با فناوری جدید Holoride، سرگرمی‌های واقعیت‌مجازی را در خودرو تجربه کنید

پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
فناوری واقعیت مجازی هولوراید برای خودرو
استارتاپ Holoride که تحت‌ حمایت آئودی فعالیت می‌کند آماده است سیستم سرگرمی واقعیت مجازی خود را دراختیار خودروسازان قرار دهد.
تبلیغات

هولوراید (Holoride) در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ لاس‌وگاس از دستگاهی با ابعاد یک بلندگوی هوشمند کوچک رونمایی کرد که امکان لذت‌بردن از سرگرمی‌های واقعیت مجازی را در هر وسیله‌ی نقلیه‌ای فراهم می‌کند. این محصول برای استارتاپ مذکور یک نقطه‌عطف مهم به‌حساب می‌آید زیرا هدف آن، رشد مشارکت با شرکت‌های خودروسازی سرتاسر جهان است.

فناوری واقعیت مجازی هولوراید درحال‌حاضر فقط در دربرخی مدل‌های خاص ۲۰۲۲ و جدیدتر آئودی دردسترس است. اگر کاربران حاضر به پرداخت هزینه‌ی ۷۹۹ دلاری برای خرید بسته‌ی کامل آن باشند، احتمالاً شاهد گسترش دامنه‌ی استفاده از آن در تعداد زیادی از خودروها خواهیم بود.

به گزارش TechCrunch، محصول واقعیت مجازی هولوراید حدود ۲۳۰ گرم وزن دارد و ازطریق بخش مکنده، روی شیشه‌ی جلوی خودروها نصب می‌شود. این سخت‌افزار از باتری لیتیوم‌یونی بهره می‌برد و با هربار شارژ تا ۱۴ ساعت کار می‌کند. این دستگاه ازطریق کابل USB C به USB A به خودرو متصل می‌شود و می‌تواند همزمان به دو هدست متصل شود. این یعنی دو سرنشین می‌توانند به‌طور همزمان در خودرو از سرگرمی‌های واقعیت مجازی آن لذت ببرند.

هولوراید Retrofit
Holoride retrofit

محصول واقعیت مجازی هولوراید شامل هدست HTC Vive Flow، اشتراک یک‌ساله‌ی پلتفرم Holoride و یک بند ایمنی است. نسخه‌ی Holoride retrofit نیز به‌طور مجزا با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه می‌شود.

نیلز وولنی، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران هولوراید در بیانیه‌ای گفت:

عرضه‌ی Holoride retrofit فصل جدیدی را در مسیر شرکت ما آغاز خواهد کرد. ورود ما به‌بازار سرانجام به‌عنوان Motoverse انجام شد. اکنون هر وسیله‌ی نقلیه‌ای می‌تواند با محصول ما به سرگرمی‌های واقعیت مجازی مجهز شود و این یعنی سرنشینان می‌توانند هنگام حرکت در دنیای مجازی غوطه‌ور شوند.
- نیلز وولنی
عینک واقعیت‌افزوده TCL RayNeo X2 با قابلیت نمایش تصاویر با ابعاد ۱۰۰ اینچ معرفی شد
TCL پس‌از سال‌ها آزمایش، سرانجام اولین عینک واقعیت‌افزوده‌ی خود را معرفی کرد. این محصول از سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ دردسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت.
عینک واقعیت‌افزوده TCL RayNeo X2 با قابلیت نمایش تصاویر با ابعاد ۱۰۰ اینچ معرفی شد

Holoride retrofit عملکرد شبیه فناوری‌ کنونی هولوراید دارد. این محصول ازطریق بلوتوث به هدست واقعیت مجازی متصل می‌شود و نرم‌افزار آن به اطلاعات حرکتی و موقعیت مکانی خودرو دسترسی دارند. محتوای واقعیت مجازی به‌طور لحظه‌ای با حرکت خودرو همگام‌سازی می‌شود تا از بروز آثار حرکتی جلوگیری کند.

هولوراید همچنین به‌روزرسانی جدیدی در کاتالوگ واقعیت‌مجازی خود اعمال کرده است که شامل برنامه‌های آموزشی مثل Einstein Brain Trainer و عناوینی مثل Cloudbreakers: Leaving Haven است. این شرکت می‌گوید مشترکان اکنون می‌توانند به بازی جدید Pixel Ripped 1995: On the Road (PEGI7) از استودیوی ARVORE دسترسی داشته باشند. پلتفرم نرم‌افزاری این شرکت همچنین شامل مرورگر وب سفارشی و قابلیت Mirroring اندروید است که می‌تواند محتوا را روی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل موبایلی گوگل پخش کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات