یونیتی با خرید Weta Digital خود را برای متاورس آماده می‌کند

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
یونیتی طی قراردادی ۱٫۶۲۵ میلیارد دلاری بخش فناوری Weta Digital را خریداری می‌کند.
تبلیغات

Unity Technologies، شرکت سازنده موتور یونیتی، در حال خرید Weta Digital است. اگر علاقه‌مند به تماشای فیلم هستید، احتمالاً Weta را می‌شناسید. این شرکت خانه جلوه‌های ویژه‌ای است که پیتر جکسون در سال ۱۹۹۳ تأسیس کرد. از فیلم‌هایی که Weta روی آن کار کرده می‌توان به Lord Of The Rings Fellowship Of Ring، Black Widows و Avatar اشاره کرد.

به گزارش انگجت، براساس قرارداد ۱٫۶۲۵ میلیارد دلاری، یونیتی بخش فناوری شرکت، از جمله ابزارهای هنرمندان و استعدادهای مهندسی موجود در آن را به دست می‌آورد. تیم‌های انیمیشن و جلوه‌های ویژه Weta یک نهاد جداگانه به نام WetaFX تشکیل می‌دهند که پیتر جکسون همچنان اکثریت سهام آن را دراختیار خواهد داشت. انتظار می‌رود این معامله که اکنون در انتظار تأیید نظارتی است، تا پایان سال نهایی شود.

مجموعه فناوری Weta شامل ابزارهایی برای ساخت انیمیشن چهره، ایجاد مناظر شهری مجازی، مدل‌سازی تغییر شکل اجسام و بسیاری از کاربردهای دیگر است. برنامه یونیتی این است که نه‌تنها ابزارهای مذکور را در Unity Engine ادغام کند، بلکه در نهایت قصد دارد آن‌ها را به‌عنوان بخشی از اشتراک مبتنی بر فضای ابری به کاربران خود ارائه دهد. در بعضی اوقات، بسیاری از ابزارهایی که توسط Weta Digital توسعه یافته‌، به مرور زمان به موتور یونیتی هم اضافه شده و هر کسی که به یونیتی دسترسی دارد می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

این شرکت زمان دقیق این اتفاقات را اعلام نکرده، اما چشم‌انداز ما این است که یونیتی در خط مقدم متاورس قرار می‌گیرد. یونیتی با انتشار یک پست وبلاگی گفت:

ابزارهای یکپارچه،‌ دانشمندان و فن‌آوران باورنکردنی Weta Digital مأموریت ما را تسریع می‌کنند تا به تولیدکنندگان محتوا ابزارهایی با کارایی بالا و استفاده آسان برای زنده کردن دیدگاه‌هایشان بدهیم. ما معتقدیم متاورس هرچه باشد، توسط تولیدکنندگان محتوایی درست مانند شما ساخته خواهد شد.

نظر شما همراهان زومیت درباره خریداری Weta Digital توسط یونیتی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات