هدست واقعیت مجازی جدیدی که درصورت مُردن در بازی‌، شما را در دنیای واقعی می‌کشد

سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از بنیان‌گذاران آکیولس (Oculus) هدست واقعیت مجازی جدیدی رونمایی کرده است که اگر هنگام استفاده از آن در محیط بازی بمیرید، شما را واقعاً می‌کشد.
تبلیغات

پالمر لاکی، یکی از بنیان‌گذاران Oculus، پس‌ از ترک فیسبوک، زمان زیادی را در شرکت فناوری دفاعی Anduril Industries سپری کرده است. لاکی اکنون هدست واقعیت مجازی جدیدی ساخته است که بعید به‌نظر می‌رسد کسی تمایل داشته باشد آن را امتحان کند؛ زیرا اگر شخص در دنیای مجازی بمیرد، این هدست با استفاده از مواد منفجره او را در دنیای واقعی می‌کشد.

ماتریکس یکی از فیلم‌های علمی‌تخیلی است که در آن، اگر شخصیت‌ها در دنیای مجازی بمیرند، در زندگی واقعی نیز کشته خواهند شد و این موضوعی است که لاکی در پست وبلاگی خود به آن اشاره کرده است. او به حادثه‌ای از Sword Art Online (SAO)، مجموعه‌ای از رمان‌های ژاپنی اواسط دهه‌ی ۲۰۰۰، اشاره می‌کند که براساس آن‌ها انیمه‌ها و بازی‌های مختلفی نیز ساخته شده است.

در این داستان، گفته می‌شود در حادثه‌ای، ۱۰ هزار بازیکن در VRMMORPG به‌دام افتادند و چهار‌هزار نفر از این بازیکنان با از‌بین‌رفتن شخصیت مجازی خود، در دنیای واقعی نیز می‌میرند. اکنون لاکی هدست واقعیت مجازی جدیدی رونمایی کرده است که می‌تواند همان عملکرد هدست ‌NerveGear از SAO را انجام دهد و شخصی که آن را روی سر گذاشته، واقعاً بکشد. البته هدست لاکی به‌جای استفاده از امواج مایکروویو با شدت زیاد، از مواد منفجره‌ی جاسازی‌شده در جلو پیشانی کاربر برای کشتن او استفاده می‌کند.

مواد منفجره‌ی زمانی فعال می‌شوند که حسگر تصویری سایه‌ی خاصی از رنگ قرمز را تشخیص دهد که روی صفحه‌نمایشی یکپارچه نمایش داده می‌شود. لاکی برنامه‌هایی نیز برای اضافه‌کردن مکانیزم ضد‌دست‌کاری دارد تا کسی که هدست واقعیت مجازی او را بر چهره زده است، نتواند آن را جدا کند یا از بین‌ ببرد.

اگر به هدست واقعیت مجازی لاکی احساس بدی دارید، باید اشاره کنیم این محصول که شبیه متا کوئست پرو به‌نظر می‌رسد، فقط اثر هنری اداری است.

لاکی اعتراف کرد که جرئت نکرده است هدست واقعیت مجازی خود را امتحان کند و درحال‌حاضر، آن را فقط به‌عنوان یادآوری قابل‌تأمل از روش‌های کشف‌نشده در طراحی بازی توصیف می‌کند. البته او هشدار می‌دهد این محصول اولین هدست واقعیت مجازی با قابلیت کشتن انسان‌ها است؛ اما مسلماً آخرین آن‌ها نخواهد بود.

درواقع، می‌توان هدست واقعیت مجازی لاکی را با نمونه‌هایی مقایسه کرد که شخص با پوشیدن جلیقه‌های مخصوص، برخورد تیرها را هنگام بازی به‌طور شبیه‌سازی‌شده احساس می‌کند، با این تفاوت که هدست لاکی واقعاً افراد را با مواد منفجره می‌کشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات