آپدیت اندروید ور با هدف افزایش سرعت و بهبود عملکرد باتری منتشر شد

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اعلام کرده که با انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید ور علاوه بر بهبود عملکرد باتری و سرعت ناوبری و اجرای اپلیکیشن‌ها، همگام‌سازی محصولات مبتنی بر اندروید ور با دستگاه‌های دیگر نیز سریع‌تر می‌شود.
تبلیغات

گویا پس از عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۱ و همچنین معرفی اندروید ۱۱ گو برای گوشی‌های هوشمند پایین‌رده، نوبت به گجت‌های پوشیدنی شده است تا آپدیت جدید اندروید ور را دریافت کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که انتشار به‌روزرسانی اندروید ور شروع شده است؛ اما ساعت‌های هوشمند موجود در بازار باتوجه‌به برنامه‌ریزی شرکت سازنده ممکن است کمی با تأخیر جدیدترین آپدیت سیستم‌عامل گوگل برای گجت‌های پوشیدنی را دریافت کنند.

برخلاف آنچه تصویر می‌شد که آپدیت اندروید ور بیشتر روی محیط کاربری تمرکز داشته باشد؛ اما پست منتشرشده توسط گوگل نشان می‌دهد که هدف از عرضه‌ی به‌روزرسانی، افزایش سرعت عمل اندروید ور در اجرای اپلیکیشن‌ها و همچنین ارتقای عمر مفید باتری بوده است.

گوگل مدعی شده که پس از نصب آپدیت اندروید ور، سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و میزان عمر باتری نیز بالا می‌رود؛ اما میزان افزایش طول عمر باتری در هر ساعت هوشمند ممکن است متفاوت باشد. علاوه بر موارد ذکرشده، گوگل در پست بلاگ خود اشاره می‌کند که سرعت همگام‌سازی ساعت هوشمند با دستگاهای دیگر به‌طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

درکنار معرفی ویژگی‌های بیشتر برای بررسی فعالیت‌های روزانه ازجمله فعالیت‌های ورزشی، ساعت هوشمند قادر به یادآوری شستن دست‌ها به کاربر خواهد بود. چنین ویژگی در شرایط فعلی که دنیا درگیر بیماری کرونا است، طبیعتا قابلیتی کاربردی به شمار می‌رود.

باید در نظر داشت که عرضه‌ی آپدیت پاییزی اندروید ور ممکن است با تأخیر برای محصولات مختلف عرضه شود. درحال‌حاضر انتظار می‌رود ساعت‌های هوشمند سری Suunto 7 اولین محصولاتی باشند که به‌روزرسانی پاییزی اندروید ور را دریافت می‌کنند و سپس طی ماه‌های آینده نیز آپدیت جدید برای محصولات مختلف ارائه شود.

با وجود اینکه انتظار می‌رود عرضه‌ی اندروید ور با تأخیر صورت گیرد؛ اما این تأخیر کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. درحال‌حاضر بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک درگیر بیماری کرونا هستند و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق مختلف دنیا به خاتمه یافتن ابتدا به بیماری کرونا کمکی نمی‌کند؛ بنابراین دور از ذهن نیست که کاهش منابع مورد نیاز سبب ایجاد تأخیر در عرضه‌ی آپدیت جدید اندروید ور برای ساعت‌های هوشمند مختلف شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات