کنترل دوربین گوشی‌های پیکسل از طریق ساعت‌های هوشمند Wear OS میسر شد

پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن جدید گوگل کمرا برای پیکسل‌های جدید گوگل، امکان کنترل دوربین این گوشی‌ها از طریق ساعت‌‌های هوشمند Wear OS را فراهم می‌کند.
تبلیغات

گوگل با عرضه‌ی پرچم‌داران جدید خود با نام‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال، توانست بهبودهای قابل‌توجهی را متوجه حال دوربین این دستگاه‌ها کند. امکان ثبت تصاویر سلفی عریض‌تر و اضافه‌کردن استیکر‌های واقعیت‌افزوده به ویدیو در کنار پیشرفت تصویربرداری، از جمله ویژگی‌های جدید دوربین این گوشی‌ها هستند.

با این حال، گوگل ویژگی مهم و کارآمد دیگری را نیز برای کاربران پرچم‌دارانِ جدید خود در نظر گرفته که تاکنون کمتر کسی از آن اطلاع داشته است. به‌واسطه‌ی این ویژگی، کاربران ساعت‌های هوشمند Wear OS می‌توانند با نصب اپلیکیشن گوگل کمرا روی دستگاه‌های پوشیدنی‌ خود، به برخی از کنترل‌های دوربین از طریق ساعتشان دسترسی پیدا کنند. 

گوگل کمرا / Wear OS

فعلاً کاربران این اپلیکیشن تنها به دو گزینه دسترسی دارند که یکی از آن‌ها، زمانبندی برای ثبت عکس را تنظیم می‌کند و دیگری به دوربین سلفی و اصلی، جا‌به‌جایی انجام می‌دهد؛ افزون بر این، کاربران می‌توانند از طریق نمایشگر ساعت‌ هوشمند خود، منظره‌ی رصد‌شده از طریق دوربین گوشی را تماشا کنند.

باتوجه به این موضوع که نسخه‌ی قبلی این اپلیکیشن تنها امکان‌ عکس‌برداری را در اختیار کاربران قرار می‌داد؛ مسلماً ویژگی‌های جدید یک جهش بزرگی در تجربه‌ی کاربری افراد ایجاد خواهد کرد. انتظار می‌رود که این قابلیت برای عکس‌برداری روی سه‌پایه، بسیار کاربردی و مفید واقع شود. طبق گزارش‌هاِی کاربران، تصاویر دوربین حتی در صورت خاموش‌بودن نمایشگر گوشی نیز قابل تماشا است.

این به‌روزرسانی که با شماره‌ی ۶.۱ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، برای تمامی گوشی‌های پیکسل و دستگاه‌های نکسوس در دسترس خواهد بود. اگر تاکنون مؤفق به دریافتِ این برنامه نشده‌اید، طبق توصیه‌ی کاربران، با ورود به بخش «Apps on your phone» در گوگل‌پلی، به‌صورت دستی می‌توانید به‌روزرسانی جدید را نصب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات