گوگل رابط کاربری جدیدی را برای Wear OS معرفی کرد

چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
مطالعه 3 دقیقه
بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، گوگل از رابط کاربری جدیدی برای Wear OS رونمایی کرد که فاصله‌ی بیشتری از اندروید گرفته است.
تبلیغات

پس از تغییر نام سیستم‌عامل پوشیدنی گوگل از Android Wear به Wear OS، اهالی مانتین‌ویو تغییرات ریز و درشت بسیاری را در طی به‌روزرسانی‌های پی‌در‌پی در این اکوسیستم اعمال کردند. 

برطبق گمانه‌زنی‌های بسیاری از صاحب‌نظران، گوگل قصد دارد ۹ اکتبر از ساعت‌ هوشمند خود با نام احتمالی پیکسل واچ در کنار گوشی‌های جدید پیکسل رونمایی کند. از همین رو، تغییرات سیستم‌عامل پوشیدنی این شرکت شدت بیشتری نسبت به گذشته گرفته است. 

حال در ادامه‌ی این تغییرات، گوگل از بازطراحی رابط کاربری Wear OS رونمایی کرده که از منظر طراحی، فاصله‌ی زیادی با سیستم‌عامل اندروید پیدا کرده است.

اعلانات و پاسخگویی سریع

Wear OS

برخلاف گوشی‌های هوشمند که اعلانات از طریق قسمت بالایی دستگاه قابل‌ دسترسی است، در سیستم‌عامل گوگل برای دستگاه‌های پوشیدنی با سوایپ از سمت پایین به بالای صفحه اعلانیه‌های دریافتی نمایش داده می‌شوند. قابلیت Smart Reply در این بخش نیز پیاده‌سازی شده و شما می‌توانید بدون دخالت، از طریق هوش مصنوعی به پیام‌ها پاسخ دهید. خوب است بدانید که با کلیک روی یک پیام، شما وارد آن اپلیکشن نمی‌شوید و همچنان می‌توانید در نوار اعلانات بدون‌وقفه به پیمایش بپردازید.

سوئیچ‌های سریع 

Wear OS

با سوایپ از سمت بالا به پایین دکمه‌هایی روی صفحه‌نمایش نقش می‌بندند که از طریق آن‌ها می‌توانید به گوگل پی، حالت ذخیره باتری، حالت هواپیما و غیره دسترسی سریع پیدا کنید. افزون بر این، دسترسی به بخش تنظیمات و نوار وضعیت بلوتوث، باتری باقی‌مانده و اتصالات اینترنتی همگی در این بخش قرار گرفته‌اند.

گوگل اسیستنت

Wear OS

درست به‌مانند گوشی‌های اندرویدی، گوگل در سیستم‌عامل پوشیدنی خود نیز سمت چپ صفحه‌نمایش را به دستیار صوتی گوگل اسیستنت اختصاص داده است. در این صفحه شاهد گزینه‌های پیشگویانه هستیم که بر اساس موقعیت مکانی، نوع فعالیت، زمان، برنامه‌ی معمول و وظایفِ تقویم متغیر خواهند بود. بنابراین با در نظر گرفتن تمام فاکتورهای فوق، گوگل اسیستنت بسته به موقعیتِ شما قادر خواهد بود استفاده از چتر را به شما گوشزد کند یا صرف قهوه در نزدیک‌ترین کافی‌شاپ را پیشنهاد دهد.

ویژگی‌های سلامتی

Wear OS

با سوایپ به سمت چپِ صفحه‌نمایش بخش مربوط به گوگل فیت که داده‌ها و اطلاعات سلامتی را نمایش می‌دهد، ظاهر می‌شود. ارزیابی عملکرد قلب و زمان پیاده‌روی از جمله اطلاعاتی هستند که در این بخش به نمایش در می‌آیند. این صفحه بیانگر یکی از اهداف‌های جدید گوگل برای گسترش ویژگی‌های مبتنی بر سلامتی در سیستم‌عامل پوشیدنی خود است. گوگل با همکاری انجمنِ قلب آمریکا و سازمان بهداشت جهانی، قصد دارد سلامتی کاربر را در رأس اهداف Wear OS قرار دهد. افزون بر این، رصد آغاز نظارت بر فعالیت‌های ورزشی کاربر از طریق دکمه‌ای که در این صفحه تعبیه شده، میسر است.

طبق گفته‌ی غول دنیای جستجو، ویژگی‌های فوق در طی به‌روزرسانی جدید در ماه سپتامبر برای دستگاه‌هایی که از Wear OS بهره می‌برند، منتشر خواهد شد؛ ممکن است این تاریخ برحسب موقعیت مکانی و سیستم‌عامل گوشی هوشمندتان متغییر باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات