فسیل اولین ساعت هوشمند خود با امکان پشتیبانی از ارتباطات LTE را روانه بازار می‌کند

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌احتمال فراوان، ساعت جدید فسیل از تراشه اسنپدراگون ور ۳۱۰۰ استفاده می‌کند.
تبلیغات

مدتی است که شرکت فسیل روی نسل ششم ساعت‌های هوشمندش کار می‌کند؛ اما به‌نظر می‌رسد کارش هنوز با محصولات نسل‌پنجمی به‌پایان نرسیده اسا و به‌احتمال فراوان، حداقل یک محصول دیگر تا قبل از معرفی ساعت‌های هوشمند نسل ششم راهی بازار خواهد شد. اخیراً فهرستی در کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده (سازمان FCC) منتشر شده که محصولات تأییدشده برای عرضه در آمریکا را نشان می‌دهد.

در میان محصولات، ساعت هوشمندی نیز از شرکت فسیل به‌چشم می‌خورد که درواقع، از نسل پنجم است و از مودمی سازگار با ارتباطات LTE استفاده می‌کند. چنین محصولی در‌صورت عرضه، اولین ساعت هوشمند فسیل خواهد بود که از ارتباطات LTE پشتیبانی ‌می‌کند. همین امر سبب شده است نگاه رسانه‌های مختلف به‌سمت گجت پوشیدنی جدید شرکت فسیل برود.

متأسفانه اطلاعات موجود در فهرست سازمان FCC بسیار محدود هستند و به مشخصات سخت‌افزاری یا طراحی ظاهری محصول جدید شرکت فسیل دقیقاً اشاره نمی‌کنند. درواقع، تنها اطلاعاتی که از ساعت هوشمند جدید فسیل داریم، برخورداری صفحه‌نمایش آن از طراحی دایره‌ای‌شکل است و اینکه حداقل برای عرضه در بازار آمریکا و کانادا آماده می‌شود.

فسیل برای ساعت هوشمند نسل‌پنجمی‌اش امکاناتی ازجمله تراشه‌ی NFC، ارتباطات Wi-Fi، بلوتوث و سازگاری با سرویس گوگل‌پِی را در نظر گرفته است و انتظار می‌رود در رویدادی ویژه محصول را در نمایشگاه CES ۲۰۲۱ رونمایی کند. با‌توجه‌به نزدیکی برگزاری رویداد CES ۲۰۲۱ و رسیدن ساعت هوشمند جدید فسیل به مرحله‌ای که می‌تواند برای آزمایش در سازمان FCC ارائه شود، می‌توان انتظار داشت محصول جدید فسیل ماه‌های ابتدایی ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار شود.

انتظار می‌رود ساعت نسل‌پنجمی فسیل از تراشه‌ی اسنپدراگون ور ۳۱۰۰ استفاده کند. این تراشه‌ در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و در‌حال‌حاضر، در بسیاری از ساعت‌های هوشمند موجود در بازار به‌کار گرفته می‌شود. با‌این‌حال، فسیل می‌توانست از تراشه‌ی اسنپدراگون ور ۴۱۰۰ بهره ببرد که از نسل پیشین خود قوی‌تر است و انرژی کمتری نیز مصرف می‌کند.

برخورداری ساعت هوشمند از ارتباطات LTE اجازه می‌دهد کاربر برای اتصال به اینترنت، مستقل از ساعت هوشمند استفاده کند و به اتصال دستگاهش به تلفن هوشمند نیاز نداشته باشد. متأسفانه هنوز اطلاعاتی از قیمت و زمان دقیق عرضه‌ی ساعت هوشمند جدید فسیل به بازار منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات