تصاویر نمونه اولیه اپل واچ قابلیت‌های نرم‌افزاری آن را به نمایش می‌گذارد

سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از کاربران توییتر به‌تازگی تصاویر نمونه‌ی اولیه‌ی اپل واچ را منتشر کرده و برخی از قابلیت‌های نرم‌افزاری آن را به نمایش گذاشته است.
تبلیغات

سال ۲۰۱۴ اپل برای اولین ‌بار پس از مرگ استیو جابز، دسته‌ای جدید در محصولاتش ایجاد کرد و بعد از ماه‌ها گمانه‌زنی، در رویداد سنتی‌اش در ماه سپتامبر همان سال، از محصول جدیدی موسوم به اپل واچ رونمایی کرد که در حقیقت ساعت هوشمند اپل است. اپل در این ساعت از مجموعه نرم‌افزار و حسگرهایی استفاده کرد که باعث محبوبیت بسیار بالای آن شد؛ به‌طوری که اپل واچ اکنون پرفروش‌ترین ساعت هوشمند بازار محسوب می‌شود. حال یکی از کاربران توییتر تصاویر جالبی از نمونه‌ی اولیه‌ی نسل نخست اپل واچ یا به‌اصطلاح «نسخه‌ی وانیلا» به اشتراک گذاشته است.

اپل معمولاً نمونه‌های آزمایشی محصولات خود را از بین می‌برد؛ اما ظاهر یکی از آن‌ها باقی مانده و تصاویری از نخستین نرم‌افزارهای ساعت هوشمند کوپرتینویی‌ها را به اشتراک گذاشته است. تصاویر منتشرشده، نمونه‌ی اولیه اپل واچ را داخل یک قاب امنیتی، به‌منظور دور ماندن از چشم رسانه‌ها نشان می‌دهند. علاوه بر این، نسخه‌‌ آزمایشی watchOS و برنامه‌ی Lisa Tester در تصاویر دیده می‌شوند و نمایی از صفحه‌ی Home نمونه‌ی اولیه اپل واچ ارائه می‌دهند.

نمونه‌ی اولیه اپل واچ محفوظ شده در قاب
نمونه‌ی اولیه اپل واچ محفوظ شده در قاب
نمونه‌ی اولیه اپل واچ محفوظ شده در قاب
نمونه‌ی اولیه اپل واچ محفوظ شده در قاب
نمونه‌ی اولیه اپل واچ محفوظ شده در قاب

به دلیل وجود قاب امنیتی، دکمه‌ی چرخان (Digital Crown) نمونه‌ی اولیه‌ی اپل واچ در این تصاویر دیده نمی‌شود؛ اما اکانت توییتری AppleDemoYT، تصویری دیگری منتشر کرده است که نشان می‌دهد نمونه اولیه‌ی اپل واچ مجهز به دکمه‌ی چرخان است. یکی از تصاویر، هشدار عدم تأیید دستگاه به‌وسیله‌ی FCC را نمایان می‌کند؛ بدین مفهوم که محصول یادشده به هیچ ‌وجه قابل فروش فروش نیست. برخی از نرم‌افزارها شبیه به رابط کاربری نهایی watchOS 1.0 UI هستند؛ اما یکی از برجسته‌ترین برنامه‌ها، تصویری از لیزا سیمپسون است که اشاره‌ای به رایانه اپل لیزا دارد؛ برنامه مذکور می‌تواند برای آزمایش صفحه‌ی‌‎ هوم و سایر عملکردها استفاده شود.

افشای محصولات از تیم آزمایش داخلی اپل به‌ندرت اتفاق می‌افتد؛ زیرا با توجه به قرارداد عدم افشا (NDA) تا مدت‌ها حق افشای پروژه‌ها را نخواهد داشت. جدای از اپل واچ، به‌تازگی تصاویری از خط مونتاژ آیفون در سال ۲۰۰۷ اپل و برخی آزمایش‌های کنترل کیفیت آن منتشر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات