اپل ویژن پرو رم سفارشی با تأخیر بسیار اندک خواهد داشت

سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
هدست ویژن پرو اپل / Apple Vision Pro روی سر یک مرد جوان
شرکت کره‌ای اس‌کی هاینیکس رم ویژه‌ای برای اپل ویژن پرو طراحی کرده است که تأخیر بسیار کمی دارد.
تبلیغات

خبرگزاری کوریا هرالد در گزارشی اختصاصی به‌نقل از منابع آگاه می‌نویسد که هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو به نوع جدیدی از DRAM مجهز است که برای پشتیبانی از تراشه‌ی اختصاصی R1، سفارشی شده است.

هدست Apple Vision Pro از دو تراشه‌ی مجزا استفاده می‌کند. پردازنده‌ی اصلی این هدست M2 است که وظیفه‌ی پردازش محتواها و سیستم‌عامل visionOS و اجرای الگوریتم‌های بینایی کامپیوتری و پردازش‌های گرافیکی را برعهده دارد.

پردازنده‌ی R1 نیز تمامی اطلاعاتی را پردازش می‌کند که ۱۲ دوربین و ۵ حسگر و ۶ میکروفون جمع‌آوری می‌کنند. این پردازنده تصاویر را تنها در ۱۲ میلی‌ثانیه (هشت‌ برابر سریع‌تر از پلک‌زدن) به نمایشگرهای داخل ویژن پرو انتقال می‌دهد. R1 باعث می‌شود کاربر تصویر دنیای بیرون را تقریباً بدون هیچ‌گونه تأخیری مشاهده کند.

منابع آگاه می‌گویند ویژن پرو برای تأمین پیش‌نیازهای R1، از تراشه‌ی یک‌گیگابیتی DRAM با تأخیر بسیار اندک استفاده می‌کند که آن را شرکت کره‌ای اس‌کی هاینیکس تولید کرده است. این تراشه تعداد بیشتری پین ورودی و خروجی دارد تا تأخیر به کمترین حد برسد.

شایعه‌ها می‌گویند تراشه‌ی DRAM اپل ویژن پرو از فناوری پکیجینگ منحصربه‌فردی به نام Fan-Out Wafer Level Packaging استفاده می‌کند تا به‌عنوان واحدی مجتمع به تراشه‌ی R1 متصل شود. این اتصال سرعت پردازش را دو برابر می‌کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات