گوگل با همکاری یونیتی تجربه گیمینگ را در کروم‌بوک بهبود می‌بخشد

چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با همکاری یونیتی در حال یکپارچه‌سازی سیستم عامل کروم در محیط توسعه اندروید است تا تجربه گیمینگ بهینه‌تر شود.
تبلیغات

گوگل و موتور بازی‌سازی محبوب یونیتی (Unity) دست‌به‌دست هم دادند تا توسعه‌دهندگان بتوانند تجربه گیمینگ لذت‌بخش‌تری برای دستگاه‌های مبتنی‌بر کروم او اس به‌ارمغان بیاورند. به‌لطف این همکاری، توسعه‌دهندگان می‌توانند بازی‌های اندرویدی‌شان را در محیط توسعه اندروید یونیتی طراحی کنند و توسعه دهند. این قابلیت با نسخه بتای 2021.2 یونیتی شروع می‌شود و تا اواخر پاییز امسال، پشتیبانی کروم او اس به نسخه 2021.1 و 2020 LTS یونیتی اضافه خواهد شد. 

تاکنون، بازی‌های یونیتی فقط ازطریق نرم‌افزار آرت (Android RunTime) روی کروم‌بوک اجراشدنی بوده‌اند. به‌گزارش androidcentral، یونیتی معتقد است با افزایش محبوبیت کروم بوک‌ها، سیستم عامل کروم «فرصت جذابی» برای توسعه‌دهندگان اندروید خواهد بود. آمار فروش کروم بوک در سال ۲۰۲۰ با رشد ۱۰۰ درصدی درمقایسه‌با سال گذشته روبه‌رو شد و ۳۰ میلیون واحد از آن‌ها فروخته شد. 

نکته جالب اینکه یونیتی از دستگاه‌های x86-x64 کروم او اس و دستگاه‌های مبتنی‌بر آرم نیز پشتیبانی خواهد کرد. مارس ۲۰۱۹، یونیتی پشتیبانی خود را از x86 به‌دلیل تقاضای کم قطع کرده بود. 

توسعه‌دهندگان حالا برای ارائه تجربه گیمینگ بهتر به کاربران از سیستم اینپوت‌ (Input System) یونیتی برای طراحی سیستم کنترل بازی‌هایشان در کروم بوک‌ها می‌توانند استفاده کنند. سیستم اینپوت یونیتی به‌لطف پشتیبانی از صفحه‌کلید و موس، این امکان را می‌دهد تا توسعه‌دهندگان به به‌روزرسانی‌های موقعیتی موس دسترسی داشته باشند و اکشن‌های تاچ‌پد و راست کلیک را شخصی‌سازی کنند.

یونیتی از ویژگی‌های چندپنجره‌ای در دستگاه‌های کروم او اس، ازجمله حالت فری فرم و تمام‌صفحه و اسپلیت اسکرین، نیز پشتیبانی می‌کند. ازآنجاکه کروم بوک‌ها عملکردهای متفاوتی دارند، توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌کمک بهینه‌سازی عملکرد یونیتی و بدون توجه به قابلیت‌های خود دستگاه، بهترین تجربه گیمینگ را به کاربران عرضه کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات