اپل واچ سری 4 از نگاه وب‌سایت اپل

یک‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
مطالعه 13 دقیقه
مشخصات رسمی و ویژگی‌های ساعت هوشمند اپل واچ سری 4 را از دیدگاه وب‌سایت رسمی Apple می‌توانید در ادامه مطالعه کنید.
تبلیغات

اپل پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام رویداد ویژه‌ی خود را در ۲۱ شهریور برگزار و از جدیدترین محصولاتش رونمایی کرد؛ از چند هفته پیش از برگزاری رویداد، تقریبا همه‌چیز را در مورد آیفون‌های ۲۰۱۸ می‌دانستیم و انتظار رونمایی از محصولات جدیدی ازجمله اپل واچ سری ۴ را هم داشتیم؛ اپل اما (حداقل در مورد ساعت هوشمندش) دست پر به‌میدان آمد و ویژگی‌هایی را برای Apple Watch Series 4 معرفی کرد که هرکسی را به‌وجد می‌آورد.

ساعت جدید اپل از نمایشگری با وضوح ۴۴۸ در ۳۶۸ پیکسل استفاده می‌کند و ویژگی‌های جالبی نظیر توانایی تشخیص سقوط از ارتفاع و حتی ثبت نوار قلب (ECG) را به‌کاربر ارائه می‌دهد.

در مطلب پیش‌رو قصد داریم نگاهی به صفحه‌ی اختصاصی این محصول در وب‌سایت اپل بیاندازیم؛ زومیت را در ادامه همراهی کنید.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

اپل واچ سری 4

محصولی جدید که به‌طور اساسی بازطراحی و مهندسی مجدد شده است تا به‌شما کمک کند بیشتر از قبل فعال، سالم و متصل به اینترنت باشید

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

طراحی کاملا جدید

یک طراحی بهبودیافته و دگرگون‌شده نسبت به نسل قبل

سری ۴ میزبان بزرگترین نمایشگر به‌کاررفته در ساعت‌های هوشمند اپل است و توانایی ثبت نوار قلب را دارد؛ Digital Crown آن بازطراحی‌شده و از ویژگی بازخورد لمسی بهره‌مند است. اپل واچ سری ۴ با‌ این‌که ظاهری آشنا دارد، محصولی کاملا جدید است و استانداردهای تعریف‌شده برای ساعت‌های هوشمند را از نو تعریف می‌کند.

سری ۴ نشانگر بازطراحی اساسی در ساعت‌های اپل واچ است. از گوشه‌های گرد نمایشگرِ بزرگتر و جدید آن گرفته تا معماری تراشه‌ی S4، تک‌تکِ جزئیات به‌دقت موردبررسی قرار گرفته‌اند. اپل واچ همیشه یک محصول شخصی منحصربه‌فرد بوده و حال از همیشه قدرتمندتر است.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

بزرگترین نمایشگر به‌کاررفته در اپل واچ

نمایشگرهای به‌کاررفته در اپل واچ‌ها، همواره بهترین تعریف‌کننده‌ی این ساعت‌ها بوده‌اند و حال در سری ۴ این موضوع پراهمیت‌تر شده است. چالش اصلی اپل این بود که بدون افزایش قابل‌توجه اندازه‌ی قاب و مصرف بیشتر باتری، نمایشگر آن را بزرگتر از نسل قبل کند. حال زاویه‌ی دید از طرفین، ۳۰ درصد بیشتر از قبل شده است و فناوری جدید LTPO مصرف باتری را بهینه می‌کند. این یعنی می‌توانید با یک‌بار شارژ، به‌مدت یک روز کامل از اپل واچ سری ۴ استفاده کنید.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

تجربه‌ای بهتر؛ از هر نظر

گوشه‌های گرد این ساعت به‌طور دقیق با شعاع قاب اصلی همخوانی دارند و این اتفاق به‌خلق ظاهری جذاب و ماندگار منتهی شده است. این موضوع باعث شده است که تا حاشیه‌ای‌ترین نقاط قاب اصلی، شاهد حضور نمایشگر باشیم.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

نمایشگری که در هر میلی‌متر خود، جزئیات بیشتری را گنجانده است

برای استفاده‌ی کامل از نمایشگر بزرگتر، رابط کاربری این ساعت به‌طور کلی بازطراحی شده است تا اطلاعات بیشتری را با جزئیات غنی‌تر به‌نمایش بگذارد. می‌توانید در فیس جدید این ساعت که «اینفوگراف» نامیده شده است، حداکثر ۸ آیتم را قرار دهید؛ این یعنی شما می‌توانید هم موارد بیشتری را ببینید و هم کارهای بیشتری را انجام دهید.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

تولد دوباره‌ی Digital Crown

این‌بار کاربردی‌تر از همیشه

هدف اصلی طراحی Digital Crown، ارائه‌ی راهی آسان برای گشت‌و‌گذار در محیط داخلی اپل واچ بدون استفاده از نمایشگر بود؛ حال با اپل واچ سری ۴، این مکانیسم به‌طور کلی بازطراحی شده است. اکنون بازخورد لمسی به‌هنگام اسکرول‌کردن دقت بیشتری دارد و حس کلیک‌مانندی را منتقل می‌کند. در کنار این‌ها، الکترود تیتانیومیِ قرارگرفته در قسمت بالایی ساعت، به کاربر امکان می‌دهد که از اپلیکیشن مخصوص ECG به‌راحتی و با لمس بخش بالایی آن استفاده کند (اپلیکیشن ECG اواخر امسال به‌ساعت اضافه خواهد شد).

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

معجزه‌ی کوچک‌سازی

درحال حاضر، Digital Crown یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌هایی است که اپل موفق به‌ساخت آن شده و این بخش در Series 4 ضمن کوچکتر شدن و اشغال فضای کمتر، ویژگی‌های بیشتری را ارائه می‌دهد. Digital Crown در اپل واچ سری ۴ به‌طور کلی ۳۰ درصد کوچکتر شده است و ۲۱ درصد اجزای بیشتری دارد.

دو سنسور؛ یک‌ جفت چشم، روی قلب شما

از همان ابتدای ساخت اپل واچ، سنسور قلب اپتیکال همواره‌ بخشی از این سری ساعت‌ها بوده است؛ سنسوری که کابر را قادر می‌سازد در زمانی سریع، ضربان قلب را چک کند. به‌لطف سنسور قلب الکتریکی جدید اپل واچ سری ۴ (که شامل یک الکترود در Digital Crown و چند الکترود دیگر در قسمت پشتی می‌شود)، کاربر می‌تواند با بهره‌گیری از اپلیکیشن ECG، نوار قلب یا همان الکتروکاردیوگرام خود را در هر زمانی که بخواهد، ثبت کند و آن را به دکترش نشان دهد.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

بزرگترین تفکرات در کوچکترین فضاها به‌وقوع می‌پیوندند

اپل واچ جدید که از همه‌لحاظ بهینه‌سازی شده، قدرت‌مندتر و حتی باریک‌تر از نسل قبل است؛ می‌تواند با یک‌بار شارژ، تا ۱۸ ساعت دوام بیاورد. 

تراشه‌ی جدید S4

اس ۴ فراتر از یک پردازنده‌ی ساده است؛ این تراشه در حقیقت یک پکیج سیلیکونی کامل است و تمامی اجزای آن تنها روی یک قطعه سرهم شده‌اند. این معماری، اپل واچ سری ۴ را قادر می‌سازد تا قابلیت‌های شگفت‌انگیزی ارائه دهد.

این پردازنده‌ی نسل چهارم، سریع‌تر از تمامی نسل‌های قبل از خود است. به‌لطف قدرت بالای S4، اپلیکیشن‌ها سریع‌تر باز می‌شوند و عملکرد کلی دستگاه نیز با بهبود مواجه شده است.

اسپیکر ۵۰ درصد پرصداتر

اسپیگر اپل واچ سری ۴ که بزرگتر و پرصداتر از نسل پیشین است، صداها را با کیفیت بهتری پخش می‌کند؛ به‌علاوه، میکروفون این ساعت به‌طرف مخالف اسپیکر آن برده شده تا اکو کمتر شود و تماس‌ها با کیفیتِ بهتری صورت گیرند.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

سالم‌تر زندگی کنید

اپل واچ سری ۴ با همیاری کاربر برای کنترل کردن تمام فاکتورها در طول روز (از استرس گرفته تا میزان کالری مصرف‌شده) کاربر را ترغیب می‌کند تا زندگیِ سالم‌تری داشته باشد. این ساعت، همواره ضربان قلب شما را اندازه می‌گیرد و اگر مشکلی را شناسایی کرد، آن را اطلاع می‌دهد. سری ۴ حتی پا را فراتر از این‌ها می‌گذارد و این‌بار توانایی تشخیص سقوط از ارتفاع را هم دارد و می‌تواند به‌صورت خودکار با شماره‌های ضروری کاربر تماس بگیرد؛ اپل واچ جدید هوای شما را دارد!

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

ثبت نوار قلب؛ در هر زمان و هر مکان

اپل واچ سری ۴ توانایی این را دارد تا نوار قلب شما را به‌ثبت برساند؛ این موضوع، دستاوردی مهم برای یک دستگاه پوشیدنی به‌حساب می‌آید. این ساعت می‌تواند اطلاعات بحرانی را به‌سرعت به‌دست پزشکان برساند و موجب آرامش ذهنی شما شود.

انگشت‌ شما حاوی اطلاعات زیادی از قلب‌تان است

الکترودهایی که در درون Digital Crown و قسمتی پشتی اپل واچ سری ۴ قرار داده‌ شده‌اند، با همکاری هم می‌توانند سیگنال‌های الکتریکی قلب شما را ثبت کنند. برای این‌کار تنها کافی است به‌مدت ۳۰ ثانیه، انگشت خود را روی Digital Crown قرار دهید. البته این ساعت تنها به‌ثبت نوار قلب بسنده نمی‌کند و اگر ریتم قلب شما حاوی علائم فیبریلاسیون دهلیزی (شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی) باشد، آن را به‌شما اطلاع می‌دهد؛ این ساعت همچنین می‌تواند ریتم غیرطبیعی قلب را تشخیص دهد.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

ثبت ضربان قلب؛ به‌کمک سنسورهای الکتریکی

هر ضربان قلب، یک موج الکتریکی را تولید می‌کند. اپل واچ سری ۴ به‌لطف اپلیکیشن ECG می‌تواند این امواج را شناسایی کند؛ همچنین تمامی اطلاعاتِ به‌دست آمده به‌صورت خودکار در اپلیکیشن Health گوشی آیفون‌تان ذخیره می‌شود.

نامنظم بودن ریتم قلب و بیش از حد زیاد یا کم بودن تعداد ضربان‌ها، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی بیماری قلبی باشد. بسیاری از مردم در شرایط عادی، علائمی از خود نشان نمی‌دهند و این موضوع عواقب جبران‌ناپذیری در پی دارد.

اپل واچ سری ۴ همواره ضربان شما را اندازه می‌گیرد و اگر مورد غیرمعمولی را مشاهده کرد، به شما اطلاع‌رسانی می‌کند؛ این باعث می‌شود که بتوانید سریعا به پزشک متخصص رجوع کنید (اعلانیه‌های ریتم نامنظم قلب، اواخر امسال به‌ ساعت اضافه خواهد شد).

تشخیص سقوط از ارتفاع

سری ۴ می‌تواند به‌لطف داشتن سنسورهای شتاب‌سنج و ژیروسکوپ جدید، سقوط کاربر از ارتفاع را تشخیص دهد. به‌ هنگام رخداد چنین اتفاقاتی، یک هشدار روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود و از سقوط‌کردن کاربر خبر می‌دهد؛ در این‌ هنگام شما می‌توانید با شماره‌های اضطراری خود تماس بگیرید یا اگر مشکل خاصی نداشتید، به‌راحتی آن هشدار را ببندید. اگر پس از ۶۰ ثانیه پاسخی به اپل‌ واچ ندهید، این ساعت به‌صورت خودکار با شماره‌های ضروری تماس خواهد گرفت و به‌تمامی مخاطبان اضطراری شما پیامک ارسال خواهد کرد.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

Emergency SOS

Emergency SOS به‌شما امکان می‌دهد که در زمانی سریع، درخواست کمک کنید؛ این قابلیت با اورژانس تماس می‌گیرد، مخاطبان اورژانسی شما را آگاه می‌کند، مکان فعلی شما را برای آنان می‌فرستد وشناسه پزشکیتان را برای پرسنل اورژانس به‌نمایش در می‌آورد. مدل سلولار این ساعت حتی می‌تواند در زمانی که از گوشی‌تان دور هستید نیز این کارها را انجام دهد.

ریه‌هایتان را پر از هوای تازه کنید تا ذهن‌تان باز شود

در طول روز زمان‌های خاصی را برای آرامش‌گرفتن و انجام تمرینات ذهن‌آگاهی اختصاص دهید تا هم استرس‌تان کمتر شود و هم سالم‌تر از قبل شوید. اپلیکیشن Breathe با ترغیب شما به‌انجام برخی تنفس‌های آرامش‌بخش، باعث می‌شود همیشه ذهن فعالی داشته باشید. اپل واچ سری ۴ علاوه‌بر این‌ها، دارای اپلیکیشن‌های مخصوصی است که کمک شایانی به ورزش‌کردن کاربر می‌کنند.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

همیارِ ورزشیِ شما

اپل واچ سری ۴ فراتر از یک ساعت ورزشی است. این محصول بیشتر شبیه به یک مربی آموزشی است که نحوه‌ی ورزش‌کردن شما را (از دویدن گرفته تا انجام یوگا و شنا کردن) به‌خوبی درک می‌کند و هر اطلاعاتی را که در آن لحظه نیاز دارید، روی نمایشگرش نشان می‌دهد. این ساعت با نوآوری‌های جدید خود، مخصوص ورزشکاران است.

چه درحال دویدن باشید، چه در استخر شنا کنید؛ اپل واچ سری ۴ همواره می‌تواند اطلاعات زیادی را به‌ شما نشان دهد. اپلیکیشن Workout این ساعت، تنها به تمرین‌های یوگا و پیاده‌روی محدود نیست و توانایی تشخیص هر نوع ورزش را دارد. شما می‌توانید اهداف مشخصی را برای خود تعیین کنید، از میزان کالری که سوزانده‌اید مطلع شوید و از طریق اپلیکیشن Activity روی آیفون‌تان، از پیشرفتی که به‌مرور زمان داشته‌اید، باخبر شوید.

به‌علاوه، این ساعت تا عمق ۵۰ متری از نفوذ آب در امان است و می‌تواند شنا کردن شما را در استخر یا آب‌های آزاد به‌دقت تشخیص دهد.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

Apple Watch Series 4 به‌شما امکان می‌دهد که فعالیت‌های ورزشی روزمره‌تان را با دوستان به‌اشتراک بگذارید؛ در این ساعت می‌توانید با یکی از دوستانتان، یک مسابقه‌ی هفت‌روزه ترتیب دهید و بر اساس میزان فعالیتی که در طول روز انجام می‌دهید، امتیازاتی را دریافت کنید. این باعث می‌شود همواره برای انجام ورزش بیشتر، انگیزه داشته باشید. هر مرتبه که به‌اهداف ورزشی خودتان می‌رسید، اپل واچ سری ۴ به‌شما جایزه‌ای مخصوص می‌دهد.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

 به‌طور کلی این ساعت، فعالیت‌های روزانه‌ی شما را در سه دسته‌ی تحرک‌داشتن، ورزش‌کردن و ایستادن جای می‌دهد. این سه معیار، به‌شکل سه‌حلقه‌ی متحدالمرکز روی نمایشگر نشان داده می‌شوند و به‌شما امکان می‌دهند که همواره از میزان فعالیت روزانه‌تان مطلع باشید.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

واچ‌فیس‌ اینفوگراف؛ پر کاربرد و دوست‌داشتنی

واچ‌فیس جدید این ساعت که آن را «اینفوگراف» نام‌گذاری کرده‌ایم، می‌تواند هشت آیتم را در خود جای دهد و این یعنی شما می‌توانید هرآنچه را که دوست دارید، در زمانی سریع روی نمایشگر ساعت خود ببینید. می‌توانید با اضافه‌کردن اپ‌هایی نظیر Health، موزیک و ضربان قلب و به‌طور کلی هرچه که دوست دارید، این فیس را شخصی‌سازی کنید. در کنار این‌ها می‌توانید به‌سادگی موزیک‌های موردعلاقه‌تان را از طریق اپل موزیک، اپل پادکستس و رادیوی بیتس وان پخش کنید.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

آزادیِ سلولار

به‌راحتی تماس بگیرید و اس‌ام‌اس بفرستید

سلولار داخلی این ساعت شما را قادر می‌سازد تا به‌سادگیِ هرچه تمام‌تر، تماس‌ها را پاسخ دهید، پیامک بفرستید و به پیام‌های صوتی خود گوش دهید. مهم نیست که کجا هستید؛ مدل سولار اپل واچ سری ۴ همواره اتصال شما را به اینترنت حفظ می‌کند.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

به واکی‌تاکی سلام کنید

به‌کمک اپلیکیشن Walkie‑Talkie می‌توانید به‌شکلی جذاب با هرکس دیگری که اپل واچ دارد، صحبت کنید.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

دسترسی راحت‌تر به سیری

در اپل واچ سری ۴ دیگر لازم نیست برای حرف‌زدن با سیری، لزوما عبارت «Hey Siri» را به‌زبان بیاورید. تنها کافی است مچ خود را بالا بیاورید و شروع به‌ حرف‌زدن کنید. از آنجا که واچ‌فیس، سیری شما را می‌شناسد، می‌تواند پیشنهادات خاص خود را نظیر خوردن قهوه به‌هنگام صبح به‌ شما ارائه دهد.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

جزئیات بیشتر و غنی‌تر در نمایشگر

در اپل واچ سری ۴ به‌لطف نمایشگری بزرگ، اطلاعات مختلف با جزئیات بیشتری به‌نمایش گذاشته می‌شوند. این بار نقشه‌ها بزرگتر هستند و در اپلیکیشن تقویم، جزئیات بیشتری به‌ چشم می‌خورند.

با مراجعه به صفحه‌ی مخصوص اپل واچ سری ۴ در دیتابیس محصولات زومیت، از تمامی جزئیات این ساعت هوشمند مطلع شوید و اخبار و مقالات مرتبط به‌آن را دنبال کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات