متا قصد دارد اولین عینک AR خود را در سال ۲۰۲۴ عرضه کند

پنج‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
گزارش‌های جدید از احتمال عرضه‌ی عینک واقعیت افزوده‌ی متا در سال ۲۰۲۴ خبر می‌دهند.
تبلیغات

چهارشنبه ۲۴ فروردین گزارشی منتشر شد که ادعا می‌کرد متا تاکنون میلیاردها دلار برای توسعه‌ی عینک‌های واقعیت افزوده خود هزینه کرده است؛ محصولی که بخشی از چشم‌انداز مارک زاکربرگ برای متاورس را تشکیل می‌دهد.

به‌گزارش cnet، متا قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ این عینک را روانه بازار کند و در سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ طرح‌های پیشرفته‌تری ارائه دهد. ظاهراً این عینک با نام Project Nazare در دست ساخت است و انتظار می‌رود به‌دلیل مواد گران‌تر، قیمتش گران‌تر از هدست ۲۹۹ دلاری متا Oculus Quest 2 VR باشد.

عینک AR بخشی از گام‌های این شرکت به‌سوی متاورس خواهد بود. متاورس اینترنت را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهد که محیطی تعاملی‌تر دراختیار کاربران قرار گیرد. براساس گزارش‌ها، این عینک‌ واقعیت افزوده به افراد کمک می‌کند تا با هولوگرام‌های کاربران دیگر تعامل کنند. همچنین، گفته می‌شود این گجت‌ بدون تکیه بر گوشی هوشمند کار خواهند کرد.

عینک‌ واقعیت افزوده متا رقیبی برای مدل‌های آتی مایکروسافت و کوالکام خواهد بود که در CES 2022 همکاری‌شان را برای ساخت تراشه‌های جدید عینک‌های واقعیت افزوده علنی کردند. سال گذشته، اولین عینک هوشمند متا به نام Ray-Ban Stories با میکروفون و بلندگو و دوربین داخلی وارد بازار شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات