هدست Ambeo سنهایزر مجهز به فناوری شرکت Apogee و ضبط صدای سه بعدی است

چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت سنهایزر خبر از به‌کارگیری فناوری صوتی شرکت Apogee برای بهبود بخشیدن به هدست Ambeo داده است.
تبلیغات

طی نمایشگاه CES 2017، شرکت سنهایزر از یک ایرباد رونمایی کرد که هر کدام از گوشی‌های آن به‌منظور ضبط صدای دوگوشی (Binaural) به یک میکروفون تجهیز شده است. اگرچه صدای باینورال فناوری نوینی محسوب نمی‌شود؛ اما استفاده از فناوری یادشده و ضبط صدا با بهره‌مندی از آن در دنیایی مصرف‌کننده‌های معمولی بسیار محدود بوده است. هدست صوتی هوشمند Ambeo شرکت سنهایزر با هدف ضبط آسان صدای سه‌بعدی موسوم به باینورال ساخته شده است. حالا شرکت سنهایزر خبر شگفت‌انگیز استفاده از فناوری صوتی شرکت Apogee در هدست‌های یادشده را می‌دهد. به گفته‌ی سخن‌گوی سنهایزر، فناوری شرکت Apogee به‌منظور اصلاح کردن ویژگی‌های هدست و بهبود بخشیدن آن، به کار گرفته خواهد شد.

ضبط صدای باینورال به‌طور معمول شامل ۲ میکروفون جدا از هم است که هر کدام از آن‌ها روی یک گوشی قرار دارند. فاصله‌ی بین آن‌ها مشابه فاصله‌ی دو گوش کاربر است. با استفاده از فناوری یادشده، صدا همان‌گونه که در یک اتاق پر سروصدا شنیده می‌شود، ضبط خواهد شد. واضح است که با ادغام صدای ضبط‌شده از دو میکروفون، صدای سه‌بعدی واقعی‌تر از صدایی خواهد بود که با استفاده از یک میکروفون ضبط شده است.

هدست ambeo سنهایزر

پیش از این مصرف‌کننده‌های سطح متوسط برای ساخت چنین صدایی باید دو میکروفون را به سر یک مانکن متصل می‌کردند و با استفاده از یک نرم‌افزار، دو فایل صوتی ضبط‌شده را با یکدیگر ادغام می‌کردند. انجام این کار بسیار زمان‌بر و پیچیده است. به همین خاطر شرکت سنهایزر دست‌به‌کار شده و به فکر توسعه‌ی هدست هوشمند Ambeo افتاده است. با وجود یک میکروفون در هر کدام از گوشی‌های ایرپاد سنهایزر، کاربران می‌توانند بدون نیاز به پیش‌پردازش صدا، برای ضبط صدای سه‌بعدی اقدام کنند.

اگرچه صدای باینورال به خودی خود جذابیت بالایی دارد و گوش دادن به صدای ضبط‌شده با این فناوری لذت‌بخش است؛ اما به‌طور قطع این فناوری در دنیای واقعیت مجازی فرصتی طلایی به شمار می‌رود. بهره‌مندی از فناوری نمایش واقعیت مجازی با استفاده از هدست‌های مربوط به این فناوری در کنار استفاده از صدایی سه‌بعدی، امکان تجربه‌ی واقع‌گرایانه‌تری برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. به‌عنوان مثال، شخصی که در حال تماشای ویدیوی واقعیت مجازی است که صدای آن با استفاده از فناوری سه‌بعدی ضبط‌شده، برخی از صداها را نزدیک و برخی دیگر را دور از خود خواهد شنید؛ بنابراین فناوری یادشده به واقعی بودن ویدیو کمک شایانی خواهد کرد.

هدست ambeo سنهایزر

شرکت سنهایزر اخیرا از یک هدست Ambeo رونمایی کرده است که دارای ویژگی‌هایی همچون پیش تقویت‌کننده‌ی میکروفون، مدار مجتمع مبدل A/D و فناوری Soft Limit برای داشتن میزان دسی‌بل بیشتر مشابه صدای آنالوگ است. مدار مجتمع مبدل A/D هم به‌منظور بهینه کردن سطوح ضبط صدا در هدست Ambeo به کار گرفته شده است. فناوری‌های  شرکت Apogee در هدست Ambeo مبتنی‌ بر اتصال لایتنینگ در دستگاه‌های دارای سیستم عامل iOS اپل به کار گرفته شده است. همان‌طور که اطلاع دارید، شرکت سنهایزر قبلا خبر از همکاری با شرکت سامسونگ و توسعه‌ی نسخه‌ی USB نوع C هدست سه‌بعدی برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید داده بود. اما فعلا اطلاعاتی از زمان عرضه به بازار و قیمت  هدست یادشده در دست نیست.

محصولات خط تولید Ambeo شرکت سنهایزر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا حاضر به خرید هدست یادشده هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات