اپل واچ SE معرفی شد؛ ارزان‌ترین ساعت هوشمند اپل راهی بازار می‌شود

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
مطالعه 4 دقیقه
در خلال رونمایی از محصولات جدید اپل، کوپرتینویی‌ها از مقرون‌به‌صرفه‌ترین ساعت هوشمندشان به‌نام اپل واچ SE رونمایی کردند.
تبلیغات

برای مدتی می‌شد که شایعاتی پیرامون ساعت هوشمند جدیدی از اپل را در فضای مجازی مشاهده می‌کردیم؛ محصولی که درواقع جانشین اپل واچ سری ۳ است و برای کاربرانی با بودجه کم در نظر گرفته می‌شود. 

بیشتر امکانات محصول جدید کوپرتینویی‌ها که اپل واچ SE نام دارد متمرکز روی فعالیت‌های ورزشی است. اپل واچ SE طراحی مشابه با اپل واچ سری ۴ دارد و می‌توان آن را نمونه‌ای بهینه‌شده از سری ۴ خواند؛ البته با این تفاوت که برخی متریال‌ها تغییر یافته است و ویژگی‌های جدیدی نیز به کاربر ارائه می‌شود. برخلاف آنچه تصور می‌شد اپل واچ SE ویژگی‌های مختلفی ازجمله تشخیص حالت سقوط، صفحه‌نمایش همیشه روشن برای نمایش برخی اعلانات، مقاومت در برابر نفوذ آب و موارد دیگر ازجمله امکان اشتراک‌گذاری واچ‌فیس دارد. در اپل واچ SE از تراشه S5 استفاده شده که عملکردی دو برابر بهتر از تراشه‌ی موجود در اپل واچ سری ۳ دارد.

در سال ۲۰۱۹ اپل با معرفی سری ۵ ساعت هوشمند خود به کار سری ۴ خاتمه داد؛ اما دوباره تولید سری ۳ را شروع کرد. درواقع اپل واچ سری ۳ محصولی بود که کوپرتینویی‌ها برای رقابت با فیت‌بیت به آن نیاز داشتند. اپل می‌توانست در سال ۲۰۲۰ نیز چنین اقدامی انجام دهد؛ یعنی تولید سری ۵ را متوقف کرده و ساخت سری ۴ را دوباره از سر بگیرد.

بااین‌حال، اپل اقدام دیگری انجام داده و اپل واچ SE را معرفی کرد. محصولی که جایگزین سری ۳ است؛ اما ویژگی‌های سری ۴ را به‌همراه دارد و برای رقابت با سایر رقبا مانند شیائومی، فیت‌بیت و در برخی کشورها با هواوی طراحی و توسعه داده شده است.

اپل واچ SE از ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر نفوذ آب برخوردار است و همچنین به لطف برخورداری از چیپ NFC امکان استفاده از آن برای تراکنش مالی هنگام خرید از فروشگاه‌ها وجود دارد؛ اما نباید انتظار امکانات گسترده‌ای مانند آنچه در سری ۵ یا سری ۶ مشاهده می‌شود در اپل واچ SE داشت.

رنگبندی اپل واچ SE

با وجود اینکه کوپرتینویی‌ها اپل واچ SE را محصولی پایین‌رده می‌خوانند؛ اما SE مبتنی بر watchOS 7 است و از نظر نرم‌افزاری، جدیدترین ویژگی‌های اضافه‌شده به آخرین سیستم‌عامل اپل برای گجت‌های پوشیدنی را به کاربر ارائه می‌دهد. watchOS 7 به کاربران اجازه می‌دهد که میزان خوابیدن کاربر در طول شبانه‌روز را تخمین زده و اطلاعات دقیق‌تری از نظر سلامت بدن به کاربر ارائه دهد. طبیعتا چنین ویژگی‌هایی در مدل اقتصادی اپل واچ نیز قابل استفاده خواهد بود.

درکنار ویژگی اشاره شده، سیستم‌عامل جدید قادر به یادآوری کاربر برای شستن دستان خود در طول روز است و همچنین می‌تواند میزان اکسیژن موجود در خون را نیز تشخیص دهد. به‌گفته مقام‌های اپل برای سنجش میزان اکسیژن در خون، تنها ۱۵ ثانیه زمان نیاز وجود دارد. بااین‌حال، اپل واچ SE فاقد حسگر سنجش میزان اکسیژن در خون و همچنین ESG بوده و درواقع اپل برای کاهش هزینه‌ها برخی حسگرهای موجود در سری ۶ را در اپل واچ SE به کار نبرده است.

اپل واچ فیس

هدف ساخت اپل واچ SE رقابت آن با محصولات شرکت‌های دیگر است؛ بنابراین SE تمامی قابلیت‌های ورزشی مانند ردیابی نوع فعالیت کاربر را دارد. با این حساب، برای کاربرانی که به‌دنبال دستبند سلامت هستند اپل واچ SE می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد که نسبت به مدل‌های موجود در بازار ویژگی‌های یک ساعت هوشمند را نیز به کاربر ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند واچ فیس‌های خود را با یکدیگر به اشتراک قرار دهند. حتی امکان دانلود واچ فیس‌های شخصی‌سازی‌شده ازطریق اپ استور نیز وجود خواهد داشت تا تنوع بیشتری پدید آید.

واچ‌فیس‌ها می‌توانند متناسب با نوع کاربری اطلاعات مرتبطی ارائه دهند که شامل وضعیت آب‌وهوا و موارد دیگر می‌شود. واچ SE با قیمت مدل پایه ۲۷۹ دلار روانه بازار می‌شود. اپل واچ جدید در دو مدل فقط مجهز به بلوتوث و مدل سلولی عرضه می‌شود. پیش‌فروش اپل واچ SE در دو مدل با صفحه‌نمایش ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری شروع شده و عرضه آن از ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) آغاز می‌شود. سران اپل توضیح دادند که فروش اپل واچ سری ۳ خاتمه نمی‌یابد درکنار واچ SE عرضه خواهد شد.

اپل واچ SE با بند سیلیکونی
اپل واچ SE  با واچ فیس جدید
نمای کلی اپل واچ SE
بند اپل واچ SE
اپل واچ SE  با بند زرد رنگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات