گوگل: میلیون ها کاربر گوشی سازگار با واقعیت مجازی دی‌ دریم خواهند داشت

شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل امیدوار است که به زودی بخش زیادی از بازار واقعیت مجازی را به کمک پلتفرم جدید Daydream تحت کنترل خود بگیرد. به این ترتیب میلیون‌ها گوشی هوشمند از این پلتفرم بهره خواهند برد.
تبلیغات

گوگل می‌خواهد از قدرت و گستردگی اندروید برای ورود جدی به حوزه‌ی واقعیت مجازی استفاده کند. گوگل باور دارد که میلیون‌ها کاربر گوشی‌های هوشمند اندرویدی از پلتفرم دی دریم (Daydream) استفاده خواهند کرد:

طی چند سال آینده، ما صدها میلیون کاربر روی ابزارهای دی‌دریم خواهیم داشت.

گوگل این جمله را بین حدود ۷ هزار توسعه‌دهندگان شرکت کننده در Google IO 2016 مطرح و آن‌ها را تشویق به توسعه‌ی اپلیکشن‌های واقعیت مجازی تحت پلتفرم خود کرد. غول جستجوگر اینترنتی دنیا دو روز پیش پلتفرم اختصاصی خود برای واقعیت مجازی را با نام Daydream و به همراه یک هدست و یک کنترلر رونمایی کرد و دیروز نیز وب سایت مخصوص توسعه‌دهندگان این پلتفرم را در دسترس قرار داد. اولین گوشی‌های هوشمند سازگار با دی‌دریم نیز تابستان امسال روانه‌ی بازار خواهند شد و به مرور بسیاری از گوشی‌های فعلی نیز از آن پشتیبانی خواهند کرد.

وب‌سایت توسعه‌دهندگان واقعیت مجازی گوگل اطلاعاتی در باره‌ی ساخت بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سازگار با Daydream و هدست Cardboard در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد. گوگل در باره‌ی تفاوت‌های بین کاردبرد و دی‌دریم اینگونه اظهار نظر کرده است:

اپلیکیشن‌های کاردبرد بیشتر برای سرگرمی و تجربیات کوتاه مدت هستند که کاربر نیز تعاملی کمی در آن‌ها دارد. اما در دی‌دریم شرایط کاملا برعکس است. در دی‌دریم ما به دنبال محتوای چند بعدی، داستان‌های بلند و همچنین تعامل بیشتر کاربر هستیم.

آمارها نشان می‌دهند که کاربران روزی یک بار و آن هم کمتر از ۳۰ دقیقه از واقعیت مجازی استفاده می‌کنند و استفاده از این فناوری تنها در خانه انجام می‌شود و کسی از این فناوری در خیابان استفاده نمی‌کند. با همه‌ی این‌ها اگر استفاده از واقعیت مجازی ساده‌تر شود و بتوان از آن در شاخه‌های مختلف استفاده کرد ممکن است کاربران نیز بیشتر از آن‌ها استفاده کنند. نظر شما در باره‌ی این فناوری چیست؟ آیا تا به حال از هدست‌های واقعیت مجازی استفاده کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات