مراسم رونمایی سری گلکسی S22 در متاورس نیز برگزار می‌شود

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ گفته است مراسم گلکسی آنپکد امروز در متاورس نیز برگزار می‌شود. محل برگزاری مراسم در نسخه‌ی مجازی فروشگاه لوکس سامسونگ در نیویورک خواهد بود.
تبلیغات

سامسونگ الکترونیکس، غول کره‌ای بزرگ صنعت فناوری، در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد مراسم مورد انتظار گلکسی آنپکد نه‌تنها در دنیای واقعی بلکه در دنیای مجازی نیز قابل‌دسترس خواهد بود. طرفداران متاورس می‌توانند رویداد جدید سامسونگ را در فروشگاه 837X ببینند. 837X نسخه‌ی مجازی فروشگاه معروف سامسونگ در شهر نیویورک محسوب می‌شود. سامسونگ این لوکیشن مجازی را با استفاده از پلتفرم دیسنترالند طراحی کرده است.

بر‌ اساس آنچه انگجت می‌نویسد، سامسونگ الکترونیکس برخلاف بسیاری از غول‌های صنعت فناوری در سال‌های اخیر توجه خیلی زیادی به حوزه‌ی واقعیت مجازی نشان نداده و همین موضوع، برگزاری مراسم آنپکد در قالب متاورس را به اتفاقی جالب‌توجه تبدیل می‌کند.

فراموش نکنید سامسونگ یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که با عرضه‌ی گیر VR (پلتفرم واقعیت مجازی متکی‌بر گوشی هوشمند) گام‌های مهمی در حوزه‌ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برداشت. پلتفرم گیر VR که زمانی به‌عنوان یکی از راه‌های ارزان و محبوب دسترسی به واقعیت مجازی شناخته می‌شد، اواخر سال گذشته به پایان راه رسید و سامسونگ فعلاً برنامه‌ای برای آینده‌ی آن تدوین نکرده است.

فروشگاه 837 سامسونگ در نیویورک سیتی عصر آسمان آبی

فروشگاه ۸۳۷ سامسونگ الکترونیکس در نیویورک

اینکه شرکت‌های بزرگ بخواهند در حوزه‌ی متاورس فعالیت زیادی نداشته باشند در نگاه اول کار محتاطانه‌ای به نظر می‌رسد، چون تعداد زیادی از متخصصان تجارت و فناوری معتقدند متاورس مفهومی ظاهرفریب و اغراق‌آمیز است.

هفته‌ی گذشته ارزش سهام متا (شرکت مادر فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ) پس از انتشار گزارش مالی با افت ۲۶ درصدی مواجه شد. در آن گزارش مالی اعلام شده بود واحد تجاری ریلیتی لبز (بازوی فعال متا در حوزه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده) ضرر ۱۰ میلیارد دلاری به بار آورده است. با همه‌ی این‌ها به‌نظر می‌رسد هیجان برای متاورس همچنان بالا است.

شماری از شرکت‌ها نظیر والمارت، مایکروسافت، نایکی و دیزنی قصد دارند سرمایه‌گذاری عظیمی در متاورس انجام دهند. درحالی‌که علاقه به حوزه‌ی واقعیت مجازی بیشتر از همیشه شده (فروش سخت‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در سال گذشته‌ی میلادی تقریباً دو برابر شد)، همچنان اکثر تحلیلگران معتقدند این وضعیت پابرجا نخواهد ماند.

به عقیده‌ی شمار درخورتوجهی از کارشناسان، مشکل اصلی متاورس این است که هیچ‌کس با اطمینان نمی‌داند متاورس آمده تا چه مشکلی را برطرف کند. سامسونگ به غیر از توییتی نسبتاً ابهام‌دار که به رونمایی محصولی جدید اشاره می‌کند، دقیقاً نگفته تماشای مراسم آنپکد در دنیای متاورس چه لذت بیشتری نسبت‌به تماشای نسخه‌ی واقعی آن ارائه می‌دهد.

سامسونگ می‌گوید مراسم آنپکد از‌ طریق یوتیوب، توییچ، توییتر، تیک‌تاک و ردیت پخش می‌شود. کره‌ای‌ها در مراسم مورد انتظار گلکسی آنپکد، گوشی‌های سری گلکسی S22 را به‌همراه تبلت‌های سری گلکسی تب S8 رونمایی خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات