اپل واچ به درمان کابوس‌های ناشی از اختلال اضطراب پس از سانحه کمک می‌کند

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بنا به اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، اپل واچ می‌تواند کابوس‌های‌ شبانه‌ای که به ‌دلیل بدخوابی ناشی از اختلال اضطراب پس از سانحه به انسان دست می‌دهد، از بین ببرد.
تبلیغات

اخیراً سازمان غذا و داروی آمریکا فروش NightWare را تأیید کرده است؛ اپلیکیشنی برای اپل واچ که می‌تواند کابوس‌هایی که در اختلال خواب و به‌طور خاص، اختلال اضطراب پس از سانحه (PTSD) ریشه دارند برطرف کند. این اپلیکیشن با استفاده از حسگر حرکتی و حسگر ضربان قلب اپل واچ، متوجه کابوس دیدن فرد می‌شود و ساعت هوشمند را به لرزه درمی‌آورد. این کار باعث می‌شود کاربر کمی به خود بیاید و کابوس او قطع شود.

استفاده از اپلیکیشن NightWare نیاز به نسخه پزشک دارد و حتی شرکت سازنده آن اعلام کرده است که این اپلیکیشن به‌تنهایی روشی برای درمان نیست و تنها بخشی از یک درمان بزرگ است که به دارو هم نیاز دارد.

هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد که این اپلیکیشن به‌درستی کار ‌کند؛ اما سازمان غذا و داروی آمریکا به این موضوع اشاره کرده است که براساس تحقیقات آن‌ها، کیفیت خواب کاربرانی که از NightWare استفاده می‌کنند، بهتر شده است. استفاده از این اپلیکیشن ریسک پایینی دارد و اگر درمان فعلی فرد خوب پیش نرود، این اپلیکیشن می‌تواند به او کمک کند. همچنین به این موضوع اشاره شده است که در آینده ساعت‌های هوشمند نه‌تنها خواب کاربر را زیر نظر می‌گیرند بلکه به‌ مرور زمان کیفیت خواب را افزایش می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات