شخصیت‌های مجازی اپل ویژن پرو، «فضایی» شدند

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یک مرد و یک زن از نمای جلو در حال حرف زدن
پرسوناهای هدست اپل ویژن پرو ازاین‌پس می‌توانند آزادانه در میان برنامه‌های مختلف شناور شوند.
تبلیغات

هدست واقعیت مجازی اپل از همان زمان معرفی اولیه، به‌لطف فناوری‌های پیشرفته و البته قابلیت‌های جالبی مثل پرسونا، توجهات زیادی را به خود جلب کرد. پرسونا درواقع نسخه‌ی مجازی و سه‌بعدی فردی است که از ویژن پرو استفاده می‌کند و هنگام برقراری تماس‌ ویدیویی به شخص مقابل نمایش داده می‌شود.

پرسونا در نسخه‌ی اولیه فقط صورت اسکن‌شده‌ را نمایش می‌داد، سریع نبود و صورت افراد را به‌دقت به‌تصویر نمی‌کشید. اپل در نسخه‌ی بتای visionOS 1.1، پرسونا را «فضایی» (Spatial) کرده و قابلیت نمایش لحظه‌ای حالات صورت و حرکت دست‌ها را به آن افزوده است.

بر اساس سند رسمی اپل، از امروز پرسوناهای ویژن پرو قادر خواهند بود در تماس‌های فیس‌تایم قابلیت‌های بیشتری ارائه دهند. اکنون می‌توانید از آن‌ها در برنامه‌های دارای قابلیت SharePlay برای همکاری، بازی یا تماشای فیلم با افراد دیگر استفاده کنید.

یک مرد و یک زن از نمای جلو در حال حرف زدن و اشاره به تابلو

هر کاربر می‌تواند آنچه را که می‌بیند کنترل کند یا تغییر دهد ولی این تغییرات تأثیری در دید کاربر دیگر نمی‌گذارند؛ مگر اینکه قابلیت نمایش تغییرات برای دیگران هم فعال باشد. قابلیت صدای فضایی کمک می‌کند تا مکان کاربران را تشخیص دهید.

برای استفاده از ویژگی جدید، باید مطمئن شوید که حداقل از visionOS 1.1 استفاده می‌کنید و گزینه‌ی Spatial Persona را در طول تماس FaceTime انتخاب کرده‌اید. حداکثر پنج نفر می‌توانند در یک جلسه‌ی پرسونای فضایی به‌طور هم‌زمان شرکت کنند.

اپل سال گذشته ویژگی پرسونای فضایی را در نسخه‌ی پیش‌نمایش‌ توسعه‌دهندگان نشان داده بود، اما تاکنون در نسخه‌ی بتا قرار داشت و برای همه دردسترس نبود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات