اپل واچ سری 6 با توانایی تخمین سطح اکسیژن خون معرفی شد

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
مطالعه 7 دقیقه
اپل واچ سری ۶ (Apple Watch Series 6) جدیدترین و رده‌بالاترین ساعت هوشمند اپل است که با مجموعه‌ی متنوعی از قابلیت‌ها، تلاش می‌کند سهم بیشتری از بازار را برای کوپرتینونشین‌ها به‌همراه بیاورد.
تبلیغات

از مدت‌ها پیش افشاگران گفته بودند که اپل قصد دارد رویداد مهمی در ماه شهریور برای رونمایی جدیدترین محصولاتش برگزار کند. اپل هفته‌ی گذشته این شایعه‌ها را تأیید و اعلام کرد که بیست‌و‌پنجم شهریورماه، رویدادی آنلاین برگزار می‌کند. کنفرانس مطبوعاتی اپل که شعار Time Flies برای آن انتخاب شده، از ساعت ۲۱:۳۰ امشب آغاز شد و در جریان برگزاری آن شاهد رونمایی مدل جدید ساعت‌های هوشمند شرکت کوپرتینویی بودیم.

اپل سال‌ها است در صنعت ساعت‌های هوشمند فعالیت می‌کند و ساعت‌های این شرکت توانسته‌اند توجه افراد بسیار زیادی را جلب کنند. اپل ادعا می‌کند که محصولات خانواده‌ی اپل واچ، محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند دنیا هستند. اپل طی سال‌های گذشته تلاش کرده با بهبود طراحی ظاهری و افزایش قابلیت‌های ارائه‌شده توسط اپل واچ‌ها، سهم خود را از بازار پوشیدنی‌ها بیش‌ازپیش بالا ببرد. اپل واچ سری 6 (Apple Watch Series 6) جدیدترین جاه‌طلبی اپل در دنیای پوشیدنی‌ها به‌حساب می‌آید.

ساعت‌های اپل از دو نسل پیش، توانایی ثبت نوار قلب (ECG) کاربر را پیدا کرده‌اند. گرچه دقت حسگرهای اپل واچ هرگز به‌پای دستگاه‌های پزشکی نمی‌رسد، اما وجود چنین امکانی در یک ساعت هوشمند خبر بسیار خوبی به‌حساب می‌آید. ساعت جدید اپل قابلیت‌های مختلف ساعت‌های پیشین نظیر ثبت نوار قلب را بهبود می‌بخشد و برخی قابلیت‌های جدید اضافه می‌کند.

اپل واچ سری ۶ / Apple Watch Series 6 از نمای پایین

اپل ترجیح داده است زبان طراحی اپل واچ سری ۶ را دست‌خوش تغییر نکند و بنابراین ساعت هوشمند موردبحث فر‌م‌فاکتور کلی ساعت‌های دو نسل اخیر را حفظ می‌کند. برخلاف آنچه برخی از افشاگران گفته بودند، اپل واچ سری ۶ طراحی دایره‌ای‌شکل ندارد. بااین‌حال اپل واچ سری ۶ مجهز به چند حسگر جدید است تا بتواند مواردی همچون سطح اکسیژن خون را اندازه بگیرد. طبق گفته‌ی اپل، ساعت موردبحث می‌تواند در عرض ۱۵ ثانیه این کار را انجام دهد. این ساعت برای تخمین سطح اکسیژن خون، به نور قرمز و مادون قرمز متکی می‌شود.

اپل می‌گوید با برخی از مؤسسه‌های حوزه‌ی بهداشت وارد همکاری شده تا این مؤسسه‌ها مطالعات گسترده‌ی جدیدی را با استفاده از قابلیت تخمین سطح اکسیژن اپل واچ سری ۶ آغاز کنند. بخشی از مطالعات، این سؤال را بررسی می‌کند که آیا قابلیت موردبحث اپل واچ سری ۶ توانایی تشخیص ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ را دارد یا خیر. همچنین اپل واچ سری ۶ می‌تواند درمقایسه‌با ساعت‌های نسل قبل، بهتر فرایند پایش خواب را انجام دهد. 

مدل آبی اپل واچ سری ۶ / Apple Watch Series 6 بند بافته شده

اپل واچ سری 6 سطح اکسیژن خون را اندازه می‌گیرد و دارای مدلی ویژه با رنگ قرمز است

طبق گفته‌ی اپل، ساعت سری ۶ به‌صورت پیش‌فرض با watchOS 7 به بازار عرضه می‌شود؛ سیستم‌عاملی که اپل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان خود یعنی WWDC 2020 آن را معرفی کرد. این نسخه‌ از سیستم‌عامل واچ OS که برای تمامی مدل‌ها از سری ۴ به‌بعد دردسترس قرار می‌گیرد، پشتیبانی از قابلیت رهگیری خواب را به ساعت‌های هوشمند اپل می‌آورد. ساعت‌های قبلی حسگر ویژه برای این کار ندارند، اما سری ۶ از حسگری مجزا استفاده می‌کند تا قابلیت پایش خواب به‌شکلی دقیق‌تر ارائه شود.

همچنین نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل واچ OS میزبان اپلیکیشن جدید Fitness است که به شما امکان می‌دهد انواع حالت‌های ورزشی را پایش کنید. به‌علاوه اپل واچ سری ۶ می‌تواند شست‌و‌شوی دست را تشخیص دهد؛ با دنیاگیری ویروس کرونا، مقامات حوزه‌ی بهداشت تأکید ویژه‌ای روی شست‌و‌شوی منظم دست‌ها برای مدت‌زمانی خاص داشتند. اپل واچ سری ۶ می‌تواند شسته شدن دست را تشخیص دهد و تایمر خاصی را روی صفحه به‌نمایش بگذارد. درکنار این‌ها اپل واچ سری ۶ امکان به‌اشتراک‌گذاری واچ‌‌فیس‌ها را با بقیه ارائه می‌دهد.

تراشه S6 ساعت اپل واچ سری 6 / Apple Watch Series 6

اپل واچ سری ۶ مجهز به تراشه‌ی جدیدی با نام S6 است که طبق ادعای شرکت، تا ۲۰ درصد قدرت پردازشی بیشتری نسبت‌به تراشه‌ی نسل قبل ارائه می‌دهد. تراشه‌ی S6 برپایه‌ی تراشه‌ی اختصاصی A13 که پیش‌تر شاهد استفاده از آن در گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ بودیم ساخته شده. S6 از زمان معرفی اپل واچ سری ۴، محسوس‌ترین تغییر را در قدرت پردازشی ساعت‌های هوشمند اپل اعمال می‌کند و تراشه‌ای پراهمیت به‌حساب می‌آید.

در نظر داشته باشید که اپل واچ سری ۵ از همان پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای سری ۴ استفاده می‌کرد که نام S5 را یدک می‌کشید. البته تراشه‌ی S5 نسبت‌به تراشه‌ای که در اپل واچ سری ۴ به‌کار رفته بود، برخی قابلیت‌‌های اضافی نظیر قطب‌نما و کنترلر جدید نمایشگر داشت.

اپل می‌گوید ساعت هوشمند جدیدش همچنان ۱۸ ساعت عمر باتری ارائه می‌دهد. البته فرایند شارژ ساعت سری ۶ سریع‌تر انجام می‌گیرد؛ طبق اعلام اپل، در عرض تقریبا یک‌و‌نیم ساعت، درصد شارژ باتری از صفر به ۱۰۰ می‌رسد. 

صفحه‌نمایش همیشه‌روشن (Always-On Display) در اپل واچ سری ۶ به‌میزان دو‌ونیم برابر روشن‌تر از اپل واچ سری ۵ است، بنابراین خواناتر به‌نظر می‌رسد. همچنین امکان دسترسی به نوتیفیکیشن‌ها، کنترل سنتر و تغییر واچ‌فیس‌ها بدون بیدار کردن کامل نمایشگر وجود دارد. یکی دیگر از حسگرهای جدید اپل واچ سری ۶، حسگر ارتفاع‌سنجِ همیشه‌روشن است که می‌تواند به‌صورت آنی، ارتفاعی را که در آن حضور دارید اندازه بگیرد. اپل می‌گوید قابلیت ارتفاع‌سنج اپل واچ سری ۶، دقت بسیار زیادی دارد. 

مدل قرمز و آبی اپل واچ سری ۶ / Apple Watch Series 6 با بند بافته شده سولو لوپ

Apple Watch Series 6 بند جدیدی تحت عنوان سولو لوپ دارد

بر اساس اعلام اپل، علاقه‌مندان می‌توانند ساعت اپل واچ سری ۶ را در رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای و طلایی و گرافیتی و آبی تهیه کنند؛ مدل ویژه‌ای از اپل واچ سری ۶ به رنگ قرمز مزین می‌شود. اپل محصولات قرمزرنگ خود را (Product (RED می‌نامد و این موضوع برای ساعت سری ۶ هم صدق می‌کند؛ رنگ‌های یادشده مربوط به مدل آلومینیومی هستند.

مدلی از اپل واچ سری ۶ که بدنه‌‌‌ای از جنس فولاد ضدزنگ دارد در رنگ‌های گرافیتی یا طلایی به بازار عرضه می‌شود. مدل رده‌بالای Edition اپل واچ سری ۶ در نسخه‌های تیتانیومی طبیعی یا تاریک عرضه می‌شود و امسال خبری از نسخه‌ی سرامیکی نیست. اپل می‌گوید مدل‌های آلومینیومی اپل واچ سری ۶ از آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافت‌شده ساخته شده‌اند و این گفته برای مدل‌های جدید مک‌بوک پرو هم صدق می‌کند.

اپل در بخشی از مراسم خود، بند جدیدی را برای اپل واچ سری ۶ معرفی کرد که با نام سولو لوپ (Solo Loop) شناخته می‌شود. بند سولو لوپ، از یک قطعه‌ی سیلیکونی تشکیل شده و هیچ‌گونه قفلی ندارد. بند سولو لوپ در چندین سبک و هفت رنگ مختلف دردسترس قرار می‌گیرد. اپل همچنین مدل بافته‌شده‌ی بند سولو لوپ را که از نخ ساخته شده در پنج رنگ عرضه می‌کند. اپل همچنین از عرضه‌ی بند چرمی جدید خبر می‌دهد.

مدل طلایی اپل واچ سری ۶ / Apple Watch Series 6

درکنار این‌ها اپل قابلیت جدیدی با نام Family Setup معرفی کرد که به والدین امکان می‌دهد واچ‌فیس‌های مدنظر خود را روی ساعت فرزندان‌شان که آیفون ندارند، تنظیم کنند. والدین همچنین می‌توانند ازطریق قابلیت Family Setup تعیین کنند فرزندشان اجازه‌ی پیام فرستادن یا زنگ زدن به چه کسانی را داشته باشد. همچنین این قابلیت والدین را قادر می‌سازد هشدارهای لوکیشن تنظیم کنند تا اگر فرزندشان از منطقه‌ی به‌خصوصی خارج شد، با نوتیفیکیشن به والدین اطلاع داده شود. قابلیت Do Not Disturb برای زمانی‌که کودک در کلاس درس است، ارائه می‌شود. قابلیت Family Setup به مدل سلولار اپل واچ نیاز دارد. 

قیمت اپل واچ سری 6 برابربا ۳۹۹ دلار است

اپل همچنین سرویس اشتراکی جدیدی برای اپل واچ معرفی کرد که با نام فیتنس پلاس (Fitness Plus) شناخته می‌شود. فیتنس پلاس توانایی پایش فعالیت‌های ورزشی را دارد و به شما برای رسیدن به تناسب اندام کمک می‌کند. درصورت علاقه به فیتنس پلاس باید ماهانه ۹٫۹۹ دلار یا سالانه ۷۹٫۹۹ دلار برای آن پرداخت کنید. امکان تهیه‌ی فیتنس پلاس در قالب بسته‌های اشتراکی اپل وان هم وجود دارد. 

نمای جلو اپل واچ سری ۶ / Apple Watch Series 6

اپل واچ سری ۶ قرار است با قیمت پایه‌ی ۳۹۹ دلار برای مدل ۴۰ میلی‌متری به بازار عرضه شود، یعنی همان قیمت ساعت سری ۵ در زمان عرضه. مدل‌های سلولار ساعت سری ۶ با قیمت پایه‌ی ۴۹۹ دلار دردسترس قرار می‌گیرند. از امروز یعنی ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) امکان خرید اپل واچ سری ۶ فراهم است و فرایند عرضه‌ی آن از جمعه آغاز می‌شود.

اپل می‌گوید برای کاهش حجم زباله‌های الکترونیکی، قصد ندارد در جعبه‌ی اپل واچ سری ۶ آداپتور برق USB قرار دهد؛ اما کابل شارژ در جعبه حضور دارد. برخی شایعه‌ها پیش‌تر گفته بودند آیفون ۱۲ بدون شارژر و هدفون عرضه می‌شود؛ این اقدام اپل برای اپل واچ احتمال عرضه‌ی آیفون ۱۲ بدون شارژر را تقویت می‌کند. 

اپل درکنار اپل واچ سری ۶، مدل دیگری از ساعت‌های هوشمند خود را با نام اپل واچ SE رونمایی کرد. اپل واچ SE قرار است جایگزین اپل واچ سری ۳ شود و قابلیت‌های ارائه‌شده توسط اپل واچ سری ۵ را دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات