با قابلیت‌های ساعت هوشمند هواوی Watch GT 2 آشنا شوید

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
واچ GT 2 نسل جدید ساعت‌ هوشمند هواوی است که از نمایشگر پرنور AMOLED بهره می‌گیرد و به‌لطف بهینه‌سازی‌های ویژه عمر باتری بسیار خوبی در مقایسه با رقبا ارائه می‌دهد.
تبلیغات

طی سال‌های اخیر شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌ی فناوری توجه ویژه‌ای به ساعت‌های هوشمند نشان داده‌اند و محصولاتی درخورتوجه در این بازار عرضه کرده‌اند. هواوی که فعالیتی طولانی‌مدت در حوزه‌ی ساخت گوشی دارد، مدتی است به تولید ساعت هوشمند هم می‌پردازد. جدیدترین ساعت ساخته‌شده‌ توسط این شرکت چینی که مدت زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد و واچ جی‌تی ۲ (Huawei Watch GT 2) نام دارد، از جوانب زیادی محصولی مهم به‌شمار می‌آید. این ساعت هوشمند هواوی به‌تازگی وارد بازار کشورمان شده است و به همین دلیل در ادامه نگاهی عمیق‌تر به آن خواهیم داشت.

واچ GT 2 هواوی دقیقا همچون نسل پیشین خود، واچ GT از قابلیت‌های متنوعی در زمینه‌ی رهگیری فعالیت‌های ورزشی کاربر استفاده می‌کند. این ساعت هوشمند برخلاف انتظارات پیشین به‌جای استفاده از سیستم‌عامل WearOS گوگل از سیستم‌عامل بومی هواوی با نام لایت OS بهره می‌گیرد. یکی از نقاط ضعف مهم این ساعت را می‌توان نبود امکان دانلود اپلیکیشن‌های اضافی روی آن به‌شمار آورد؛ زیرا این دستگاه از فروشگاه آنلاینی برای اپلیکیشن‌های مختص به‌خود بهره‌مند نیست. به‌طور کلی لایت OS در مقایسه با سیستم‌های عامل مشابه نظیر WearOS گوگل، واچ OS اپل و حتی فیت‌بیت OS و تایزن، دراین‌زمینه از محدودیت‌هایی برخوردار است.

برخلاف مدل پیشین، علاقه‌مندان به واچ GT 2 می‌توانند این ساعت هوشمند را در مدل‌های مختلف تهیه کنند. مدل کوچک‌تر ساعت موردبحث اندازه‌ای ۴۲ میلی‌متری (۱/۲ اینچی) دارد. در همین حال هواوی مدل دیگری را نیز با اندازه‌ای ۴۶ میلی‌متری (۱/۳۹ اینچی) روانه‌ی بازار کرده است که هنگام وصل شدن به گوشی، می‌توان کارهای مختلفی از طریق آن انجام داد. هواوی ساعت‌های ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری جدید خود را در سه مدل اسپرت، کلاسیک و الیت به‌فروش می‌رساند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های جالب مختص به خود را دارند. مدل ۴۲ میلی‌متری این ساعت با قیمت تقریبا ۲۳۰ دلار و مدل ۴۶ میلی‌متری با قیمت حدودا ۲۶۰ دلار روانه‌ی بازار شده‌اند. در ضمن اگر به‌دنبال تهیه‌ی مدل کلاسیک با بند چرمی هستید، باید برای تهیه‌ی مدل ۴۶ میلی‌متری ۲۸۰ دلار پرداخت کنید. گفته می‌شود، هواوی قصد ندارد مدل کلاسیک ۴۲ میلی‌متری را به‌صورت گسترده در تمامی بازارها عرضه کند.

هر دو مدل از ساعت هوشمند هواوی دارای نمایشگر AMOLED هستند و می‌توانند محتوای بصری را جذاب به‌نمایش بگذارند. چنین نمایشگری روشنایی بالایی دارد و از زاویه‌های مختلف به‌خوبی قابل‌خواندن است. مدل ۴۶ میلی‌متری ساعت واچ جی‌تی ۲ از نمایشگری لمسی با وضوح ۴۵۴×۴۵۴ پیکسل و روشنایی ۱۰۰۰ نیت بهره می‌گیرد و از بندی ۲۲ میلی‌متری استفاده می‌کند. مدل ۴۲ میلی‌متری نیز نمایشگری با وضوح ۳۹۰×۳۹۰ پیکسل دارد. هواوی نسخه‌ی ۴۶ میلی‌متری واچ جی‌تی ۲ را با برخی بهینه‌سازی‌های خاص همراه کرده است تا عمر باتری بهتری داشته باشد.

هواوی واچ جی تی 2 / Huawei Watch GT 2

براساس اعلام رسمی، واچ جی‌تی ۲ از ۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در کنار ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند. ناگفته نماند که از ۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، ۲/۲ گیگابایت در دسترس کاربر قرار دارد؛ این میزان برای ذخیره‌ی حدودا ۵۰۰ موسیقی کافی به‌نظر می‌رسد. بهره‌مندی از بلوتوث نسخه‌ی ۵/۱، GPS داخلی، حسگر شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و فشارسنج جزو دیگر ویژگی‌های ساعت جدید هواوی هستند. این ساعت از طریق حسگری خاص، توانایی پایش ضربان قلب کاربر را نیز دارد. نکته‌ی مهم درمورد ساعت هواوی، عدم بهره‌مندی آن از وای‌فای، NFC و شبکه‌ی LTE است. این یعنی برای به‌روزرسانی این ساعت مجبور خواهید شد تا آن را به گوشی وصل کنید. 

هواوی در ساخت ساعت هوشمند جدیدش از فلز، پلاستیک و چرم استفاده کرده است تا حس خوبی به کاربر منتقل شود و واچ GT 2 روی دست ظاهر جذابی داشته باشد. این ساعت هوشمند به پردازنده‌ی اختصاصی هواوی موسوم به کرین A1 مجهز شده است که در زمینه‌ی پردازش‌های مربوط به پوشیدنی‌ها،‌ عملکردی بسیار خوب دارد. کرین A1 نخستین تراشه‌ی اختصاصی هواوی برای محصولات پوشیدنی به‌شمار می‌آید که ضمن ارائه‌ی قدرت پردازشی بالا، انرژی کمی از باتری سلب می‌کند.

هواوی واچ جی تی 2 / Huawei Watch GT 2

هواوی واچ GT 2 به‌لطف بهره‌مندی از طراحی دو تراشه‌ای در کنار برخی الگوریتم‌های ویژه، برای دستیابی به توان پردازشی‌اش انرژی زیادی از باتری طلب نمی‌کند و همین موضوع عمر باتری آن را بالا می‌برد. درواقع واچ GT 2 به‌منظور دستیابی به عمر باتری زیاد، به‌صورت خودکار مصرف انرژی را بهینه می‌کند. براساس گفته‌ی هواوی، مدل ۴۲ میلی‌متری ساعت موردبحث هنگام روشن بودن حسگر ضربان قلب، فعال بودن حسگرهای مربوط به ورزش به‌مدت ۹۰ دقیقه در طول هفته و فعال بودن پخش موسیقی به‌مدت ۳۰ دقیقه در هفته، می‌تواند یک هفته‌ی کامل دوام بیاورد. این میزان برای مدل ۴۶ میلی‌متری به دو هفته می‌رسد.

واچ GT 2 هواوی افزون بر موارد یادشده از طراحی مینیمالیستی خاصی بهره می‌گیرد. مدل کلاسیک این ساعت از نمایشگری با شیشه‌ی سه‌بعدی استفاده می‌کند و حاشیه‌های بیشتری نسبت به دیگر مدل‌ها در اطراف آن به‌چشم می‌خورد. شیشه‌ی به‌کاررفته در این ساعت با اتکا به فناوری بسیار پیشرفته‌ای خم شده است تا دوام بالایی داشته باشد و همچنین با بهره‌مندی از گواهی 5ATM در برابر نفوذ آب و گردوغبار از خود مقاومت خوبی نشان دهد (جزئیات بیشتر درمورد استاندارد ضدآب بودن را از طریق این مقاله در زومیت مطالعه کنید). هواوی ساعت هوشمندش را همراه‌با مجموعه‌ی کاملی از واچ‌فیس‌ها عرضه کرده است تا افراد با سلایق مختلف بتوانند به‌خوبی با آن ارتباط برقرار کنند. هواوی در تمامی مدل‌ها از شیشه‌ی سه‌بعدی استفاده کرده است تا به محصولی تقریبا بدون حاشیه دست پیدا کند.

واچ GT 2 از جوانب متعدد، نسبت به مدل پیشین بهبود پیدا کرده است تا بیشتر با سلایق امروزی سازگاری داشته باشد و توجه کاربران را به‌سمت خود جلب کند. این ساعت هوشمند با ضخامت ۱۰/۷ میلی‌متری (برای مدل ۴۶ میلی‌متری) به‌‌خوبی روی مچ دست جای می‌گیرد. ناگفته نماند که مدل کوچک‌تر ۴۱ گرم وزن دارد و از ضخامتی معادل ۹/۴ میلی‌متر بهره می‌گیرد. در قسمت راست ساعت جدید هواوی دو کلید به‌چشم می‌خورد که یکی از آن‌ها برای انتخاب اپلیکیشن‌های داخلی کاربرد دارد و از دیگری به‌عنوان راهی برای اجرای اپلیکیشن‌های مربوط به ورزش و همچنین نظارت روی ضربان قلب استفاده می‌شود. اگر از بالا به پایین روی نمایشگر سوایپ کنید، صفحه‌ی تنظیمات سریع باز می‌شود که در آن مواردی نظیر Do Not Disturb ،Find My Phone و آلارم به‌چشم می‌خورد. با سوایپ به‌سمت بالا به نوتیفیکیشن‌های اخیر دسترسی پیدا می‌کنید.

در لبه‌ی سمت راست هواوی واچ GT 2 یک اسپیکر جای گرفته است که براساس بررسی‌ها، قدرت و کیفیت صدای خوبی دارد و برای برقراری تماس‌های صوتی و حتی گوش فرادادن به موسیقی، عملکردی قابل‌قبول از خود نشان می‌دهد. در لبه‌ی سمت چپ، میکروفون جای گرفته است که حتی در محل‌های شلوغ هم عملکرد بسیار خوبی دارد. 

واچ GT 2 هواوی به‌طور کلی ساعت هوشمند باکیفیتی است و با نگاهی به قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد متوجه می‌شویم قیمت چندان بالایی هم ندارد. این ساعت برای موفقیت در بازار رقبای قدرتمندی از شرکت‌هایی نظیر اپل و سامسونگ در مقابل خود می‌بیند؛ اما داشتن برخی ویژگی‌های خاص نظیر عمر باتری دو هفته‌ای می‌تواند پتانسیل واچ GT 2 را برای موفقیت در بازار بالا ببرد.

قیمت ساعت هوشمند، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع ساعت‌ها و دست‌بند‌های هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات