عینک واقعیت‌افزوده TCL RayNeo X2 با قابلیت نمایش تصاویر با ابعاد ۱۰۰ اینچ معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
عینک واقعیت افزوده TCL RayNeo X2
TCL پس‌از سال‌ها آزمایش، سرانجام اولین عینک واقعیت‌افزوده‌ی خود را معرفی کرد. این محصول از سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ دردسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

نام TCL را بیشتر به‌خاطر تلویزیون‌های جذاب و باکیفیت آن می‌شناسیم. این شرکت گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه نیز تولید می‌کند اما طی چندسال اخیر تمرکز زیادی روی فناوری عینک‌های واقعیت‌افزوده کرده است. این تکنولوژی امکان نمایش صفحه‌هایی با ابعاد ۱۰۰ اینچ را با پوشیدن یک عینک ارائه می‌دهد.

TCL در گذشته از نمونه‌های اولیه‌ی محصولات خود در CES رونمایی می‌کرد. یکی از اولین تلاش‌های این شرکت که سرانجام به‌صورت تجاری به‌فروش رسید، NXTWEAR G بود که یک‌سال بعد با مدل NXTWEAR AIR به‌روزرسانی شد که البته هیچ‌کدام از آن‌ها، محصول مستقلی نبودند.

اکنون TCL در رویداد CES ۲۰۲۳ اولین عینک واقعیت‌افزوده‌ی مستقل خود را با نام RayNeo X2 رونمایی کرده است. این عینک از تراشه‌ی Snapdragon XR2 کوالکام، ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این محصول تقریباً شبیه عینک‌های معمولی به‌نظر می‌رسد و هردو لنز آن به نمایشگرهای microLED تمام‌رنگی با روشنایی ۱۰۰۰ نیت مجهز شده است. این عینک همچنین به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است که امکان ضبط ویدیوهای 1080p را ارائه می‌دهد.

به گزارش XDA، عینک RayNeo X2 از بلندگوهای دوگانه، حسگرهای داخلی مثل ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، قطب‌نما و حسگر فشار بهره می‌برد. اکنون شاید از خود بپرسید این محصول چه قابلیت‌هایی ارائه می‌دهد؟ طبق اعلام TCL عینک واقعیت‌افزوده‌ی جدید این شرکت امکان انجام وظایفی مثل دسترسی به دستیارهای دیجیتال، مسیریابی روی نمایشگر، پردازش لحظه‌ای ترجمه‌ها و موارد دیگر را فراهم می‌کند.

علاوه‌براین، TCL می‌گوید عینک واقعیت‌افزوده‌ی RayNeo X2 را در اوایل سال ۲۰۲۳ دراختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا تجربه‌ی کاربری آن را بهبود بخشد. هنوز مشخص نیست این دستگاه چه‌زمانی به‌دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید اما به‌گفته‌ی شرکت سازنده، در سال ۲۰۲۳ می‌توان آن را خریداری کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات