فروش سه برابری اپل واچ در مقایسه با نزدیک‌ترین ساعت هوشمند رقیب

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی که به‌تازگی منتشر شده است، اپل‌واچ با فروش ۵.۷ میلیون واحد در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹، هنوزهم به یکه‌تازی خود در صنعت ساعت‌های هوشمند ادامه می‌دهد.
تبلیغات

براساس گزارش اخیر استراتژی آنالیتیکس (Strategy Analytics)، اپل‌واچ هنوز درصدر فهرست پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند جهان قرار دارد. به‌طور کلی، صنعت ساعت هوشمند روزهای موفقی را سپری می‌کند و از آوریل تا ژوئن، حدود ۱۲ میلیون واحد از این دستگاه‌ها در سراسر جهان روانه‌ی بازار شده است؛ یعنی رشدی ۴۴ درصدی در مقایسه با همین بازه‌ی زمانی در سال ۲۰۱۸. استیو والتزر، تحلیلگر ارشد استراتژی آنالیتیکس می‌گوید:

صنعت ساعت هوشمند به رشد خود ادامه خواهد داد؛ چراکه جمعیت مصرف‌کنندگانی که دوست دارند گوشی‌های هوشمند خود را با پوشیدنی‌های مربوط به تناسب‌اندام همراه کنند، رو به‌ افزایش است.

همان‌طورکه انتظار می‌رفت، ۵.۷ میلیون واحد از ساعت‌های هوشمند عرضه‌شده، یعنی حدود نیمی از کل واحدها، متعلق به شرکت اپل بوده است. هرچند این عدد به‌ بزرگی ۹.۲ میلیون ساعت عرضه‌شده‌ی کوپرتینویی‌ها در سه‌ماهه‌ی آخر ۲۰۱۸ نیست، نشان‌دهنده‌ی افزایش سهم‌ بازار این شرکت از ۴۴ به ۴۶ درصد در مقایسه با همین دوره‌ی سه‌ماهه در سال گذشته است.

سامسونگ با عرضه‌ی دومیلیون ساعت هوشمند در سطح جهانی، با اختلافی درخورتوجه در رتبه‌ی دوم قرار گرفته است. هرچند این تعداد از نصف تعداد ساعت‌های عرضه‌شده‌ی اپل هم کمتر است، تقریباً دوبرابر ۰.۹ میلیون ساعت عرضه‌شده‌ی این شرکت در سال گذشته است و این به‌معنی جهش سهم‌ بازار سامسونگ از ۱۱ درصد سال پیش به ۱۶ درصد امسال است. به‌گفته‌ی استراتژی آنالیتیکس، مدل‌های جدیدتر سامسونگ مانند گلکسی‌واچ اکتیو ۲ می‌تواند به رشد بیشتر بخش ساعت‌های هوشمند این شرکت در سه‌ماهه‌های پیش‌ رو کمک کند.

این در حالی است که فیت‌بیت (Fitbit) با عرضه‌ی ۱.۲ میلیون ساعت هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم، ۱۰ درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داد؛ یعنی کاهشی ۵ درصدی در مقایسه با سهم بازار ۱۵ درصدی آن در سال گذشته. این شرکت که برای رسیدن به صدر جدول با اپل رقابت می‌کند، با فروش کمتر از انتظار مدل ورسا لایت (Versa Lite) روبه‌رو شده است. به‌گفته‌ی استراتژی آنالیتیکس، اگر فیت‌بیت می‌خواهد جایگاه خود را درمقابل رقبایی مانند گارمین (Garmin) و فسیل (Fossil) حفظ کند، باید به‌سرعت راهی مناسب برای بازگشت به بازار پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات