گجت پوشیدنی تهویه مطبوع سونی، عملکرد قابل‌قبولی را ارائه می‌کند

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
سونی ایده‌ی اولیه‌ی دستگاهی در برنامه‌های حمایت از استارتاپ خود را به محصول تبدیل کرد که به‌صورت یک گجت همراه، کاربر را گرم یا خنک می‌کند.
تبلیغات

فصل تابستان در ژاپن همیشه با دمای بسیار زیاد و رطوبت شدید هوا همراه می‌شود. بسیاری از شهروندان، در فصل تابستان خروج از خانه را به حداقل می‌رسانند و توان تحمل گرما و رطوبت شدید را ندارند. سونی برای رفع این مشکل کاربران، دستگاهی به‌نام Reon Pocket طراحی و تولید کرد که دستاوردی از برنامه‌ی حمایت از ایده و استارتاپ این شرکت ژاپنی است.

سونی برنامه‌ای به‌نام First Flight برای حمایت از ایده‌ها و طرح‌های استارتاپی دارد که به‌صورت یک پلتفرم جمع‌سپاری عمل می‌کند. شرکت در برنامه‌های قبلی ایده‌های متنوعی همچون ساعت هوشمند جوهر الکترونیکی FES، ریموت کنترل جامع خانه‌ی هوشمند Huis و ساعت هوشمند ماژولار Wena Wrist را تولید کرده است. طرح جدید یعنی Reon Pocket، یک گجت تهویه مطبوع همراه یا به بیان بهتر پوشیدنی است که آزمایش‌های اولیه روی آن، عملکرد قابل‌قبولی را نشان می‌دهند.

اپلیکیشن و دستگاه Reon Pocket

دستگاه ریان پاکت سونی یک گجت پلاستیکی در ابعاد یک کف دست است که با اتصال USB-C شارژ می‌شود و قابلیت اتصال بلوتوثی به iOS و اندروید را دارد. در همان نگاه اولیه، می‌توان زبان طراحی سونی را در گجت پوشیدنی مشاهده کرد. یک پد سیلیکونی در پشت دستگاه قرار دارد که با استفاده از آن می‌توان تهویه مطبوع را به پوست متصل کرد. فرایند گرم و سرد کردن هوا در ریان پاکت، طبق اصول پلتیه انجام می‌شود که به بیان ساده، گرما را جذب یا بخش می‌کند. می‌توان ریان پاکت را به‌صورت دستی استفاده کرد، اما سونی برای کاربری بهتر، خرید لباس زیر مخصوص را پیشنهاد می‌کند که با یک جیب داخلی، فضای مناسب را برای نگه‌داری و حمل گجت دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

لباس زیر Reon Pocket

اپلیکیشنی که همراه‌با ریان پاکت عرضه می‌شود، رابط ساده و روانی دارد. کاربر با استفاده از اپلیکیشن به تنظیمات دمایی گجت دسترسی پیدا می‌کند. سه سطح گرم یا خنک کردن در اپلیکیشن وجود دارد. همچنین یک حالت تقویتی هم دیده می‌شود که برای مدت زمان محدود دو دقیقه فعال می‌شود. قابلیتی برای تنظیم سرعت فن نیز در اپلیکیشن وجود دارد. کاربر همچنین می‌تواند حالت پیش‌فرض دستگاه را در اپلیکیشن مشخص کند تا با هر بار روشن کردن، بدون نیاز به استفاده از اپلیکیشن، تهویه مطبوع طبق همان تنظیمات انجام شود. زمان شارژ شدن ریان پاکت نیز بین ۲ تا ۳ ساعت است.

کاهش دمای محیط در گجت پوشیدنی Reon Pocket

گجت پوشیدنی تهویه مطبوع سونی، تنها ۸۰ گرم وزن دارد. به جز تأثیر گرم یا خنک کردن هوا، وزن گجت در هنگام استفاده آن‌چنان ملموس نیست. به‌علاوه با استفاده از لباس زیر مخصوص، ابعاد آن نیز از روی لباس مشخص نمی‌شود. البته تجربه‌های اولیه نشان می‌دهد قرار دادن گجت در لباس زیر در پشت گردن کمی دشوار است که شاید با تمرین، کاربر به آن عادت کند.

سونی در محتوای بازاریابی ریان پاکت می‌گوید این دستگاه توانایی کاهش دما تا ۱۳ درجه‌ی سانتی‌گراد را دارد. به بیان دیگر اگر در یک روز گرم، دمای محیط به ۳۶ درجه‌ی سانتی‌گراد رسیده باشد، با استفاده از گجت سونی می‌توان آن را تا ۲۳ درجه کاهش داد. البته قطعا می‌دانید که چنین کاهش دمایی تنها در محیط کنار گجت رخ می‌دهد که در تصاویر خود سونی هم مشخص است. تجربه‌های اولیه نشان می‌دهد گجت پوشیدنی حتی در خنک‌ترین تنظیمات هم عملکردی نسبتا قابل قبول دارد، اما به‌هرحال استفاده از آن در روزهای بسیار گرم، خالی از لطف نیست. درواقع ریان پاکت تجربه‌ای شبیه به در دست داشتن یک جسم بسیار گرم یا خنک دارد. درنهایت اگرچه کاربر در محیطی بسیار گرم از آن استفاده می‌کند، اما حداقل بخشی از بدن خود را خنک خواهد کرد.

گجت پوشیدنی سونی اکنون با قیمت ۱۲۲ دلار و مخصوص بازار ژاپن به فروش می‌رسد. کاربران می‌توانند لباس زیر مخصوص آن را هم با پرداخت ۱۷ دلار خریداری کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات