش از تعبیه سُنتی سخت‌افزار در بدنه و شاسی دستگاه نیاز دارند و این دقیقا همان جایی است که بندهای ماژولار می‌توانند در نقش ناجی به میدان بیایند.

در سال‌های اخیر، اپل پتنت‌های بی‌شماری در زمینه بندهای ماژولار هوشمند برای اپل واچ ثبت کرده است و شواهد نشان می‌دهد این شرکت به ساعت هوشمند ماژولاری بسیار علاقه‌مند است که برخی از قابلیت‌های سخت‌افزاری‌شان به بندها محول شده. باوجوداین‌، اپل تاکنون این ایده‌پردازی جاه‌طلبانه را در سطح آزمایشگاهی مغتنم دانسته و از ارائه عمومی قابلیت مذکور خودداری کرده است.

اکنون، اپل‌اینسایدر با استناد به تصاویر منتشرشده از جولیو زومپتی، گزارشی تدوین کرده است که مُهر تأیید دیگری بر علاقه اپل در ایجاد بندهای هوشمند محسوب می‌شود. زومپتی که وسایل نادر اپل را جمع می‌کند، تصاویر جدیدی از نمونه اولیه اپل واچ سری ۳ در توییتر به اشتراک گذاشته است که ظاهرا دو نقطه اتصال روی شاسی این دستگاه تعبیه شده و احتمالا به محل قرارگیری بندهای مغناطیسی هوشمند مربوط است. 

نمونه اولیه اپل واچ سری ۳

درحال‌حاضر، هیچ‌یک از دستگاه‌های موجود اپل واچ از این کانکتور غیرمعمول برخوردار نیستند که ازنظر طراحی ظاهری به اتصالات هوشمند در آیپد شبیه باشند. تصاویر یادشده نشان می‌دهند نمونه اولیه اپل واچ سری ۳ برچسبی در فریم تحتانی دارد که هشدار می‌دهد دستگاه برای فروش نیست. افزون‌براین، نکته مهم دیگر به پورت تشخیصی این محصول مربوط می‌شود؛ زیرا مدل‌های کنونی اپل واچ درگاه تشخیصی با شش پایه (پین) دارند؛ درحالی‌که محصول افشاشده به چهار پین مجهز شده است.

به‌طورکلی، تنها با استناد به درگاه‌های نمونه اولیه نمی‌توان به این نتیجه رسید که اپل در حال آزمایش قابلیت‌های مرتبط با بند هوشمند بوده است. بااین‌حال همان‌طورکه گفتیم، فعالیت غول دنیای فناوری در این بخش ازطریق پتنت‌های متعدد ثبت‌شده در طول سال‌ها مشهود است.

به‌عنوان مثال‌، برنامه ثبت اختراع در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که کانون توجه اپل در آن مقطع روی بندهای هوشمند معطوف بوده است. این بندها به منبع تغذیه و آرایه حسگر داخلی می‌توانند مجهز شوند و از قرار معلوم، نوعی نقطه اتصال فیزیکی مانند اتصال هوشمند آیپد می‌تواند به بند هوشمند امکان ارتباط با اپل واچ را فراهم کند.

مشکل اصلی ساعت‌‌های هوشمند اپل عمر باتری نه‌چندان طولانی آن‌ها‌ است. بدنه بسیار باریک اپل واچ و استفاده از موتور هپتیک جای‌دادن باتری بزرگ‌تر درون دستگاه را تقریبا غیرممکن کرده است. باوجوداین، اپل به‌تازگی در اختراع جدیدش راه‌حلی برای افزایش ظرفیت باتری ارائه داده است که می‌تواند اصلی‌ترین ضعف اپل واچ را برطرف کند. اپل برای بهبود عمر باتری اپل واچ ازطریق افزودن باتری‌های کوچکی به بند ساعت و آزمایش بند پارچه‌ای با توانایی مدیریت قابلیت‌های مختلف ردیابی تناسب‌اندام مشغول تحقیق است.

طبق اختراع ثبت‌شده، می‌توان با قراردادن برخی اجزا در خارج از بدنه اصلی اپل واچ و استفاده از فضای خالیِ بند، محدودیت ظرفیت باتری را برطرف کرد. درحال‌حاضر، این عناصر به بند ساعت اپل متصل نیستند و فقط برای اتصال دستگاه به مچ دست کاربران استفاده می‌شوند؛ اما اپل تصور می‌کند این اجزای بند قابلیت ارائه‌دادن قابلیت‌های دیگری نیز دارند. علاوه‌براین، اپل درباره اجزای یکپارچه ماژولار با اجزای الکتریکی مبدل به‌عنوان بندهای ساعت و بندهای خودتنظیم‌شونده تحقیق کرده است.

دراین‌میان، از سال ۲۰۱۵ شایعاتی نیز درباره بندهای هوشمند اپل واچ شنیده می‌شود. به‌عنوان مثال، گزارشی از آن مقطع نشان می‌دهد بندهای مذکور با بهره‌گیری از حسگرهای جدید می‌توانند ازطریق درگاه تشخیصی به یکدیگر متصل شوند. ناگفته نماند اپل کمتر از سه ماه دیگر هفتمین نسل ساعت‌های هوشمندش را درکنار آیفون ۱۳ رونمایی خواهد کرد. شایعات حاکی از آن است که اپل واچ سری ۷ طراحی جدید با نمایشگر و لبه‌های تخت خواهد داشت و ظاهرا در رنگ‌بندی‌های متنوع و قابلیت‌های سلامتی بیشتر دردسترس خواهد بود.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات